Yakıt Tasarrufu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan astrasail
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Yakıt Tasarrufu

ray55 link' Alıntı:
önlerin 32 arkaların 34 olması konfor için. farklı olmasının sebebi de ön taraf ağır olduğu için..
lastiklerin havasını kullanım kılavuzundaki gibi yüksek değer yaparsan konfor pek bulamazsın.. ama yakıt olarak az yakmanı sağlar..
he bunları nerden biliyorsun diyorsan oda forumdan:)

Biliyorum bende forumdan okumuştum ama tam hatırlayamamıştım hafızamı bir güncelleyeyim dedim :) Konforda 1 tırnak düşüş oldu onu da açıkçası ben takmıyorum bugün annemi götürdüm o da sormama rağmen farketmedi bile :D  thnxx


ozgun88 link' Alıntı:
çok güzel bi fark 2lt az değil her 100km de bir 7-8tl kardasınız  okkk

bende hep ön arka 34 kullanmaya çalışıyorum fakat önlerin ağır olduğu için 32 olmasına pek anlam veremiyorum. aslında ağır olduğu için fazla olması daha mantıklı olmaz mı? ya da sürtünme kuvvetini arttırmak daha seri bi araç mı sunuyor? bu konuda manidar bir fikrim yok malesef.

birde yanılmıyorsam ön max 39, arka max 39 a kadar çıkabiliyoruz fakat bu güvenlik açısından nasıldır? eğer problem yoksa uzun yola çıkarken memlekete denemeyi düşünüyorum. bu konuda bilgi verebilecek arkadaşımız var mı?

Teşekkür ederim biraz daha araştırıp duruma göre gerekirse daha da arttırmayı düşünüyorum ama öte yandan hiç bir işin de suyunu çıkartmamak gerek :D şimdilik böyle takılacağım diyelim :)

harunhoca link' Alıntı:
Benimki aldım alalı 34 psi, ancak o değerleri sadece uzun yolda sabit hızda görüyorum.  Istanbulda bu siralar 10 lt. Civarı  012uhu

Hocam takmayın kafanıza :D Benim okul şile otoyolunda olduğu için zaten ş.dışı sayılıyor bir de otobanı CC'de 70-80kmh civarı sabitliyorum dancee

turkeril link' Alıntı:
Benim 1.3 cdti ş.içi 6.8 idi, dün basınçlara baktım 29-32 arası değişiyor. Hatta milletin şikayet ettiği sertlik falan yoktu yumuşacıktı araba :)

Hepsini 34 yaptım biraz sertleşti ama dünden beri ekonomiye de dikkat ederek 6.6'ya indirebildim, belki daha da düşecek.

Okuldan bir arkadaşımda sizinle aynı araçtan var arkadaş Moda'da oturuyor aşağı yukarı aynı mesafeyi gidiyoruz ve o da 6.7 yakıyor, o bana şaşırıyor ondan az yakmama ben ona şaşırıyorum benden çok yakmasına  :D

Edit: İmzam uygulamayı kullanmayı unuttuğumdan güncel değildir :D
 
Ynt: Yakıt Tasarrufu

ray55 link' Alıntı:
Harun hocam arabayla az gezdiğiniz için size küsmüş araba..
o sebeden cok yakıyor sizin araba:9
Benzin vaadı da biz mi içtik  011zaa Ne kadar yakitimiz varsa o kadar kullanıyoruz.
 
Ynt: Yakıt Tasarrufu

harunhoca link' Alıntı:
Benzin vaadı da biz mi içtik  011zaa Ne kadar yakitimiz varsa o kadar kullanıyoruz.

şimdi sizin araba yata yata karnı acıkyor..
bir anda yola cıktığında ne kadar yersem kardır diyor:)))
bu sebepden 11-12 lt görüyorsunuz hocam:)
 
Ynt: Yakıt Tasarrufu

ray55 link' Alıntı:
şimdi sizin araba yata yata karnı acıkyor..
bir anda yola cıktığında ne kadar yersem kardır diyor:)))
bu sebepden 11-12 lt görüyorsunuz hocam:)
Diyorsun  exclaim
 
Ynt: Yakıt Tasarrufu

ulas79 link' Alıntı:
aldığımdan beri yaptığım rodaj çalışmaları son 3 aydır meyvasını verdi ve 35 hava basılı lastikler ile  dik bir bayırın olduğu ve 3-4 km lik bir güzergahta 20-25 km ortalama hızla şu anda 11,7 lt ortalama tüketimi yakaladım (çok demeyin araç 1.6 T ve motor 90 dereceye ulaşmadan genelde kontak kapatıyorum) eski konularımı bilenler 19 lt tüketim fotolarını hatırlar ama 4 senedir uyguladığım rodaj tam oturdu araç 43700 km de ve yüksek hız kabiliyetinide geliştirdim ama malesef yaza satmayı düşünüyorum ki tam kıvamına gelmişti :( uzun yolda full bagaj ve 2 yetişkinle klima hep açık vaziyette cc 100 km ye sabit 6,6 lt lere düştü

hem de ne yokuş böyle bir eğim yok yahu  031blaa
 
Ynt: Yakıt Tasarrufu

ozgun88 link' Alıntı:
hem de ne yokuş böyle bir eğim yok yahu  031blaa
Aslında o yokuş rodajım için çok faydalı oldu inerken aracı kompresyona düşürüp(motor freni) segman oturtturup kendine gelmesini sağladım ha birde en aşağıdan en tepe noktasına kadar dip gaz gidip kurum yakmasını sağladım :)
 
Ynt: Yakıt Tasarrufu

ulas79 link' Alıntı:
Aslında o yokuş rodajım için çok faydalı oldu inerken aracı kompresyona düşürüp(motor freni) segman oturtturup kendine gelmesini sağladım ha birde en aşağıdan en tepe noktasına kadar dip gaz gidip kurum yakmasını sağladım :)

Aynı şeyi Erzurum'da yaşarken Palandöken'e sırf bu yüzden çıkıp inerek yapardım. Dip gaz tırmanırdım ve aracı kompresyonda (3000 devir civarı) indirirdim. DPF için de çok faydalı oluyordu.
 
Ynt: Yakıt Tasarrufu

bende 2011 model sport 1.4 Turbo sahibiyim. Benim fikrim biz millet olarak daha turbolu araçlara alışamadık. Aracımız turbolu olduğu için kendisini hemen toplayabiliyor. Ama biz hala kara düzen karbüratörlü araçlar gibi devir saati 3000 deviri görmeden vites yükselmiyoruz. Bende yaklaşık olarak 10 aydır bu aracı kullnıyorum. Bana göre gayet ekonomik. Çünkü deviri o kadar çıkarırsan araç yakıyor. Ama şöyle 2000-2500 devir arası vites yükselt bakalım araç yakacakmı. Ben her seferin de ölçüyorum. kilometrede ortalama 28-29 kuruş yakıyor. Şehiriçi şehirdışı ortalama. Bende öncelike turbolu araçlara alışmalıyız. tşk ederim.
 
Ynt: Yakıt Tasarrufu

REC link' Alıntı:
Aynı şeyi Erzurum'da yaşarken Palandöken'e sırf bu yüzden çıkıp inerek yapardım. Dip gaz tırmanırdım ve aracı kompresyonda (3000 devir civarı) indirirdim. DPF için de çok faydalı oluyordu.

geçen palandöken özlemiştir diye aynını yaptım senin yerine :D

bu arada oraya dip gazla çıkmayı ilk kez denedim 5.kişi 4.viteste 120ye yaklaşırken 5 e çektim sonra rampa dikleşince vites indirdim teleferiklere kadar. tekrar birde tek iken denicem o yokuşta max kaça çıkıcak diye.
inerken de her zaman olduğu gibi motor fireni ile en üst istasyondan aşağı sallandım
sanırım rodaj sekman falan hepsi oturmuştur benim bu zamana kadar bu üstüne yağlama oldu :D
 
Geri
Üst