yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilknur07
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

15bin bakımından sonra aracı aldıgımda yakıt ortalamam 7.8di kı 6.4ü falan hiç geçmedi, şaşırmışdım 110 km cıvarında sabıt hızla gıderek klıma da acıktı 5.4lere cektım yıne yakıtı;yalnız bakımdan sonra aracım daha fazla yakıyor cok fark yok ama 5 yaktıgı guzergahda bakımdan sonra 5.2 falan yakıyor, yakıt ortalamasını dusurmenın en guzel yolu sabıt hızla(90-110) bir süre aracınızı kullanmak bu sekılde ortalamanızı sıfırlayarak test edın test edın aldıgınız sonuc klıma acıksa bıle 5.5den fazla ıse aracta sorun var demekdır
 
Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

Aracınızı özeliklerine uygun şekilde kullanır vede akaryakıt firmanızı değiştirirseniz eğer normal değerlere ulaşabilirsiniz. ֖zellikle vites değişim devirlerini yol durumuna göre (normal yol şartlarında, araç aşırı yüksüz) 1750-2000 hrpm aralığında yaparsanız ve yüksek vite-dişli oranı düşük devir ile kullanmanız tavsiye ederim. Klimanında devreye alındığı durumlarda bunu göz ününde bulundurmanız gerekir.(klima devrede iken oranlar yüzde 15-20 artacaktır)

[glow=red,2,300]Ayrıca; http://forum.donanimhaber.com/m_27665617/tm.htm buradan alıntı ile bu bilgileri paylaşayım istedim....[/glow]

Turbo dızel araçların yanlış kullanımı bu araçların ekonomık bır ürün olmaktan çıkıp aksıne durmadan masraf açan ürünler halıne gelmesıne neden olabılıyor.işte bunun önüne geçmek ve dizel aracı ekonomık kullanmak için doğru sürüş yontemlerının bılınmesı gerek.

ARACI ևALIşTIRMA SAFHASI

֖ncelıkler aracı çalıştırmadan önce stop yazısının ve dığer uyarı ışıklarının(özellıkle ön ısıtma lambasının) sönmesını bekleyın çünkü soğuk havalarda mazot jelımsı bır hale gelır ve patlaması güçleşir.bunun için mazota ön ısıtma işlemı uygulanır ve mazot normal sıcaklıklara getırılır.bu işlem sadece bırkac sanıye ıcınde gerçekleşir.daha sonra araç çalıştırılır.

ARACI ևALIşTIRDIKTAN SONRAKI 5 DAKIKA

Araç çalıştırıldıktan sonra eğer hava soğuksa bir 30-40 sanıye kadar rolantıde aracı bekletmek yararlı olur ancak bunun bır kesınlıgı yoktur.dıkkat edılecek en buyuk husus yola cıktıktan sonra 5 dakıka kadar 2500 devırı geçmeden sakın bır bıçımde aracı kullanmaktır.ևünkü araç yenı çalıştıgında turbo mılı henuz tam olarak yaglanmamıstır ve eğer hava soguksa motor yagı tam olarak gorevını yapamaz(jelımsı formlara yaklaşabılır hava sıcaklıgına gore)bu sebeple ilk 5 dakıka yuksek devırlere cıkmaktan kacınmak turbo omru ve motor omru açısından onemlıdır.

ARACI EKONOMIK KULLANMAK ICIN HANGI DEVIRLERDE KULLANMALIYIZ
֖ncelıkle aracın maksımum torku verdığı devır bılınmelıdır.ben bırcok emsal dızel aracla benzer özellıklere sahıp olan 1.6hdi aracımdan kullanım örneklerı vereceğım ancak 1.6 turbo dıesel sahıbı arkadaşların hemen hepsı bunu kullanabılır ve ya dığer hacımlerdekı motor sahıbı arkadaşlar da kendıne uyarlayabılır.
Halkımızdakı yaygın dizel araç devirli kullanılır inanışının aksıne turbo diesel araçlar ekonomı ve uzun omurlu kullanım maksadıyla devırsıze yakın kullanılmalıdır.1500 ila 2500 devır/dakıka aralıgında bır kullanım saglıklı olacaktır.1.6hdi maksımum torkunu 1750 devırde verıyor.bu sebeple ben 1500~2000 devır dakıka aralıgında aracı kullanıyorum(EKONOMIK KULLANIM ISTEYENLER BU CIVARLARDA KULLANMALI) ve vıtes değişimi için 2500devıre cıktıgımda bır sonrakı vıtese geçıyorum.2500 devırde vır sonrakı vıtese geçtıgımde 1600~1700 devırlere gelıyor araç bir sonrakı vıteste ve boylece saglıklı değer diebıleceğimiz sınırlarda aracı tutuyorum.

