Yağ lambasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Yms1827
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sıcak motorda rolatide yağ lambası yanıp sönmesi veya direk yanması, gaz verdiğinizde ise sönmesi Opel kataloğunda dahi normal bir durum olarak açıklanmış. Ama GT kullanıcıları olarak yağlama bizler için çok önemli ve hassas bir konu malum. Tedirgin olmanız gayet normal ancak durum opele bakılırsa korkulacak birşey olarak açıklanmıyor. Ben de dökümanı okuduğumda çok şaşırmıştım. Birkaç arabada bu şikayeti gördüm yakın çevremde ancak 6 tane 6 kasa araca bindim 2 tanesi de ecotec GT olmak üzere(şu an bindiğpim aracım da ecotec GT) ve hiçbirinde bu problemi yaşamadım. Bana göre normal bir durum değil ancak üreticinin dökümanında bu durumun normal karşılanması tuhaf. Rolantiniz sıcakken 800 devir civarlarında ise yağ lambası yanmaması lazım. 400-500 devirlere kadar düşüp titreme vs yapıyorsa yağ lambası yakıyordur. Aracın rolanti motoru sağlam ise kelebeği mekanik olarak vidasından ayarlayıp bir miktar açık bırakmanız gerekli. Aracı OPCOM gibi bir cihazla gözlemlerseniz daha sağlıklı olur. Araç içerde kadranda 800 devir gösteriyorken aslında motor 500 devirde çalışıyor olabilir ya da tam tersi. Bunun sebebi de kadranın içini çubuklarını temizlik vs için söküp taktığınızda dikkat edilmezse kalibrasyonu bozuluyor. Cihaza bağlıyken değerleri aracın kadranı ile karşılaştırıp en sağlıklı ve kesin sonuca ulaşabilirsiniz.
Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Geri
Üst