Yatak Sarma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan U_uR
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

U_uR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Öncelikle bu konuda çok dertli olduğumu bildirmek isterim..

Arabam yaklaşık 1 aydır hararet yapıyodu ve sürekli olarak radyatör hortumlarında şişmeler ve sonunda da patlamalar yapıyodu. Hortum değiştirmekten yorulmuştum artık 2-3 günde 1 hortumlarım patlıyordu. Önce hortumların eski olduğunu düşündüm (Corsa 94 model) ve bütün hortumlar değişince yeni bir hortumun patladığını görünce artık dedim bu işte bir terslik var..

Lpg sisteminin suya hava verdiğini ve şişmme yaptığını söylediler.

Beyni değiştirdim.. Fakat sorun yine devam etti..

Silindir kapak contası yanmıştır dediler.

350 lira harcadım contayı değiştirdim. Kapağı taşlattım. Tamam dedim herşey düzelecek iyi para harcadık. Ama sonuç yine aynı hararet yapmaya devam etti..

Son olarak fan müşürünü değiştirdik. Erken fan açması için 100 dereceye yakınken fan açıyordu şimdi 90u geçer geçmez fan açıyo. Fakat yine çözüm olmadı..

Şimdi gelelim başlıktaki soruna.. Bugun sanayiden çıktım ve yağ lambam yanıyodu. Ustaya gösterdim yağ pompası bozulmuştur pazartesi getir ayrıntılı olarak tekrar herşeyine bakalım dedi. Fazla sürme arabayı bu şekilde dedi.

Bende söylediği gibi yaptım ve aracı eve götürdüm yaklaşık 15 km.

Fakat sonlara doğru motordan ses gelmeye başladı. gaza bastıkca artan bir ses.. Yol üzeri bi kaç yere sordum yatak sarma sesi dedi..

Krank milinin taşlanması gerekiyo ve bi kaç parça daha değişebilir duruma göre siboplar, bişey kolu falan dedi.. İşçilik 600-800 lira para istediler sizce işçilik normal mi ??? Parçalarda bu civarda tutacağı söylendi ve toplamda 1500 lira civarı bir ücret çıkardılar..

Merak ettiğim birşey var bi kaç kere motorumum yağı azaldığında da buna benzer bir ses çıkartmıştı. Fakat yağ koyduğumda düzelmişti. Acaba yağ pompası değiştikten ve motora yağ tam anlamıyla gittikten sonra bu ses geçer mi düzelir mi yoksa yatak vuruyo mudur kesinlikle motorun açılması mı gerekir ??

İkinci bi sorum da şu ben bu ustaya zaten 200 lira işçilik vermiştim contayı değiştirirken motoru açmak için aynı ustayla kavga edip senin yüzünden oldu şeklinde konuşsam (yağ pompasını yapmadan beni gönderdi) en azından işçilik vermeden bu işi çözemez miyim yada 200 daha verip bu işi çözemez miyim??

Çünkü diğer ustalar 600 den başlıyo işçiliğe ??

Uzun bir yazı oldu ama baştan söylediğim gibi çok dertliyim çarşamba günü şehir dışına gidicektim arabayla herşeyini yaptırayım derken başıma dert açtım daha çok iş aldım =(

Şimdiden teşekkür ediyorum. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum
 
Bir dakika şimdi o usta denen yaratık, yağ lambası yanarken pompadandır devam et fazla sürme öyle mi gel dedi. O ustanın ben .... Okudukça sinirlendim adama, orucu bozduracak şimdi. O usta, bırakın ustalığı çırak bile OLAMAZ. Bari bak da müşür mü değil mi diye, öyle yolla müşteriyi.

Yağ pompası çalışmıyor ise, araç yağsız çalışıyordur ve %99 yatak sarar. Ben olsam iyi bir ustaya aracı 1km dahi sürmeden çektiririm. Hortum şişmesi ise, radyatör bile tıkalı olabilir ;) Hangi hortum şişiyor?

Edit: Ankara'da isen Opel Garage a çektirmeni öneririm.
 
Çok dertliyim Emre hiç sorma bu konuda..

Yok pompanın bozuk olduğundan emin müşür olmadığınıda biliyo ama yinede bişey olmaz dedi yolladı.. Böyle fazla binme dedi bende eve gidicem yarın getiricem sadece dedim 15-20 km dedim o da tamam dedi.. Sonu malum işte..

Bütün radyatore giden hortumları şişiyo işte. Devirdaim için dolaşan su hortumlarının hepsi sertleşiyo. Hararet falan yapıyor.

Ama şuanki en büyük sorunum yatak vuruyo şuanda.. Yatakları motor inmeden değiştirme şansım var mıdır ??

Birde bu opel garage dediğimiz yer nerede adres telefon var mı ?
 
Opel garajın sol üst köşede reklamı da var adresi de.
 
Pazartesi servise götürücem mecburen fakat yinede götürmeden önce üstteki sorularımdan bi kaçına cevap bulmak istiyorum açıkcası.

Fikriniz varsa paylaşırsanız sevinrim..
 
%90 radyatör tıkalı, Lpg su tesisatı yanlış alınmış yada devirdaim başka seçenek yok.
Dediğim gibi servise çektirin, motor açılacak, ne çıkacağı hiç bilinmez, yolda motor kitlerse masrafınız, 2 ye 3 e katlar bilginize.
 
nasıl bi ses geliyordu?
 
yazık yazık vallahi bu usta denecek yaratıkların yaptıkları artık beni şaşırtıyor vallahi :( kesin yatak sarsında bana gelsin ekmekleneyim demiş o adi .... (noktaları doldursun millet işte)
 
Her gaza bastığımda tak tak motora vuran bi ses var.. 1000 devirden az yukarı çıktığında ses artmaya başlıyo..

Bu benim ilk arabam ve bunda öğreniyorum sanayi işlerini mecburen ne derlerse yapıyoruz ustaların ama herşeyi öğrenmeye başladım nerde ne yapılması gerektiğini daha iyi anlıyorum..

Kesin motorun inmesi gerekiyo mu şimdi ?? Yoksa yatakları lifte kaldırıp değiştirebilirler mi ona göre ustayla konuşucam indirmeden yapmayı denesin olmazsa mecburen indiricez zaten..
 
Ne fark ederki ha indirmiş, ha indirmemiş. Masraf girdi zaten. %90 yatak, gömlek isteyeceğinden indirirsiniz


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Geri
Üst