X20xev vede x16xev motorlarin kendi hazirladiğim ariza ve çözüm önerilerim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mendel50
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
madde 13 deki parça aracın neresinde resim vs. varmı kontrolü nasıldır bilgi verebilecek biri varmı.
ayrıca çok güzel bi paylaşım.
emeğinize sağlık.
x20xev motorlar için resimdeki vakumla çalışan siyah parça diyafram patlar ise araba resmen şahine dönüyor ,veya ince vakum boruları patlamış olabiliyor ,
Not : bu parça manifoltun alt tarafında yeri oldukça pis her benim diyen kontrol edemiyor malesef vede sürekli çalışan aktif bir parça olduğundan oldukça özenle çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir .
bendeki diyafram patlaktı değiştim arabam 150 bg gibi davranmaya başladı

http://img.auctiva.com/imgdata/5/6/8/3/6/0/webimg/189391846_tp.jpg

bu parçanın görevini tam olarak yazayım size : düşük devirlerde 16 valf motorlar 8 valflilere göre isteksizdir bu bir gerçek vede sanırım kimsenin itirazı yok itiraz eden olursada arabalardan anladığından şüphe ederim zaten : )
bu dezavantajı yok etmek ve tork eğrisini artırmak için düşük devirlerde tork sağlayıcı bir parça sisteme eklenir . yüksek devirlerde zaten 16 valfli motorların torka ihtiyacı olmaz ancak düşük devirlerde aracınızdan şüphe ediyorsanız ilk önce bu parçayı kontrol edin yada en iyisi kontrol ettirin x20xev lerde çok pis yerde bu lanet şey
nerdeyse bu parça yüzünden aracımı satıyordum bu nasıl 150 hp diyerek
 
Son düzenleme:
x20xev motorlar için resimdeki vakumla çalışan siyah parça diyafram patlar ise araba resmen şahine dönüyor ,veya ince vakum boruları patlamış olabiliyor ,
Not : bu parça manifoltun alt tarafında yeri oldukça pis her benim diyen kontrol edemiyor malesef vede sürekli çalışan aktif bir parça olduğundan oldukça özenle çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir .
bendeki diyafram patlaktı değiştim arabam 150 bg gibi davranmaya başladı

http://img.auctiva.com/imgdata/5/6/8/3/6/0/webimg/189391846_tp.jpg

bu parçanın görevini tam olarak yazayım size : düşük devirlerde 16 valf motorlar 8 valflilere göre isteksizdir bu bir gerçek vede sanırım kimsenin itirazı yok itiraz eden olursada arabalardan anladığından şüphe ederim zaten : )
bu dezavantajı yok etmek ve tork eğrisini artırmak için düşük devirlerde tork sağlayıcı bir parça sisteme eklenir . yüksek devirlerde zaten 16 valfli motorların torka ihtiyacı olmaz ancak düşük devirlerde aracınızdan şüphe ediyorsanız ilk önce bu parçayı kontrol edin yada en iyisi kontrol ettirin x20xev lerde çok pis yerde bu lanet şey
nerdeyse bu parça yüzünden aracımı satıyordum bu nasıl 150 hp diyerek

Aracı aldığımdan buyana bende diyorum, bu nasıl 136 hp diye. Bu parçadan olmasın? Bu parçadan olabilir diyorsanız bu konuyu ister burda ister başka başlık altında biraz daha yorumlamakta fayda görüyorum. Siz ne dersiniz?
 
Aracı aldığımdan buyana bende diyorum, bu nasıl 136 hp diye. Bu parçadan olmasın? Bu parçadan olabilir diyorsanız bu konuyu ister burda ister başka başlık altında biraz daha yorumlamakta fayda görüyorum. Siz ne dersiniz?

bu parçayı nasıl test edeceğiz bende şüphe ediyorum ancak nasıl olacak malum ortada usta gibi ustada 1 elin parmaklarını geçmiyor, bence yeni bir başlık ile bu konuyu sabitlemek lazım sanırım hepimizin sorunu bu olabilir,
op com ile veya tech2 ile olurmu kontrolü.
 
