Y çatalı ile Çift egzoz yapmak

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba benim aracım 2005 model Astra G sedan. Aracım şuan stok egzozuyla duruyor ben bu egzozu tıpkı orjinalmiş gibi Y çatalıyla 2 ye ayırıp sağlı sollu çift olsun istiyorum.Bunu yapan arkadaşların sorunlarını okudum.Backpressure denen birşey varmış susturucular önemliymiş hissedilecek kadar performans artışı olmuyormuş ve benimde performans beklentim yok.Sağlıklı şekilde tok bir ses almak amacım tabi en büyük takıntım da iki egzozdan da eşit duman çıkması. Orjinal son susturucu bulamayacağımı düşünürsem sessiz olan spor susturuculardan 2 tane sağa sola taksak bir sorun olur mu? Backpressure denen olay başımıza gelir mi? Performans düşüşü veya yakıt artışı yaşar mıyım? Yaşamamak için ne yapmalıyım? Bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. İyi forumlar.


İstediğim egzoz biçimi (araç kendi aracım sadece photoshoplu)

eXYpy0.jpg
 
yani 4 çıkış mı diyorsunuz ben tam anlamadım..

şimdi fotografı farkettimde bence hoş durmaz böyle.. sadece ucunuzu çift çıkış yaptırırsanız cok daha güzel bir görüntü elde edersiniz.
 
hayır istediğim tam olarak 2 boru 2 kazan 2 çıkış

bunun gibi

j937.jpg
 
bu konuda bi bilgim yok ancak yardımcı olacak arkadaslar cıkacaktır..ben sadece görsellikle ilgili fikrimi söyliyeyim..aracınız orjinal tamponu ile bu tarz saga sola tek egzoz ucu cok garip duracaktır..zaten fotograftada garip duruyor..hani bi bertone olsa arac tamamda..

dediklerimi yanlıs anlamayın lütfen..yardımcı olacak cıkacaktır..
 
dediklerinizi çok iyi anlıyorum ilk başta bende garipsedim bir difüzör düşündüm fakat tampon değişmesi gerekeceği için vazgeçtim 2 küçük egzoz yakışacağını düşündüm görüntüden çok istediğim sportif tok bir ses yorumlarınız için teşekkür ederim
 
Bana kalırsa performansı etkiler..Etkilemez diyemem..Mantık yürütecek olursak eğer; motordan atılacak olan kirli gazın çift son susturucu ile daha rahat çıkışı sağlanabilir..Yani aracın ortalarına kadar standart olarak akış izleyen atık gaz, orta susturucudan itibaren,boşaltım daha rahat olacak ancak bu da sirkilasyonu hızlandırdığı için, aracın daha fazla ve daha hızlı benzin yakmasına sebep olabilir..Ben de aracıma çift çıkış uygulaması yaptırdım ama benim beklentim performans,arabanın dengesi değiştirmek vs değildi..Sadece kışın ya da soğuk havalarda araçtan çıkan sıcak havanın soldan hızlı ve çok, sağdan hiç çıkmaması değil; eşit çıkış elde ederken görüntü de kullanmak..

Bu arada opel hiçbir aracında (orj krom uçlu olanlar) yuvarlak egzoz ucu kullanmadı..Ya oval ya da köşeli uçlar kullandı performanslı ve spor araçlarında..Bu yüzden aracınızın egzoz uçları yuvarlak değil de köşeli olsa (idi)ve uygun arka tampon ya da ekiyle desteklenirse daha da hoş olacağını düşünüyorum..Belki de Can'a bu yüzden garip gelmiş olabilir.. Onun dışında aracınız rengi çok güzel..Bu tarz uygulamalar da yakışır diye düşünüyorum..Ama apaçhi ile orjlik arasında hassas bir çizgi var..Onu kaybetmeden gidilirse opeller daha bir güzel oluyor :D
 
arkadaşların dediğine katılıyorum. tekli egsoz yakışmamış bunu iki tarafada çiftli yapsan bence daha güzel durur. artı hafif de tok ses istemişsin ama bende senin gibi düşünüp yaptırdım. çoz güzel bir ses aldım egsozdan ama iki taraftan da aynı şekilde duman çıkartamıyor nedeni ise son susturucu tek olduğu için. ustanın dediği iki taraftan eşit şekilde duman çıksın istiyosan iki tarafa da susturucu takacam dedi o zaman da ses alamazsın ses istiyosan abartı takmak lazım dedi. bende abartıyı sevmiyorum çok bağrıyo polislerle de başım belaya girmesin diye vazgeçtim. gaza biraz fazla yüklenince ikisinden de eşit bir şekilde duman çıkıyo. kısaca duman ve ses istiyosan abartı egsoz ile oluyo yok sadece ses istiyosan orta susturucudan düz boru çektirirsin ses de olur ara ara duman da olur. zaten yazın duman hiç çıkmıyo sadece kışın dumanı görürsün.
 
Son düzenleme:
görsellik açısından bakmak istersen diye.. bunlarda benim arabanın resimleri...
 

Ekli dosyalar

  • 20131221_125134 (Medium).webp
    20131221_125134 (Medium).webp
    29 KB · Görüntüleme: 56
  • 20131221_130402 (Medium).webp
    20131221_130402 (Medium).webp
    39.6 KB · Görüntüleme: 47
  • 20131221_130344 (Medium).webp
    20131221_130344 (Medium).webp
    33.1 KB · Görüntüleme: 40
Memduh Abi, çok iyi olmuş..Ben bilmiyordum aracında böyle bir egzoz çıkışı olduğunu :sulanma:

teşekkür ederim serdar kardeşim sevindim beğendiğine. konusu vardı daha doğrusu (cdx yatak sardı) başlığında arabanın tamiri bitince resim eklemiştim.
 
Geri
Üst