vectra c sabahları uzayan marş

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lampard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Lpg nin enjektör tesisat bağlantılarını sökmelimiyim acaba lpg drn emin olmak için

Sony Z5 ile gönderildi
 
Checkvalf pompanın içindemi yoksa üstünde beyaz kapaklı olan şeymi.şayet pompanın içindeyse 3 .farklı pompa bu.3 adet sağlam pompada da yaptı.geri dönüş valfi ise onu da farklı bir taneyle denedim ama şansa ikiside bozuktur belki.bahsettiğiniz checkvalf pompanın içinde mi ??

Sony Z5 ile gönderildi

sabah ilk kontak açılışında ses hava yapmış gibi geliyorsa benzini geri kaçırıyordur depoya. checkvalf pompanın çıkışında hortumun girdiği kısımda sipop tarzı bi parça.
pompa değişti diyosanız hortumlarda özellikle depo içindekilerde azda olsa kaçak olabilir.
koltuğu söküp pompayı görecek şekilde kapağı söküp dikkatli bir şekilde incelenebilir kaçak varmı diye.
 
benzin pompasını dış muhafazası ile tamamen söküp masaya koyduk.filtresini temizledik orjinal pompayı taktık ve motora benzin bastığı gidiş hortumunu dışındaki file tarzı birşey var onu hortumun üzerinden çıkardım orjinal hortum fabrikada takılmış olan yani.hortumda en küçük bir deformasyon yok öyleki kelepçelerin takıldığı yerlerde iz bile oluşmamış çatlak vs hiçbirşey yok.hatta buna rağmen yeni bir GM hortum ile de deneme yaptık ama olumsuz.hortum sağlam eminim şişme yapma varmı diye düşündük ama sapasağlam birşey ..
geri dönüş valfini yani sibop dediğiniz parçayı da sorunsuz olan bir tane ile denedik yine olumsuz.bu valfi test edebileceğimiz bir yöntem varmı ?mesela tersten hava bassak kaçak belli olmazmı diye düşünüyorum .
bugün aracı lpg ciye götürdüm benzinde kullandığım için stft ltft değerleri tamamen 0 olmuş bir güzel haritasını düzeltmiş yani.lpg ayarını en son ben yapmıştım ama kötü yapmışım :)
enjektör süreleri uçmuş stft yi ayarlayayım derken sürelere bakmamışım.2 -3 aydır çok yoğun zengin karışım ile çalışmış lpg de (1.69/0.89)oranında fark vardı arada.ustam süreleri eşitledi stft ve ltft ye göre de ince ayar yaptı.bu şekilde aracın benzinde boğulmuş olabileceğini söyledi haklı da tabi.ama ilginç olan lpg devre dışıyken de marş uzatıyordu neyse konu dağıldı biraz
şimdi yeni kalibrasyon ile deniycem 1 hafta kadar ama ümidim yok çünkü lpg devredışı ve harita sorunsuz iken bu sabah 3 marşta çalıştı.
benzin yolları üzerine yoğunlaşacam artık düzelmezse
 
benzin pompasını dış muhafazası ile tamamen söküp masaya koyduk.filtresini temizledik orjinal pompayı taktık ve motora benzin bastığı gidiş hortumunu dışındaki file tarzı birşey var onu hortumun üzerinden çıkardım orjinal hortum fabrikada takılmış olan yani.hortumda en küçük bir deformasyon yok öyleki kelepçelerin takıldığı yerlerde iz bile oluşmamış çatlak vs hiçbirşey yok.hatta buna rağmen yeni bir GM hortum ile de deneme yaptık ama olumsuz.hortum sağlam eminim şişme yapma varmı diye düşündük ama sapasağlam birşey ..
geri dönüş valfini yani sibop dediğiniz parçayı da sorunsuz olan bir tane ile denedik yine olumsuz.bu valfi test edebileceğimiz bir yöntem varmı ?mesela tersten hava bassak kaçak belli olmazmı diye düşünüyorum .
bugün aracı lpg ciye götürdüm benzinde kullandığım için stft ltft değerleri tamamen 0 olmuş bir güzel haritasını düzeltmiş yani.lpg ayarını en son ben yapmıştım ama kötü yapmışım :)
enjektör süreleri uçmuş stft yi ayarlayayım derken sürelere bakmamışım.2 -3 aydır çok yoğun zengin karışım ile çalışmış lpg de (1.69/0.89)oranında fark vardı arada.ustam süreleri eşitledi stft ve ltft ye göre de ince ayar yaptı.bu şekilde aracın benzinde boğulmuş olabileceğini söyledi haklı da tabi.ama ilginç olan lpg devre dışıyken de marş uzatıyordu neyse konu dağıldı biraz
şimdi yeni kalibrasyon ile deniycem 1 hafta kadar ama ümidim yok çünkü lpg devredışı ve harita sorunsuz iken bu sabah 3 marşta çalıştı.
benzin yolları üzerine yoğunlaşacam artık düzelmezse

tabi tüm bunları maf/map hangisi varsa ,ısı müşürü ,gibi parçalar sağlam olarak düşünüyoruz yani umarım öyledir.
benzin basıncını ölçme şansınız varsa sorun kendini belli eder aslında. benzin kütüğü denen parça üzerinde basınç ölçmek için bi sibop var oraya saat bağlanarak bir süre bekleyip basıncın düşüp düşmediğine bakabilirsiniz.
 
Ikisinin degeride bakilmali..
Dedigim gibi 2001 lagunada bu sorunu yasadim insallah duzelir can sikici bir sorun..
Motor yapilari cok farkli degil yakit sistemini kopmle elden gecirmistim oda pirpirlayarak alirdi.. sorunu ekzost sistemini komple elden gecirince duzeldi..
Ama senin proplem net bir sekilde yakit sisteminden olusmuyor diyemem.
Bahsettigin benzin pompasi sesi benim aracta da var..Ama -20de de su anki havalarda da daha kontaga dokundugum anda aliyor..
Bugun opel servise arkadasa cay icmek icin ugradim senin sorunu sordum..Klasik cvp getirsin bakalim di..:)
Adam burda degil fikir verde yazalim dedigimdebu sorunu yag pompasi krank acisi eksantrik acisi subap ayari triger gergisi :)
Tamam tamam sus dedim artik

SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
abi çok teşekkür ederim öncelikle.bu sabah yine almadı elimi marştan çekmeden direk lpg düğmesine basılı tutum ve tak çalıştı.yani lpg de direk çalışıyor sorun esnasında.yarın ve bikaç defa daha deneyecem lpg de direk çalışıyorsa benzin sisteminde sorun olmalı artık.
ilginç olan işyerine gidiyorum tam 8 saat boyunca bekliyor araç ve gelip marş yaptığımda yarım marşta alıyor.ne oluyorsa gece bekleyince oluyor anlamadım gitti.
aynı araçtan bir tane daha var değişim yapıp test edebileceğim parçalar hakkında fikriniz olabilirmi acaba? krank sensörü ve debimetreyi deneyecem kesinlikle
-bir de lpg sistemini enjektör elektrik bağlantıları dolayısıyla lpg ecusu arızasından dolayı gecikme yaşatabilirmi motora acaba ama sadece sabah yapıyor yapsa gün içinde de yapmazmı lpg ecu arızası olsa?
 
Katdesim sen o parca bu parca degistirmeden bide bunu dene ceyrek depoya wurt enjektor temizleyici dok cik yola yuksek devirle 30dk falan benzinle bi git gel benzini de shell yada bp den al eger bunla duzelirse bunu bir daha tekrar et

SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
depodan enjektörlere kadar giden benzin hattında kılcal bir çatlak veya baglantı yerlerinde gevşeklik olabilir. fırat arkadaşın dediği gibi enjektör temizleyici kullanmakta fayda var. birde lpgli araçlarda benzin çok uzun süre depoda bekliyor ve yanıcılığı azalıyor..
 
Direk benzin enjektörlerini sök ve diğer araçtakiler ile değişerek dene , bakalım sonuç ne çıkacak .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Kaptan debimetreyi değiştim ve lpg deki zengin karışımı düzelltikten sonra ciddi oranda iyileşme oldu marşta.3-4 marşta çalışmayan araba tek marş ama 4-5 sn gecikerek bazen hiç gecikmeyerek çalışmaya başladı.düzelmezse enjektörlere girecem zaten.çünkü başka bir parça kalmadı değişecek

Sony Z5 ile gönderildi
 
Geri
Üst