Araçtan beklentinize göre değişir o, dizel almaya kalkarsanız en azından 200bin kmyi devirmiş ve ağır bakımlar gerektiren araçları almak durumunda kalırsınız, kmsi düşük olan dizeller bana hiç inandırıcı gelmiyor. Hiç yoktan komple turbo revizyonu, enjektör ve pompa tamirini göze almanız gerekir. Vectra C kasanın kasaya en uygun motorudur, şehir içinde 7 bilemedin 8 litre mazot yakar ama çok da iyi gider, uzun yolda zaten bu araçların ne kadar ekonomik olduğu bilinir.
2.2 Motor da 1.9CDTI motora nazaran şahsen daha çok beğendiğim bir motor. Gayet seri, sportif sayılabilir güc sahip ve aynı zamanda da ilginç olarak ekonomi sağlayan bir motor. Triger kayışı yok bu motorlarda zincirli sistem ve %99u 5 ileri active select(tork konvertörlü) şanzımana sahip. Ancak nadiren rastlanabilse de GTS kasa tipinde tek tük manuel viteslileri var, hatta gümrük girişli 2.2DTI GTS var, navigasyonlu renkli ekranlı falan...aşağıya bırakıcam linkleri. Eğer C1 yani ilk çıkan C kasa alınacaksa ve 2.2 olacaksa GTS tavsiye ederim şiddetle.
2.0T farklı bir dünyadır, gücü bellidir ancak temizini bulmak çok zor, bu yüzen bahsetmiyorum.
Gel gelelim 1.6 hacimli motora, escort focus astra corsa gibi araçlardan inip bu araçlara binenler aracın gaz yemediğini gitmediğini falan iddaa ederler. Yokuş yukarı bayılırmış falan araç...Tabi bu durum aracı devrinde kullanamamaktan kaynaklı hadiselerdir. Araç sınıfı ve özellikleri bakımından D sınıfı ve elegance alırsanız gırtlak dolusu donanımla ağırbaşlı bir tavırla geliyor size, sportif bir performanstan ziyade kasaya ucu ucuna yetebilecek ancak mahcup da etmeyecek bir motoru var, ucuz prestij arabası diyebilirim... C1 yani ilk kasaların kronik yağ yakma veya eksiltme nasıl adlandırırsanız o tür bir sorunu var.
C2 denen makyajlanmış sürümde ilk çıkanlar yine klasik 101 hplik düz ecotec motora sahiptir ancak yağ yakma sorununun çözüldüğü bilinir, şans işi diyorum bu konuya. Ancak TWINPORT motorlu olanlarda emisyon normlarına uymak için motor yeniden düzenlenmiş, motor gücü 105 hpye çıkmış tork eğrisinde iyileştirmeler olmuştur, alt devirler canlanmış ufak bir farkla...
2014 yılı itibariyle bu fahiş akaryakıt veya gaz fiyatları sebebiyle önerebileceğim en uygun model 2006 üzeri C2 1.6 twinport motorlu olan modeldir, hem yakıt ekonomisi hem bakım maliyetlerinin düşük olması sebebiyle ekonomik anlamda en uygun gördüğümdür.
Ortalama tüketimler
C1-C2 1.6 : 7.5 litre
C1 2.2 : 8.5-9 litre
C1-C2 1.9 : 6-7 litre
C1-C2 2.0T : 11-12 litre
dipnot : Turbo beslemeli modellerde fren sistemi daha yüksek kapasitelidir, diğer modellere göre 2metre daha kısa mesafede durabiliyor. Eksik birşey kalmışsa sonradan eklerim...