1500d/dk ALTINDA ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
1500 devır dakıkanın altındakı kullanımlarda turbonun verimi tam olarak alınamaz ama 1500 devırın altına ınılmemesını gerektıren en onemlı sorun ıse 1500 devırın altında yakıt pompasının zorlanması ve enjektorlerde kurum oluşumuna sebebıyet vermesıdır.(yokuş aşşağı ınılıyorsa ve hızlanma gereksınımı cok fazla yoksa 1500 devırın altına ınılebılır.)

2500d/dk ֜ZERİNDE ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
yakıt ekonomısı ıcın tavsıyem 2000 devırın uzerıne vıtes değişimi harıç çıkılmamasıdır.ancak özellıkle 2500 devırden sonra aracın yakıt sarfıyatında cıddı artışlar oluşmaya başlamaktadır.anı bır hızlanma gereksınımı duyuldugunda maksımum beygir gücü alınan devıre kadar cıkılabılır(kendı aracımda 4000 devır ve bırcok dızel araçta benzer devırlerde)maksımum beygır gucu alınan devır gecıldıkten sonra gaza basmanın bır anlamı yoktur çünkü 1750 d/dk da zırve yapan ve 4000 devıre kadar %90 ı korunan tork eğrisi buradan sonra sert bır ınışe geçecek (arac pek fazla ıvmelenemeyecek)ve yakıtı boşa harcamış olacağız.

ARABAYI DURDURMADAN ֖NCE
aracı durdurmadan once en az 40-50 sanıye kadar beklemelıyız çünkü aracımızla yol alırken yuksek hızlarla donen turbo pervanelerını bırbırne bağlayan mıl motor tarafından yaglanır ve motoru kapattıgımız anda yaglama durur ancak motor kapandıgında bu mıl donmeye devam eder yağsız kalmak suretıyle turbo mılı zarar gorebılır.ama aracı 40-50 sanıye kadar bekletırsek turbo düşük devırlere düşer ve motoru kapattıgımızda kısa sürede durmak suretıyle zarar gormez.

TURBO DIZEL ARAև SAHIPLERINE BIRKAև UYARI
*Aracınız bır rallı aracı değildir bu sebeple yuksek torkunun keyfıne kapılıp hızlanıp yavaşlayıp durmayın.aracınız sabıt hızlarda uzun süre kullanım için tasarlanmıştır.
*turbonun korunması maksadıyla aracı çalıştırdıgınızda ve durdurmadan once 40-50 sanıye rolantıde bekleyın.
*ekonomık kullanım için aracı maksımum torkun alındığı devıre yakın kullanın.
*kalıtelı mazot kullanın zıra enjeksıyonlu dızel araçlar enjeksıyonlu benzınlı araçlardan daha buyuk tehlıke altında bu yakıt hususunda.
*soğuk havalarda aracı çalıştırmadan once kesınlıkle on ısıtmanın yapılmasını bekleyın.
*aracınızı 1-2 km mesafe gıtmek için kullanmayın çunku yeterı kadar ısınmayan motor fazla yakıt sarfıyatına neden olur

sagılarımla

NOT:noktalı harf kullanımında alışkanlıktan dolayı hatalarım affola
Paylaş 
 
Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

Tolga KARACA link' Alıntı:
Tüketimin artmasında klimanın payı 1 - 1.5 litre kadar, bunun dışında lastik basınçlarınız 34 ün altında olmasın çünkü düşen lastik basınçları da yakıtı arttırır, ayrıca yakıt markasına ve temizliğine göre de tüketim artabilir.

benim lastik basıncını ideali 30 diye ayarladı servis ( ? ) zaten yaz ayı olduğundan kendisi de biraz yükselir dedi klima auto da 22-23 derece de iken 90km hıza düz yolda sabitleyince 3,2 - 3,7lt yakıyor ortalama 3,5lt yani videosunu bile çekmiştim bulabilirseniz ve isterseniz atabilirim
 
Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

Lastikler 30 psi dusuk arkadasim.
34 oneririm.
 
Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

arac çok fazla düşük viteste kullanıyorsanız ya da yüksek devirlerde vites atıyorsanız yükselio olabilir mi?
 
Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

BÜLENT link' Alıntı:
Lastikler 30 psi dusuk arkadasim.
34 oneririm.

sitede lastik basıncı konusunu okumuştum serviste ayarlatırken 34 dedim onlar 30 idealidir dediler (abi taşları cok hissedersin sarsar dedi yanılmıyorsam)

bu başlıkta BİLDS nickli arkadaşımıza da aynı şeyi söylemişler sanırım Aydın Surtaş'a gitti arkadaşımızda ben gibi

http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?topic=6347.15
 
Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

Nasıl rahat ediyorsanız o kadar hava basın Dostlarım.  :)
 
Ynt: yakıt tüketimi 7.9 şaka gibi

32-33 de mukemmel bi surus sagliyor fakat 34 ve uzeri fark edilir bi ziplamalar ve yol tutusu zayif kaliyor
 
Geri
Üst