x20xev motorlar için resimdeki vakumla çalışan siyah parça diyafram patlar ise araba resmen şahine dönüyor ,veya ince vakum boruları patlamış olabiliyor ,
Not : bu parça manifoltun alt tarafında yeri oldukça pis her benim diyen kontrol edemiyor malesef vede sürekli çalışan aktif bir parça olduğundan oldukça özenle çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir .
bendeki diyafram patlaktı değiştim arabam 150 bg gibi davranmaya başladı

http://img.auctiva.com/imgdata/5/6/8/3/6/0/webimg/189391846_tp.jpg

bu parçanın görevini tam olarak yazayım size : düşük devirlerde 16 valf motorlar 8 valflilere göre isteksizdir bu bir gerçek vede sanırım kimsenin itirazı yok itiraz eden olursada arabalardan anladığından şüphe ederim zaten : )
bu dezavantajı yok etmek ve tork eğrisini artırmak için düşük devirlerde tork sağlayıcı bir parça sisteme eklenir . yüksek devirlerde zaten 16 valfli motorların torka ihtiyacı olmaz ancak düşük devirlerde aracınızdan şüphe ediyorsanız ilk önce bu parçayı kontrol edin yada en iyisi kontrol ettirin x20xev lerde çok pis yerde bu lanet şey
nerdeyse bu parça yüzünden aracımı satıyordum bu nasıl 150 hp diyerek

cevap için teşekkürler
ancak kontrolü nasıl olacak op com ile olur mu bizim araçlar 2000 motor 136 tane aslan var verilere göre ama aslanlarda mı sorun yoksa bu parçadamı nasıl yaparız bence sabitlenmesi gereken bi konu
 
op-com ile olmaz. mekanik bir parçadır ;) en güzeli aracı dyno'ya sokun. bakımlı ve temiz bir motora sahip olan eşdeğer araç ile karşılaştırın. aşagı yukarı aynı olması gerek değerlerin.
 
op-com ile olmaz. mekanik bir parçadır ;) en güzeli aracı dyno'ya sokun. bakımlı ve temiz bir motora sahip olan eşdeğer araç ile karşılaştırın. aşagı yukarı aynı olması gerek değerlerin.

Heryerde dyno imkanı bulunmamakta ama 136 hp lik bir araç gibi değil. 103 hp lik sienaya binerken gerçekten zevk alıyordum ve kalkışlarda olsun rampalarda olsun çoğu lüks arabalara kafa tutuyordum bir sürüş zevki vardı. Bu araçla siena (1.6 16 v) arasında 150 kg gibi bir fark var ama vectra 33 hp daha fazla. Bu bir örnekti sadece, ikinci bir örnek ford focus, buda 101 hp olması lazım ama yine vectradan iyi gidiyor. Mendel50 arkadaşımız bu parçadan bahsetti aracım şimdi 150 hp gibi davranmaya başladı dedi ve birdaha yazmadı. Bizim sorunumuzda bu olsa gerek diye düşünüyoruz yorumlar bekliyoruz, konu gündemden çabuk düşüyor. Veyada herkes vectrasından son derece memnun ve araçları tam da 136 hp lik gibi davranıyor zannedersem.Yok arkadaşlar yok; bu araçlar hiçte 136 hp'lik gibi değil. Üç yıldan beri biniyorum ben bu araca ve hiç elimi üzerinden eksik etmem, çokda bilinçli bir şekilde bakım yaparım ama 136 hp gücü hiç bir zaman hissetmedim.Keşke Mendel50 arkadaşımızın dediği gibi bir eksiğini bulsakta aracımımızın 136 hp gücünü hissetsek.
 
Valla bende ilk fırsatta bakmayı düşünüyorum.Bende düşük devirlerde hiç memnun değilim aracımdan.Ama 2500-3000 devirden sonra asfaltı kemiriyor.
 
Cevap Yok?

Bu resimdeki x20xev motorun emme manifoldumu?

http://img.auctiva.com/imgdata/5/6/8...9391846_tp.jpg


evet aynen öyle , bence kontrol ettirin bu parçayı ben % 80 patlak diyorum sizinkine 2 arkadaşmın aracında bozuk çıktı bu parça , ama opellerde o kadar pis yerdeki anlatamam el bile zor giriyor oraya

sürekli aktif halde çalışan ve hava vakumuyla çalışan bir parçadır bu 99 model bir arabada 13 senedir iş basında düşünsenize bozulmayıp sağlam kalması bile mucize bnce
 
Son düzenleme:


Aracın düşük devirdeki hantallığı gerçekten bu parçadan kaynaklanıyorsa ve istediğimiz gibi olursa size duacı olacağız. Kendimiz nasıl kontrol edebiliriz biraz ayrıntı verirseniz en azından deneyelim, olmazsa baktıracağız zaten.
 
Geri
Üst