Vectra C Kasa (CD30 MP3)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mersinx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Mersinx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhabalar,
bendeniz 2008 itibari ile Opel ailesine katilanlardanim.
Aracimdaki CD30 MP3 cihazda zaman zaman ses bozulmasi oluyor.
Hem radyoda hem CD'de. Sicaklikla alakali diyenler var. Garanti kapsaminda
blaupunkt bakti birsey bulamadi. Bu tip dert yasayan var mi ?
Tesekkurler :)
Mersinx :confused:
 
kesin olarak bildiğim tek şey; eğer ısı çok arttıysa teyp ses çıkış gücünü düşürüyor. ve teyp soğuyana kadr sesi çok açamıyorsunuz. ses bozulması diye bişey duymadım bgne kdr cd30 mp3 lerde. çoğu servis cihazı açar,bakar her fonksiyonu çalışıyo mu diye. biraz ses açar ve kapatır. bu şekilde ısı problemi ölçmek pek mümkün değildir. aracın içinde teyp havasız kalıyor artı motor ısısı etkiliyor ve ısı çok artabiliyor. bence, ses bozukluk yaptığında daha önceden teyp içinde olan cd yi çıkarın. cd el dokunmuycak derecede sıcaksa %99 ısı nedeni ile ses bozuluyordur. bunun orjinal bir çözümü yok. ekstradan soğutucu(alüminyum levha..) veya fan eklemelisiniz
 
evt yeni taktığım cd30 mp3 çok ısınıyor öğlen vakti klimasız biraz dinliyeyim hemen sesi kısıyor ama napalım gülü seven dikenine katlanır yada o dikeni keser (soğutucu takarak)
 
cd playerin arka tarafına-(yani konsol ile motor tarafı arasına) iletim katsayısı düşük malzemeler ile kaplama yapılabilir. poliüretan bunların en ideali.
alüminyum plakanın ısıyı kesmesinin aksine teyp'e zarar vermesi muhtemel. hele ki plaka ile tep temas halinde ise.
 
Teybinizin çıkış entegresi arızalı olabilir. bu durum teybin sınımasına yol açıyor.
 
konuyu biraz açabilirmiyiz yardımcı olursanız seviniriz
 
her hapörlörde vardır bobin ısındıkca ses kalitesi düşer
kac dakika yükses sesde dinliyorsun
 
bobin ısısından kaynaklancağını pek sanmıyorum. çünkü opelin cd30mp3 te kullandığı ses entegresinin zaten çıkış gücü düşük. kolonları yorabilcek seviyede değil. aksine kolon değil ses entegresi yoruluyor. fazla güç=ısı olarak karşımıza çıkıyor. genelde oto teyplerinde firmalar max ses çıkışında denemeleri kısa sürelü yaparlar. buda pek etkilemez teybi. entegreye fazla yüklenildiğinde(sesin çok açılması veya entegre çıkışına göre yüksek watt lı kolonlar kullanımlası,kolon sayısının çok fazla olması..) fazla güç tüketiminden dolayı entegre ısısı artmaya başlar. uzun süreli artışlarda entegresi soğutan alüminyum gibi parçalarda yetersiz kalır ve seste bozulma gibi entegreyi yakma gibi durumlar karşımıza çıkar. opelde(blaukpunt) entegreyi yakmamak için, fazla ısıyı algılayan bir sistem koyarak, aşırı ısıda sesi kısıyor teyp. ve ısı düşene kadar fazla ses açamıyorsunuz. bunun yanında bazı teyplerde ses çıkış entegresinin özelliğine göre seste bozulmalarda olabiliyor
 
Geri
Üst