Öncelikle bu konuda çok dertli olduğumu bildirmek isterim..
Arabam yaklaşık 1 aydır hararet yapıyodu ve sürekli olarak radyatör hortumlarında şişmeler ve sonunda da patlamalar yapıyodu. Hortum değiştirmekten yorulmuştum artık 2-3 günde 1 hortumlarım patlıyordu. Önce hortumların eski olduğunu düşündüm (Corsa 94 model) ve bütün hortumlar değişince yeni bir hortumun patladığını görünce artık dedim bu işte bir terslik var..
Lpg sisteminin suya hava verdiğini ve şişmme yaptığını söylediler.
Beyni değiştirdim.. Fakat sorun yine devam etti..
Silindir kapak contası yanmıştır dediler.
350 lira harcadım contayı değiştirdim. Kapağı taşlattım. Tamam dedim herşey düzelecek iyi para harcadık. Ama sonuç yine aynı hararet yapmaya devam etti..
Son olarak fan müşürünü değiştirdik. Erken fan açması için 100 dereceye yakınken fan açıyordu şimdi 90u geçer geçmez fan açıyo. Fakat yine çözüm olmadı..
Şimdi gelelim başlıktaki soruna.. Bugun sanayiden çıktım ve yağ lambam yanıyodu. Ustaya gösterdim yağ pompası bozulmuştur pazartesi getir ayrıntılı olarak tekrar herşeyine bakalım dedi. Fazla sürme arabayı bu şekilde dedi.
Bende söylediği gibi yaptım ve aracı eve götürdüm yaklaşık 15 km.
Fakat sonlara doğru motordan ses gelmeye başladı. gaza bastıkca artan bir ses.. Yol üzeri bi kaç yere sordum yatak sarma sesi dedi..
Krank milinin taşlanması gerekiyo ve bi kaç parça daha değişebilir duruma göre siboplar, bişey kolu falan dedi.. İşçilik 600-800 lira para istediler sizce işçilik normal mi ??? Parçalarda bu civarda tutacağı söylendi ve toplamda 1500 lira civarı bir ücret çıkardılar..
Merak ettiğim birşey var bi kaç kere motorumum yağı azaldığında da buna benzer bir ses çıkartmıştı. Fakat yağ koyduğumda düzelmişti. Acaba yağ pompası değiştikten ve motora yağ tam anlamıyla gittikten sonra bu ses geçer mi düzelir mi yoksa yatak vuruyo mudur kesinlikle motorun açılması mı gerekir ??
İkinci bi sorum da şu ben bu ustaya zaten 200 lira işçilik vermiştim contayı değiştirirken motoru açmak için aynı ustayla kavga edip senin yüzünden oldu şeklinde konuşsam (yağ pompasını yapmadan beni gönderdi) en azından işçilik vermeden bu işi çözemez miyim yada 200 daha verip bu işi çözemez miyim??
Çünkü diğer ustalar 600 den başlıyo işçiliğe ??
Uzun bir yazı oldu ama baştan söylediğim gibi çok dertliyim çarşamba günü şehir dışına gidicektim arabayla herşeyini yaptırayım derken başıma dert açtım daha çok iş aldım =(
Şimdiden teşekkür ediyorum. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum
Arabam yaklaşık 1 aydır hararet yapıyodu ve sürekli olarak radyatör hortumlarında şişmeler ve sonunda da patlamalar yapıyodu. Hortum değiştirmekten yorulmuştum artık 2-3 günde 1 hortumlarım patlıyordu. Önce hortumların eski olduğunu düşündüm (Corsa 94 model) ve bütün hortumlar değişince yeni bir hortumun patladığını görünce artık dedim bu işte bir terslik var..
Lpg sisteminin suya hava verdiğini ve şişmme yaptığını söylediler.
Beyni değiştirdim.. Fakat sorun yine devam etti..
Silindir kapak contası yanmıştır dediler.
350 lira harcadım contayı değiştirdim. Kapağı taşlattım. Tamam dedim herşey düzelecek iyi para harcadık. Ama sonuç yine aynı hararet yapmaya devam etti..
Son olarak fan müşürünü değiştirdik. Erken fan açması için 100 dereceye yakınken fan açıyordu şimdi 90u geçer geçmez fan açıyo. Fakat yine çözüm olmadı..
Şimdi gelelim başlıktaki soruna.. Bugun sanayiden çıktım ve yağ lambam yanıyodu. Ustaya gösterdim yağ pompası bozulmuştur pazartesi getir ayrıntılı olarak tekrar herşeyine bakalım dedi. Fazla sürme arabayı bu şekilde dedi.
Bende söylediği gibi yaptım ve aracı eve götürdüm yaklaşık 15 km.
Fakat sonlara doğru motordan ses gelmeye başladı. gaza bastıkca artan bir ses.. Yol üzeri bi kaç yere sordum yatak sarma sesi dedi..
Krank milinin taşlanması gerekiyo ve bi kaç parça daha değişebilir duruma göre siboplar, bişey kolu falan dedi.. İşçilik 600-800 lira para istediler sizce işçilik normal mi ??? Parçalarda bu civarda tutacağı söylendi ve toplamda 1500 lira civarı bir ücret çıkardılar..
Merak ettiğim birşey var bi kaç kere motorumum yağı azaldığında da buna benzer bir ses çıkartmıştı. Fakat yağ koyduğumda düzelmişti. Acaba yağ pompası değiştikten ve motora yağ tam anlamıyla gittikten sonra bu ses geçer mi düzelir mi yoksa yatak vuruyo mudur kesinlikle motorun açılması mı gerekir ??
İkinci bi sorum da şu ben bu ustaya zaten 200 lira işçilik vermiştim contayı değiştirirken motoru açmak için aynı ustayla kavga edip senin yüzünden oldu şeklinde konuşsam (yağ pompasını yapmadan beni gönderdi) en azından işçilik vermeden bu işi çözemez miyim yada 200 daha verip bu işi çözemez miyim??
Çünkü diğer ustalar 600 den başlıyo işçiliğe ??
Uzun bir yazı oldu ama baştan söylediğim gibi çok dertliyim çarşamba günü şehir dışına gidicektim arabayla herşeyini yaptırayım derken başıma dert açtım daha çok iş aldım =(
Şimdiden teşekkür ediyorum. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum