vectra c 18'' jant için lastik önerisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lampard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
yakıt umrumda değil kaptan.motor çekiş sorunu,direksiyonda sertleşme gibi sorunlar yaşarmıyım diye korkuyorum açıkçası
bir de senin astra 128 beygir :)
halen geri arayıp istesem mi diyorum acaba tekrar jantları arkadaşlar bir fikir verin lütfen akıl verin
Tabi son söz sizin keşke demekten se denemekte fayda var baktınız sıkıntı yaşıyorsunuz tekrar değiştirir siniz başka bir modelle

gsli G3 den saygılar ;)
 
5-6 yildir astra h gtc de 18 jant kullaniyorum.100k km yi buldu.225-40-18 olculerde. konfor dusuyor olabilir evet ama bence deger.jantlar replika sanirim fiyati neydi? jantlari degistirmeyi dusunuyorum her ne kadar replika jantlar kafamda soru isareti olsada...
 
Acikcasi hevesini kirmamak adina yapma diyemedim ..Yakıtta ve cekiste cok farkin olmayacak direksiyondaki cok az bir sertlesmeyede bir kac gun icinde alisacaktin..Alisamiyacagin sey farkina varmadan girdigin cukurlari iliklerine kadar hissetmek olur..
Bence dogru bir karar..

SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Evimizde 4 araç var , birinde 19 , 2 sinde 18 birinde de 17 jant kullanıyoruz .

19 olanı 1 yıldır üzerinde yaz kış kullandım , hiç sorun yaşanmadan . 235 35 19 lastik var

18 lerin ikisi de 40 yanak 225 40 18. Mercedes te birde ROF var ;)

Clio da ise 17 lastik 45 yanak 215 45 17 var :)

İnce yanak lastik büyük jant kullanmak alışkanlık ister onun haricinde gerisi teferruat ;) eğer 65 yaşında babam sorunsuz kullanıyorsa sizde kullanırsınız :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
yakıt umrumda değil kaptan.motor çekiş sorunu,direksiyonda sertleşme gibi sorunlar yaşarmıyım diye korkuyorum açıkçası
bir de senin astra 128 beygir :)
halen geri arayıp istesem mi diyorum acaba tekrar jantları arkadaşlar bir fikir verin lütfen akıl verin



Onu anlatmaya çalıştım , 17 ile 18 arasında lastik tabanında fark yok, 2 Side 225 taban biri 225 45 17 , biri 225 40 18 doğal olarak direk direksiyonu etkileyen durum olan taban genişliği her 2 jantta aynı, jantlar replika olmasa inan direksiyonda sıfır his farkı olurdu, replika jant ağır oluyor biraz ondan dolayı çok çok az direksiyon ağırlaşması olacak ama İnan hissetmeyeceksin ...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Epey araştırdım bu konuyu.şimdi benim tek sorunum 225 45 18 takmak istiyor olmam.225 45 ..in tek olumsuz tarafı kötü görünmesimi ?
Yani arabayı yorma yüzdesi de biraz artacak tabi ama kayda değermi ?
225 45 takmayı istememin sebebi sarsıntıyı azaltmak

Sony z5 ile gönderildi
 
Epey araştırdım bu konuyu.şimdi benim tek sorunum 225 45 18 takmak istiyor olmam.225 45 ..in tek olumsuz tarafı kötü görünmesimi ?
Yani arabayı yorma yüzdesi de biraz artacak tabi ama kayda değermi ?
225 45 takmayı istememin sebebi sarsıntıyı azaltmak

Sony z5 ile gönderildi
Tolgacim bu sorularin cevabi bu uygulamayi yapmadaki temel amacina bağlı..Yani orjinal jantlarinda sorun mu var tipi mi hosuna gitmiyor?Yeni uygulamayi sadece gorsellik icinmi yapiyorsun vb..Bu uygulama seni mutlu edecekse dunyaya bir daha gelmeyecegiz butcen uygunsa yap gitsin..
Haa isin teknik tarafina bakacak olursan taban genisligi limiti asmadigin surece yakita ve cekise etkisi olmaz cokk minimum duzeyde direksiyonda hissedilir..Yakita ve cekise cok az etkisi olacak sey cikardigin cant lastik agirligi ile yeni takacagin cant lastik agirligi arasindaki farkla ortaya cikar..
Bana gore 40/18 de taksan 45/18 de taksan bunlarda sorun yasamassin..
Her aracin kendine ozgu suspansiyon karakteristigi ve bunu etkikeyen elemanlari var.
Bizim vectra c lerde helezon salinimi kisa oldugundan ve tasiyici tabla baglanti karakterinde esneme olmadigindan cukurlarda vuruntu biraz fazla.Bunu lastikteki yanak dusurmeyle lastik esnemesini de azaltarak daha da belirginlestireceksin başkada buyuk bir dejavantaji olmaz..
Amac gorsellikse 40/18 ....45/18 de aracida 17mm yuksetlmis olursun..

SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arabayı ilk aldığımda 17 jant vardı üzerinde çok farklı bir hava katmıştı.evet orjinal jantları pek beğenmiyorum.zaten büyük jantlara ilgim hep olmuştur.
Dün bir jantçı arkadaş denemek için 225 35 19 jant lastik takımı taktı :) arabama.kullandım ve sonuç;
Direksiyonda hafif bir sertlik durduğu yerde daha az.olmak üzere.kasislere ve çukurlara çok sert girdim ,yanımda c kasa sahibi bir arkadaşıma da kullandırdım ve sarsıntıyı neredeyse hiç hissetmedik.çok ilginç..araç yükseldi biraz ..
Çekişin düştüğünü asla hissetmedim yokuş yukarı 2 viteste iyice yavaşlattım sonra dipgaz yaptım sorunsuz hızlanıyordu.
Bu deneme iyi oldu kafama takılan tek şey direksiyondaki sertlik alışırmıyım sorunmu yaparım arada kaldım yine

Sony z5 ile gönderildi
 
arkadaşlar jantları araştırmalarım sonucu almaya karar verdim.iptal ettiğim siparişi yeniden verdim ve geldiler
fotoğraflar aksiyon kamerasındaki gibi çıkmış uzamış nedense neyse ..buyrun

ALWZ0v.jpg

ldmB0r.jpg

Qam1Jy.jpg

19 '' 35 yanakla yaptığım denemeye göre daha olumlu sonuç aldım.
direksiyonun sertleştiği kesinlikle hissetmedim ama fiziken mutlaka olmuştur
çekişte bir sorun hissetmedim klima açık şehirçinde aynı performans mevcut
konforda %10 luk bir düşüş hissettim zaten sert süspansiyona yıllardır alışkınım ondanmıdır bilemem
km saatinde gps hızıyla kıyaslamada 2-3 km lik bir artış mevcut
bu arada lastikler 225 40 18


bu da yakın plan olsun

X0m2k0.jpg

jantlar orjinal opc jantıyla yaklaşık olarak %90 lık benzerlik gösteren 8 kg ağırlığında TSE belgeli çok beğendiğim zorluklarla getirttiğim bir jant
hayırlısı umarım ilerleyen dönemlerde de memnun kalırım.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst