Yağ değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan FTH
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

FTH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
448
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aracımın bakım zamanı geldi. Ben yaklaşık 3 senedir aracıma 0-40 mobil yağ kullandım. Tekrar aynı yağdan almaya gittiğim satıcı söyledikleri ile kafamı karıştırdı hemde mantıklı geldi. Bana 0-40 yağ kullanmama gerek olmadığını 10-40 yağında aynı işi gördüğünü söyledi. Hem daha ucuz 0-40 nazaran dedi. Asıl benim için önemli olanı ise, 0-40 ince bir yağ olduğu için motorun sesini daha çok vereceğini, 10-40 ın ise içeri daha az çalışma sesi vereceğini söyledi. Banada sonra mantıklı geldi. Sonuçta 10-40 daha yoğun bir yağ olduğu için acaba ses te bir iyileşme olabilirmi.

İkinci sorumda 3 sene 0-40 kullandıktan sonra 10-40 yağ kullanmam sıkıntı yaratırmı motorda?

Yorum ve düşüncelerinizi beklerim. Saygılar.
 
10w-40'lar yarı sentetik, 0w-40 tam sentetik olarak üretilirler. yani bir kere teknoloji farkı var. yüksek sıcaklıkta her iki yağ neredeyse aynı özelliklere sahiptir. işin kırılma noktası soğuk havalardadır. soğukta 10w-40 reçine kıvamına gelirken 0w-40 akışkan özelliğini korumaktadır. ses olayına gelince motor ısınınca fark olmayacaktır ancak soğuk motorda 10w-40 daha sesli çalışacaktır.

bu arada aracınız için fabrikanın tavsiye ettiği yağ numarası nedir?
 
Motor Z16XEP olması lazım, kılavuzdan önerilen aralıklara göz atmak en doğrusu. Yalnız arkadaşın da yazdığı gibi 0w-40, soğuk havalarda daha akışkan olacağından daha çabuk yağlama yapar. Eğer çok fazla eksiltme yapmıyorsa, 0-40 ile devam ederdim sizin yerinizde olsam. Hatırlayabildiğim kadarıyla servisler de o motorlara 0w-40 koyuyordu. G kasa arabamın yağ değişiminde 0W-40 mobil koymuşlardı.
 
10w40 taviye etmem hele ince yağdan kalına dönmeyi asla
 
arkadaşlar bende 0w40 tan 10w40 döndüm fakat daha birkaçgün sonra arabanın sesinin değiştiğini farkettim şimdi tekrar 0w40 dönmek istiyorum srun olurmu sizce
 
:) yazıyı geç okudun
değiş kısa zamanda birşey olmaz..
Benim anlatmak istediğim şu; ince yağa alışan yataklar için kalın yağa dönüş iyi değildir
 
0-40 mobile devam tam sentetik
 
:) yazıyı geç okudun
değiş kısa zamanda birşey olmaz..
Benim anlatmak istediğim şu; ince yağa alışan yataklar için kalın yağa dönüş iyi değildir

Selim Abi kalın yağdan inceye geçsek sıkıntı olurmu?
 
Ben bu konuyu burda forumda yazmıştım..
Bir arabada alıştırdığınız yağdan inceye geçebilirsiniz ama inceden kalına tavsiye etmediğimi yazmıştım...segman ve yataklar inceye alışınca kalına geçmede aşınma olacağını ses yapacağını...sentetik yağ ilk çalışmada tüm motor kanal ve yataklarını yağlar artı içeriği tortu çamurlaşma oluşturmadığı gibi motor temizleyicidir.zaten aradaki farkı yakıt tasarufu ile size geri dönecektir..aşınma güç kaybı azalacaktır. hatırlayın foruma eklediğim -22 derecede 10w40 ve 15w40 yağın durumunu
 
10w-40'lar yarı sentetik, 0w-40 tam sentetik olarak üretilirler. yani bir kere teknoloji farkı var. yüksek sıcaklıkta her iki yağ neredeyse aynı özelliklere sahiptir. işin kırılma noktası soğuk havalardadır. soğukta 10w-40 reçine kıvamına gelirken 0w-40 akışkan özelliğini korumaktadır. ses olayına gelince motor ısınınca fark olmayacaktır ancak soğuk motorda 10w-40 daha sesli çalışacaktır.

bu arada aracınız için fabrikanın tavsiye ettiği yağ numarası nedir?
ben sürekli 10w 40 kullandım şimdi 0w 40 dönmem ne gibi sakınca oluşturur.hangisini kullanmam daha iyi.araç 1.6 gl.vectra
 
Geri
Üst