- Katılım
- 21 May 2019
- Mesajlar
- 169
- Tepkime puanı
- 64
- Puanları
- 28
Teknolojinin özü nedir ve neden gereklidir?
Bir hava filtresi, gaz kelebeği veya karbüratör, emme manifoldu ve valfi tarafından sırayla oluşturulan giriş yolu, silindirlerin yanıcı bir karışımla doldurulması işlemlerini önemli ölçüde etkiler. Giriş yolundan geçen hava akışı titreşimlere maruz kalır ve yol ayrıntılarıyla birlikte bir salınım sistemi oluşturur. Bu nedenle, silindirleri doldurma işlemleri büyük ölçüde bu salınım devresinin parametrelerine bağlıdır. Böyle bir sistemin tüm yük ve devir aralığında çalışmasını sağlamak son derece zordur. Buradan süreçteki salınım sisteminin parametrelerini değiştirme fikri geldi. Araştırmalar, kısa emme manifoldu ile motorun yüksek hızlarda daha iyi çalıştığını, düşük hızda ise uzun emme yolunun daha verimli olduğunu göstermektedir.
Üzerinde Uygulanan X18XE1 , X20XEV ve Z18XE motorları .
Emme yolunun geometrisini değiştirmek için sistem sınıfına ait sistemlerden biri, emme manifoldunun uzunluğunu değiştirmek için kullanılan sistemdir. Bu sistem içinde Opel üzerinde yaygın olarak kullanılmaya X18XE1 , X20XEV motorları ve daha fazla üzerinde geliştirilen Z18XE motoru . Emme manifoldu, iç damperi değiştirerek havanın tam yüklerde kısa bir şekilde ve kısmi yüklerde uzun bir şekilde yönlendirileceği şekilde tasarlanmıştır. Aktüatörün fonksiyonları, motor yüküne bağlı olarak emme manifoldundaki (1) kanatları değiştiren vakum regülatörü (2) tarafından gerçekleştirilir.
Z18XER motorunda uygulama .
Değişken giriş uzunluğu fikri Z18XER motorunda daha da geliştirilmiştir. Plastik emme manifolduna dönen bir tambur entegre edilmiştir. Bu tambur, motor kontrol ünitesi tarafından kontrol edilen bir servo motor tarafından tahrik edilir. Tamburun konumuna bağlı olarak, hava kısa veya uzun bir yol boyunca yönlendirilir. Elektronik kontrol, motorun çalışma moduna bağlı olarak uzun hava kolonunu daha doğru bir şekilde kontrol edecektir
1. Tambur kontrol servo motoru.
2. Yakıt rayı
3. Kontrol servo ve gaz kelebeği sensörü
4. Gaz
5. Manifold uzunluğunu değiştirmek için tambur
6. Manifold gövdesini emme.
Uzunluk değiştirme sistemlerini Twinport ile karıştırmayın . Twinport durumunda, değişen uzunluk değil, giriş bölümüdür.
Bir hava filtresi, gaz kelebeği veya karbüratör, emme manifoldu ve valfi tarafından sırayla oluşturulan giriş yolu, silindirlerin yanıcı bir karışımla doldurulması işlemlerini önemli ölçüde etkiler. Giriş yolundan geçen hava akışı titreşimlere maruz kalır ve yol ayrıntılarıyla birlikte bir salınım sistemi oluşturur. Bu nedenle, silindirleri doldurma işlemleri büyük ölçüde bu salınım devresinin parametrelerine bağlıdır. Böyle bir sistemin tüm yük ve devir aralığında çalışmasını sağlamak son derece zordur. Buradan süreçteki salınım sisteminin parametrelerini değiştirme fikri geldi. Araştırmalar, kısa emme manifoldu ile motorun yüksek hızlarda daha iyi çalıştığını, düşük hızda ise uzun emme yolunun daha verimli olduğunu göstermektedir.

Üzerinde Uygulanan X18XE1 , X20XEV ve Z18XE motorları .
Emme yolunun geometrisini değiştirmek için sistem sınıfına ait sistemlerden biri, emme manifoldunun uzunluğunu değiştirmek için kullanılan sistemdir. Bu sistem içinde Opel üzerinde yaygın olarak kullanılmaya X18XE1 , X20XEV motorları ve daha fazla üzerinde geliştirilen Z18XE motoru . Emme manifoldu, iç damperi değiştirerek havanın tam yüklerde kısa bir şekilde ve kısmi yüklerde uzun bir şekilde yönlendirileceği şekilde tasarlanmıştır. Aktüatörün fonksiyonları, motor yüküne bağlı olarak emme manifoldundaki (1) kanatları değiştiren vakum regülatörü (2) tarafından gerçekleştirilir.




Z18XER motorunda uygulama .
Değişken giriş uzunluğu fikri Z18XER motorunda daha da geliştirilmiştir. Plastik emme manifolduna dönen bir tambur entegre edilmiştir. Bu tambur, motor kontrol ünitesi tarafından kontrol edilen bir servo motor tarafından tahrik edilir. Tamburun konumuna bağlı olarak, hava kısa veya uzun bir yol boyunca yönlendirilir. Elektronik kontrol, motorun çalışma moduna bağlı olarak uzun hava kolonunu daha doğru bir şekilde kontrol edecektir


1. Tambur kontrol servo motoru.
2. Yakıt rayı
3. Kontrol servo ve gaz kelebeği sensörü
4. Gaz
5. Manifold uzunluğunu değiştirmek için tambur
6. Manifold gövdesini emme.
Uzunluk değiştirme sistemlerini Twinport ile karıştırmayın . Twinport durumunda, değişen uzunluk değil, giriş bölümüdür.