Vectra b'ye renault termostatı uygulaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ytuncay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tebrikler emeğinize sağlık Yücel bey.Renault 9 termosttadını aynı şekilde bende taktım
hararet göstergesi 90'a sabitlendi + termosttadın fiyatı 9 tl.92 YE 87 Tipo slx fan müşürüde taktım.Opelin hararet göstergesini 90 a sabitledim.Yani opel harareti sevmez yaptım:)
 
güzel birşey
aklıma takılan bı durum var
opel motorunu tasarlayan kişiler neden hararetle çalışan sıcak motor üretmişler
bu hararet durumu motorda bi sıkıntı çıkarmaz umarım
şayet denemeniz başarılı olursa çok duacınız olur:)
 
güzel birşey
aklıma takılan bı durum var
opel motorunu tasarlayan kişiler neden hararetle çalışan sıcak motor üretmişler
bu hararet durumu motorda bi sıkıntı çıkarmaz umarım
şayet denemeniz başarılı olursa çok duacınız olur:)


Opel motorunu tasarlayan kişiler hararetle çalışan sıcak motor üretmişler ama çevremdeki arkadaşlar hararet yükseldiğinde müdahele edemeyip conta yakmaktalar bize göre masraflı bir iş.Avrupalı'ya göre masraflı değil:)
Bana göre 90 ile 88 derece en ideal.
 
motor sıcaklık göstergesinin müşirinin yeri radyatörün üst kısmından iştirak alıyor. sizler 85-90 derece görüyo olabilirsiniz ama takılan bu termostattaki su geçişi az ise ve su tam devridaim olmuyorsa siz 85-90 görürsünüz ama radyatörün alt kısmının ısısı farklı olabilir. tamam oldu demek için radyatörün tüm yüzeyinin ısı kontrolünün yapılması şart. tamam gösterge 90 ama acaba motor içinde dolaşan su yüzde yüz 90 mı acaba?
 
motor sıcaklık göstergesinin müşirinin yeri radyatörün üst kısmından iştirak alıyor. sizler 85-90 derece görüyo olabilirsiniz ama takılan bu termostattaki su geçişi az ise ve su tam devridaim olmuyorsa siz 85-90 görürsünüz ama radyatörün alt kısmının ısısı farklı olabilir. tamam oldu demek için radyatörün tüm yüzeyinin ısı kontrolünün yapılması şart. tamam gösterge 90 ama acaba motor içinde dolaşan su yüzde yüz 90 mı acaba?

Motor sıcaklık müşürü termostatın önünde(motorda) radyatörde değil radyatördeki fan müşürü.Su tam devirdaim olmasa motorun harareti yükselir.Deneyeyim
paylaşacağım.
 
Son düzenleme:
radyatörün önüne karton koymaktan iyidir:D dün gece uzun yola çıktım arabanın harareti 80 i bile bulmadı -8 derece soğukta kalorifer ısıtmamaya başladı artık gerçekten çaresizlikten artık ustalaşıyor insanlar
 
Bu termostadın içini boşaltıp reno termostadı takmak nasıl oluyor herhangi bir tatilat gerekiyormu kesme biçme felan...Çünkü kayseride geçen 2 gün baya soğuktu benim araçda galiba termostat kaçırıyor motor çok zor ısınıyor bu sebepten dolayı araç aşırı yakıyor galiba bende yarın değiştirebilirim.Birde termostadı söktüğümüzde herhangibir conta almak gereklimi ?
 
Herhangibir tadilata gerek yok.Contayada gerek yok ince bir tabaka sıvı conta sürersin contanın üzerine su sızdırma ihtimalide kalmaz.Şayet yaparsan eğer arabada kısa kollu giyersin:)
 
uygulama güzel ama termostat derece seçimi yanlış.
Opel sıcak çalışan motorlar üretir 92-97 den vazgeçmemenizi öneririm ;)
Motor üreticileri blok ve diger parçalara göre termostat ayarlaması yapmakta.
Bunun için ayrıca teknik dökümanı temin edersem sizinle paylaşırım.

Daha önce ben yaz ayları için boş termostat kullanmıştım. Klima kullanımında hararetin 100-110 lara çıkmasından rahatsızdım. Yakıt arttı ve çekişte problemler yaşadım. Aracın elektronik kontrol ünitesinde, su ve hava sıcaklıklığına göre, yakıt/hava oran haritasının değiştiğini düşündüm ve orjinal termostat kullandım yeniden. Eger antifreez kullanırsanız suyun 100-110 hatta 120 derecelere kadar çıkmasında bi sakınca yok;) katkısız Su kullanımında kaynama derecesi 100C olduğu için su kaynatabilir ;)
 
o termostatı nasıl sokabildiniz o boruya ve o boru kendi borusu mu?
geçenlerde denedik ama reno boru içi termostadı dokamadık borunun içine, boru dar geldi. ısıtarak falan mı yerleştirdiniz yada yağlayarak mı?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst