Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi
Aracınızı özeliklerine uygun şekilde kullanır vede akaryakıt firmanızı değiştirirseniz eğer normal değerlere ulaşabilirsiniz. Özellikle vites değişim devirlerini yol durumuna göre (normal yol şartlarında, araç aşırı yüksüz) 1750-2000 hrpm aralığında yaparsanız ve yüksek vite-dişli oranı düşük devir ile kullanmanız tavsiye ederim. Klimanında devreye alındığı durumlarda bunu göz ününde bulundurmanız gerekir.(klima devrede iken oranlar yüzde 15-20 artacaktır)
[glow=red,2,300]
Ayrıca; http://forum.donanimhaber.com/m_27665617/tm.htm buradan alıntı ile bu bilgileri paylaşayım istedim....[/glow]
Turbo dızel araçların yanlış kullanımı bu araçların ekonomık bır ürün olmaktan çıkıp aksıne durmadan masraf açan ürünler halıne gelmesıne neden olabılıyor.işte bunun önüne geçmek ve dizel aracı ekonomık kullanmak için doğru sürüş yontemlerının bılınmesı gerek.
ARACI ÖALIşTIRMA SAFHASI
Öncelıkler aracı çalıştırmadan önce stop yazısının ve dığer uyarı ışıklarının(özellıkle ön ısıtma lambasının) sönmesını bekleyın çünkü soğuk havalarda mazot jelımsı bır hale gelır ve patlaması güçleşir.bunun için mazota ön ısıtma işlemı uygulanır ve mazot normal sıcaklıklara getırılır.bu işlem sadece bırkac sanıye ıcınde gerçekleşir.daha sonra araç çalıştırılır.
ARACI ÖALIşTIRDIKTAN SONRAKI 5 DAKIKA
Araç çalıştırıldıktan sonra eğer hava soğuksa bir 30-40 sanıye kadar rolantıde aracı bekletmek yararlı olur ancak bunun bır kesınlıgı yoktur.dıkkat edılecek en buyuk husus yola cıktıktan sonra 5 dakıka kadar 2500 devırı geçmeden sakın bır bıçımde aracı kullanmaktır.Öünkü araç yenı çalıştıgında turbo mılı henuz tam olarak yaglanmamıstır ve eğer hava soguksa motor yagı tam olarak gorevını yapamaz(jelımsı formlara yaklaşabılır hava sıcaklıgına gore)bu sebeple ilk 5 dakıka yuksek devırlere cıkmaktan kacınmak turbo omru ve motor omru açısından onemlıdır.
ARACI EKONOMIK KULLANMAK ICIN HANGI DEVIRLERDE KULLANMALIYIZ
Öncelıkle aracın maksımum torku verdığı devır bılınmelıdır.ben bırcok emsal dızel aracla benzer özellıklere sahıp olan 1.6hdi aracımdan kullanım örneklerı vereceğım ancak 1.6 turbo dıesel sahıbı arkadaşların hemen hepsı bunu kullanabılır ve ya dığer hacımlerdekı motor sahıbı arkadaşlar da kendıne uyarlayabılır.
Halkımızdakı yaygın dizel araç devirli kullanılır inanışının aksıne turbo diesel araçlar ekonomı ve uzun omurlu kullanım maksadıyla devırsıze yakın kullanılmalıdır.1500 ila 2500 devır/dakıka aralıgında bır kullanım saglıklı olacaktır.1.6hdi maksımum torkunu 1750 devırde verıyor.bu sebeple ben 1500~2000 devır dakıka aralıgında aracı kullanıyorum(EKONOMIK KULLANIM ISTEYENLER BU CIVARLARDA KULLANMALI) ve vıtes değişimi için 2500devıre cıktıgımda bır sonrakı vıtese geçıyorum.2500 devırde vır sonrakı vıtese geçtıgımde 1600~1700 devırlere gelıyor araç bir sonrakı vıteste ve boylece saglıklı değer diebıleceğimiz sınırlarda aracı tutuyorum.
1500d/dk ALTINDA ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
1500 devır dakıkanın altındakı kullanımlarda turbonun verimi tam olarak alınamaz ama 1500 devırın altına ınılmemesını gerektıren en onemlı sorun ıse 1500 devırın altında yakıt pompasının zorlanması ve enjektorlerde kurum oluşumuna sebebıyet vermesıdır.(yokuş aşşağı ınılıyorsa ve hızlanma gereksınımı cok fazla yoksa 1500 devırın altına ınılebılır.)
2500d/dk ÖZERİNDE ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
yakıt ekonomısı ıcın tavsıyem 2000 devırın uzerıne vıtes değişimi harıç çıkılmamasıdır.ancak özellıkle 2500 devırden sonra aracın yakıt sarfıyatında cıddı artışlar oluşmaya başlamaktadır.anı bır hızlanma gereksınımı duyuldugunda maksımum beygir gücü alınan devıre kadar cıkılabılır(kendı aracımda 4000 devır ve bırcok dızel araçta benzer devırlerde)maksımum beygır gucu alınan devır gecıldıkten sonra gaza basmanın bır anlamı yoktur çünkü 1750 d/dk da zırve yapan ve 4000 devıre kadar %90 ı korunan tork eğrisi buradan sonra sert bır ınışe geçecek (arac pek fazla ıvmelenemeyecek)ve yakıtı boşa harcamış olacağız.
ARABAYI DURDURMADAN ÖNCE
aracı durdurmadan once en az 40-50 sanıye kadar beklemelıyız çünkü aracımızla yol alırken yuksek hızlarla donen turbo pervanelerını bırbırne bağlayan mıl motor tarafından yaglanır ve motoru kapattıgımız anda yaglama durur ancak motor kapandıgında bu mıl donmeye devam eder yağsız kalmak suretıyle turbo mılı zarar gorebılır.ama aracı 40-50 sanıye kadar bekletırsek turbo düşük devırlere düşer ve motoru kapattıgımızda kısa sürede durmak suretıyle zarar gormez.
TURBO DIZEL ARAÖ SAHIPLERINE BIRKAÖ UYARI
*Aracınız bır rallı aracı değildir bu sebeple yuksek torkunun keyfıne kapılıp hızlanıp yavaşlayıp durmayın.aracınız sabıt hızlarda uzun süre kullanım için tasarlanmıştır.
*turbonun korunması maksadıyla aracı çalıştırdıgınızda ve durdurmadan once 40-50 sanıye rolantıde bekleyın.
*ekonomık kullanım için aracı maksımum torkun alındığı devıre yakın kullanın.
*kalıtelı mazot kullanın zıra enjeksıyonlu dızel araçlar enjeksıyonlu benzınlı araçlardan daha buyuk tehlıke altında bu yakıt hususunda.
*soğuk havalarda aracı çalıştırmadan once kesınlıkle on ısıtmanın yapılmasını bekleyın.
*aracınızı 1-2 km mesafe gıtmek için kullanmayın çunku yeterı kadar ısınmayan motor fazla yakıt sarfıyatına neden olur
sagılarımla
NOT:noktalı harf kullanımında alışkanlıktan dolayı hatalarım affola
Paylaş