X20xev vede x16xev motorlarin kendi hazirladiğim ariza ve çözüm önerilerim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mendel50
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
siyah vakum Gaza basınca bi kaç kere çekiyor sonra bırakıyor , sanırım motorun yükte olmadığını farkediyor ECU sürekli çekip bırakmıyor kontrolünü yaparken dikkat edin , ama ilk gaza basışta bi kaç kere kuvvetlice çekip bırakması gerekir hiç hareket yoksa muhakkkak sistemde problem var demektir
bunu yazmamıştım aklıma gelmişken belirteyim

kardeş iyi akşamlar buğün parçayı dediğin gibi kaput içine kadar uzattım ancak parça ya şase gelmiyo o yüzden direk şase verdim alete çalıştı ancak hem arıza ışığı yaktı hemde bu şekilde olunca parça ısındı bende barçayı aradan çıkarıp hava hortumların direk bağladım çekişde gözle görülür iyileşme oldu bu şekilde baya dolaştım bi ara gaz aldım sonra çekiş eskiye dönmüş gibi oldu öyle hissetim kaputu açıp baktığımda uzatma olarak yukarıya kadar uzattığım hortum alttan çıkmış olduğunu gördüm sence bu şaşe neden gelmiyo cihaza kontrol kalemi ile baktığımda bağlı iken kablolara + kutupda kontrol kalemi yanıyo( -) de ise daha zayıf kontrol kalemi akım gösteriyo sence sebep nedir.
__________________
 
kardeş iyi akşamlar buğün parçayı dediğin gibi kaput içine kadar uzattım ancak parça ya şase gelmiyo o yüzden direk şase verdim alete çalıştı ancak hem arıza ışığı yaktı hemde bu şekilde olunca parça ısındı bende barçayı aradan çıkarıp hava hortumların direk bağladım çekişde gözle görülür iyileşme oldu bu şekilde baya dolaştım bi ara gaz aldım sonra çekiş eskiye dönmüş gibi oldu öyle hissetim kaputu açıp baktığımda uzatma olarak yukarıya kadar uzattığım hortum alttan çıkmış olduğunu gördüm sence bu şaşe neden gelmiyo cihaza kontrol kalemi ile baktığımda bağlı iken kablolara + kutupda kontrol kalemi yanıyo( -) de ise daha zayıf kontrol kalemi akım gösteriyo sence sebep nedir.
__________________
pm attım ama burdada yazayım dostlar görsün , şasi diye bir ucu yok o aletin sadece sokette 2 kablo var o kadar aman şaseye bilan bağlama beyne filan zarar verir kaş yapayım derken göz çıkartmayalım , o parça soketten gelen 2 kablo vasıtasıyla tork gereksinimi olduğu zaman çalışır başka zaman sürekli çekik durmaz , çekik durursa yakıt artıyor galiba tork sürekli fazla olacağından
 
Son düzenleme:
o zaman bu parça belki çalışıyo ama çalışma aralığı ne olduğu belli değil.
senin araçta gaza bastığında görüyorum demişsin ya bende farklı çalışıyo demek ki.
ayrıca çıkmacıya gittim ondan parçayı istedim deneme için oda verdi sağolsun oda çalışmadı (senin dediğin şekilde) değişen bişey olmadı...

Peki kardeş senden ricam sen bu parçanın fişini çekip taktığın anlarda tıklama oluyumu yani elektriğin geldiğini belli ediyo mu denermisin bi
bende hiç bi değişiklik olmuyo da.
 
Son düzenleme:
o zaman bu parça belki çalışıyo ama çalışma aralığı ne olduğu belli değil.
senin araçta gaza bastığında görüyorum demişsin ya bende farklı çalışıyo demek ki.
ayrıca çıkmacıya gittim ondan parçayı istedim deneme için oda verdi sağolsun oda çalışmadı (senin dediğin şekilde) değişen bişey olmadı...

