Yağ değiştikten sonra ses arttı...

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,463
Tepki puanı
2,246
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ahmet abi 1.3 cdtiler 0w30 0w40 5w30 5w40 diye bizim corsanın kitapçığında yazıyor ben mobil 1 0w40 new life kullandım birde mobil 1 esp 0w40 aldık şimdi daha koymadım 30 kısmı yazın krouma özelliğini kaybediyor o yüzden hep 40 olanı alırım bu arada benim bildiğim 0w40 kışın 5w30a göre daha ince yazınsa daha kalın
 

astrateknik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle dedikleriniz doğru, sanayideki ustaların çoğu yağ konusunda çok bilgisizler. ne zaman yağ değişimine gitsem mutlaka böyle bir ustaya denk geliyorum.

içinizi rahatlatsın diye söylüyorum: 10-40 yerine 0-30 ya da 5-30 yağ koymanız gerçekten sesi arttırmış olsa bile motorun aşınmasını çok çok az etkileyebilecek bir fark yaratır. sürekli 10-40 kullanan araç 500 bin km gidecekse, aynı şartlarda 0-30 kullanan araç belki 510 bin gider belki de 490 bin gider. yani eskime ve aşınma konusunda sizi sıkıntıya düşürmez. peki değişen nedir: değişen motorun çalışırken sıkışmasıdır, sabah soğuk marşta marş motorunun zorlanmasıdır. yakıt tüketimi ve performans mutlaka değişir.

ancak önemli bir konu var: farklı marka yağlar farklı deterjan maddeler içerir. birine faydalı olsun diye eklenen madde diğer yağın özelliğini bozabilir. sizin yağ değişiminde yağın %95'i süzülür, kalan %5 yeni yağa karışır. bu durumda son koyduğunuz yağın yağlama performansı düşebilir.

bu nedenle kullanılan yağı sürekli değiştirmek sakıncalıdır.

ancak sizin durumunuzda olağanüstü bir durum yok, bundan sonraki yağ değişimlerini de aynı yağ(Mobil) ile yaparsanız sıkıntı olmaz.
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
5-30 fazla ince, mobil'in sitesindeki rehbere göre sizin aracınız için Mobil 1 New Life 0W-40 3.2 litre motor yağı görünüyor.
5W30 daha ince değildir 0W40 a göre. bunlar kulaktan dolma sanayi lafları maalesef.
İnsanımız zahmet edip biraz araştırma ve okuma zahmetine kapılsa sonradan ahlanmalar vahlanmalar olmayacaktır.
Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.
W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.
Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir. Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
5W30 daha ince değildir 0W40 a göre. bunlar kulaktan dolma sanayi lafları maalesef.
İnsanımız zahmet edip biraz araştırma ve okuma zahmetine kapılsa sonradan ahlanmalar vahlanmalar olmayacaktır.
Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.
W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.
Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir. Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.

Ince derken 30 olan kısmını kastetmiştim zaten :) izmirli olduğumdan ilk olana pek bakmıyoruz burada :D zaten hava pek soğumuyor :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

astrateknik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
43rp90.jpg
5W30 daha ince değildir 0W40 a göre. bunlar kulaktan dolma sanayi lafları maalesef.
İnsanımız zahmet edip biraz araştırma ve okuma zahmetine kapılsa sonradan ahlanmalar vahlanmalar olmayacaktır.
Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.
W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.
Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir. Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.


yanlışınız var: yağ viskozite kodlamasındaki ilk rakam sıcak viskoziteyi, ikinci rakam soğuk viskoziteyi verir. yani 0-30 yağ kodundaki 0 sıcak viskoziteyi, 30 soğuk viskoziteyi gösterir.

yağ viskozitesi gösterimindeki sıcak-soğuk kavramı da şöyledir:
soğuk 0 C derece
sıcak 100 C derece

hatta

5-30 ve 0-40 yağlar için viskozite grafiği yaklaşık eklediğim resimdeki gibidir:
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
43rp90.jpg



yanlışınız var: yağ viskozite kodlamasındaki ilk rakam sıcak viskoziteyi, ikinci rakam soğuk viskoziteyi verir. yani 0-30 yağ kodundaki 0 sıcak viskoziteyi, 30 soğuk viskoziteyi gösterir.

yağ viskozitesi gösterimindeki sıcak-soğuk kavramı da şöyledir:
soğuk 0 C derece
sıcak 100 C derece

hatta

5-30 ve 0-40 yağlar için viskozite grafiği yaklaşık eklediğim resimdeki gibidir:
Yazdıkların çelişmiş bence, eğer soğuk 0 derece demişsin sonrada ilk rakam sıcaklık gösterir demişsin.
Kaynağın yanlış yada kafan karışmış.
İlk rakamın arkasından gelen W kış anlamındadır. Yani kış mevsimindeki akışkanlığı temsil eder. Ne kadar düşük olursa kışın o kadar akışkan olur. ikinci ve büyük olan rakam ise yaz dönemindeki sıcaklıklardaki akışkanlık değeridir.
Tablonda bir hata var bana bişey ifade etmedi zaten.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yağda öndeki rakam soğukda yağın inceliği kalınlığıdır sonraki rakamda sıcakdaki kalınlığıdır,
yani örnek olarak 0w40 alalım,bu yağ eksi 40 derecede bile kıvamı inceliğini bozmaz,W40 rakamı da yüksek derecede kıvamı inceliği koruyucuğunu korur yani anlaşılması için en kısa anlatım budur.
örnek alt video .
Google-Ergebnis für http://i1.ytimg.com/vi/cL6uMHqSSJ4/maxresdefault.jpg
 

astrateknik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet tekrar baktım bu konuda hatalı yazmışım,
ancak diğer yazılanların içinde birkaç yanlış doğruyla birlikte yazılmış. bu konu hakkında benim bilmediklerimi internetten tekrar araştırdım, işin ayrıntılı teknik kısmını forum gibi bir yerde açıklamak zor olacak gibi.
 
Üst