Peki kardeş senden ricam sen bu parçanın fişini çekip taktığın anlarda tıklama oluyumu yani elektriğin geldiğini belli ediyo mu denermisin bi
bende hiç bi değişiklik olmuyo da.
motor çalışırken çekersem tıklama olmuyor ancak motor çalışırken fişini çekersem arıza lambasını yakıyor , sendeki tesisat problemide olabilir , yada şunu yap selenoid bir adet led bağla içeri kadar uzat ters kutup olursa yanmaz (dikkat et ) yola çık gaza bastıkça yanıp sönüyorsa problem yoktur bu parça sadece ilk motoru çalıştırınca gaza basınca bi kaç kere çekiyor sonrasında ise aracın yükte olmadığını ecu anlıyor vede kesiyor ancak yolda giderken led lamba ile kontrol edebilirsin uzun süreli kontrol edeceksen , mesele 3. vites 40 km ile giderken birde gaza yüklen tork ihtiyacı olacak vede led yanıp sönmeye başlayacak (yani selenoid vede vakum çekmeye başlayacak ) , ancak sen hiç bir belirti olmadığını yazmışsın gerçekten çok ilginç tesisatın arızalı desek o zamanda arıza lambasını yakması gerek
 
Son düzenleme:
motor çalışırken çekersem tıklama olmuyor ancak motor çalışırken fişini çekersem arıza lambasını yakıyor , sendeki tesisat problemide olabilir , yada şunu yap selenoid bir adet led bağla içeri kadar uzat ters kutup olursa yanmaz (dikkat et ) yola çık gaza bastıkça yanıp sönüyorsa problem yoktur bu parça sadece ilk motoru çalıştırınca gaza basınca bi kaç kere çekiyor sonrasında ise aracın yükte olmadığını ecu anlıyor vede kesiyor ancak yolda giderken led lamba ile kontrol edebilirsin uzun süreli kontrol edeceksen , mesele 3. vites 40 km ile giderken birde gaza yüklen tork ihtiyacı olacak vede led yanıp sönmeye başlayacak (yani selenoid vede vakum çekmeye başlayacak ) , ancak sen hiç bir belirti olmadığını yazmışsın gerçekten çok ilginç tesisatın arızalı desek o zamanda arıza lambasını yakması gerek


arıza lambasın aynı sendeki gibi fişi çekince yanıyo takınca sönüyo tesisattan olması da imkansız gibi geliyo peki acaba beyinden kapalı falan olabilirmi bu valf op com eya tech 2 ile bakılır mı
birde oradan led çekince arıza yakar gibi geliyo ledi direk fie mi bağlayayı yoksa valf ile fişin birleşimine mi takayım
 
arıza lambasın aynı sendeki gibi fişi çekince yanıyo takınca sönüyo tesisattan olması da imkansız gibi geliyo peki acaba beyinden kapalı falan olabilirmi bu valf op com eya tech 2 ile bakılır mı
birde oradan led çekince arıza yakar gibi geliyo ledi direk fie mi bağlayayı yoksa valf ile fişin birleşimine mi takayım
ledi valf ve fişin birleşimine tak içeri uzat calismasını oyle kontrol et . sadece lede takarsan arıza lqambası yanar ledi far park ledleri var 12 v ile çalışan ondan kuullanabilirsin diğer ledler 12 v da patlayabilir , opcomda bu parcanın testide varmış yani manuel olarak açıp kapattırabiliyormuşsun ama opcomu ben hiç kullanmadım bi arkadaş söylemişti
 
ledi valf ve fişin birleşimine tak içeri uzat calismasını oyle kontrol et . sadece lede takarsan arıza lqambası yanar ledi far park ledleri var 12 v ile çalışan ondan kuullanabilirsin diğer ledler 12 v da patlayabilir , opcomda bu parcanın testide varmış yani manuel olarak açıp kapattırabiliyormuşsun ama opcomu ben hiç kullanmadım bi arkadaş söylemişti

teşekkürler müsait bi ara bakacağım...
 
ledi valf ve fişin birleşimine tak içeri uzat calismasını oyle kontrol et . sadece lede takarsan arıza lqambası yanar ledi far park ledleri var 12 v ile çalışan ondan kuullanabilirsin diğer ledler 12 v da patlayabilir , opcomda bu parcanın testide varmış yani manuel olarak açıp kapattırabiliyormuşsun ama opcomu ben hiç kullanmadım bi arkadaş söylemişti

bu aletin fişini çekince verdiği arıza bu p1110 mevcut emme manifoldu valfi 1.Voltaj alçak
bunun testi de var ancak test yapıyo gibi gözüküyo aktif değil diye bi uyarıda var bilemiyorum.
 
Geri
Üst