Yazılım ile tork beygir arttırma ??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan batatay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yinede ben verim almak istiyorum diyorsan aracin turbolu ise daha iyi ve büyük intercooler güzel bir egzos sistemi ve spor kat baştan sona ve kutu ici k&n filtre bence işini görür turbosuz ise intercooler olmaz tatmin eder ve bu egzozu tasarlarkende öyle kafadan bu arabaya 63 lük iyi olur sanayi ağzı değil oturup hesabına kitabına uygun gaz geri dönüş boşa düşüp aracı boğmayacak şekilde hesaba kitaba uygun gidilmeli
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve Mtunc
Üstad şimdi fabrika yazılımı yaparken motor bileşenlerinin en uzun sorunsuz verimle çalışması için tasarlıyor atmosferik makinada sen yazılım yaptırsan 15 20 bg ancak çıkar turbo olsa 30 40 bg alırsın hasip üstadında dediği yapılan işlem enjektör ler daha uzun süre açık kalıyor turbo 0.9 bar orj. Ise 1.2 bar yapıyor yani hem enjektör hem turbo ayarlarını açıyorlar 140 bg makina 170 180 oluyor evet aracın canlanıyor gidiyor yürüyor ne oluyor en başta motor iç ısın artacak egzoz sistemin aynı keza ama yazılım bence uzun vadede zarar verir ben yazılıma karşıyım örnek dizelleri göz önünde bulundur kara duman atıyorlar sebep enjektör daha çok yakıt yolluyor araç yakamadığını siyah olarak atıyor
Kesinlikle katılıyorum uzun vadede motoru eline alma ihtimalin yüksek
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve Kaan.
neye göre %10 %20
sadece yazılım ile aracında o değerleri alamazsın.ki senin aracın sıfır bile değil belki motorun bitik veya randımanlı değil her araç aynı banttan çıkar ama aynı yürümez.

performans egzos hava filtre kiti boğazda işlem vs güncellemeler yaptıktan sonra yazılım yaparsan faydasını görürsün.
 
Vaat edilen rakamlar bence çok abartılı olmuş. Araba firmaları %20 yakıt tasarrufu, bir o kadar da performans artışı için yıllar boyu yüzlerce mühendis çalıştırarak dünyanın bütçesini harcıyorlar. Bu işler o kadar basit ve işlevsel olsaydı araba firmalar sattıkları her araç için bir de yazılım hediye ederlerdi. Dikkat ederseniz F1 veya ralli araçlarının performansları süperdir ama ömürleri de çok kısadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: bacadir68
Bu yazılım attırmayı bir süre ben de düşünmüştüm. aynı 1.6-115bg atmosferik aracım.
ama ecotec motor gerçekten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. dolayısıyla motor ve ekipmanları zaten yüksek sıcaklığa maruz kalıyor.
üstüne bir de yazılım atarak arkadaşların dediği gibi basıncı,yakıtı arttırmak bu sıcaklığın daha da yükselmesine sebep olacak. dolayısıyla parçaların ömrü daha da azalacak. atıyorum buji bobin bu araçlarda zaten sorunlu parça. daha sık arıza vermeye başlayacak. motor ömrü keza aynı şekilde.
bu sebeplerle zaten aşırı sıcak çalışan motora ekstra yazılım atmak faydadan çok zarar getirecektir diye düşünüyorum.
varsın aracım 0-100 e 15 saniyede çıksın :) yada rampada bi vites düşüreyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Bu yazılım attırmayı bir süre ben de düşünmüştüm. aynı 1.6-115bg atmosferik aracım.
ama ecotec motor gerçekten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. dolayısıyla motor ve ekipmanları zaten yüksek sıcaklığa maruz kalıyor.
üstüne bir de yazılım atarak arkadaşların dediği gibi basıncı,yakıtı arttırmak bu sıcaklığın daha da yükselmesine sebep olacak. dolayısıyla parçaların ömrü daha da azalacak. atıyorum buji bobin bu araçlarda zaten sorunlu parça. daha sık arıza vermeye başlayacak. motor ömrü keza aynı şekilde.
bu sebeplerle zaten aşırı sıcak çalışan motora ekstra yazılım atmak faydadan çok zarar getirecektir diye düşünüyorum.
varsın aracım 0-100 e 15 saniyede çıksın :) yada rampada bi vites düşüreyim.
Yanlış düşünüyorsunuz hocam, ben 1.6 atmosferik astrama yazılım yaptırdım, tabi profesyönel ellerde yürütülmeli işlem, tasarruf % 7-8 seviyesinde gerçekleşti. Ama çekiş ve hızlanma değerleri oldukça iyileşti. Bizim gm motorların alt devir hantallığı malum, özellkile alt devirlerde tatminkar düzelme oldu. Turbolu motorlarda bile tasarruf % 10 seviyesinde, % 15-20 reklam balonu olmu
 
Yanlış düşünüyorsunuz hocam, ben 1.6 atmosferik astrama yazılım yaptırdım, tabi profesyönel ellerde yürütülmeli işlem, tasarruf % 7-8 seviyesinde gerçekleşti. Ama çekiş ve hızlanma değerleri oldukça iyileşti. Bizim gm motorların alt devir hantallığı malum, özellkile alt devirlerde tatminkar düzelme oldu. Turbolu motorlarda bile tasarruf % 10 seviyesinde, % 15-20 reklam balonu olmu
Merhaba
Peki hangi firmaya yaptırdınız ozelden yazar misiniz ve ne kadardır bu şekilde kullanıyorsunuz? Herhangi bir arıza hararet vs sorunu yaşadınız mı?

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhaba
Peki hangi firmaya yaptırdınız ozelden yazar misiniz ve ne kadardır bu şekilde kullanıyorsunuz? Herhangi bir arıza hararet vs sorunu yaşadınız mı?

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Mesajım yarım kalmış, atmosferik astra motorlarının çalışma sıcaklığı fabrikadan yüksek ayarlı geliyor malum ve bunun bir çok yan etkisi var. Bunun için termostat geliştirmişler "95 derece opel cruze termostat" diye aratırsanız çıkar. Ayrıca mocool radyatör katkısı kullanıyorum, bu da çok faydalı hararet düşürmede. 50 bin km oldu hiç bir sorun yaşamadım.
 
Merhaba
Yüksek ısıda çalışması benimde canımı sıkan bir durum ve araç kodu b16xer. Termostat birebir uyumlu ve usta takıyor o zaman anladıgım kadarıyla. Bunun yanında bu radyatör katkısının da ciddi bir faydası oluyor mu?
 
Merhaba
Yüksek ısıda çalışması benimde canımı sıkan bir durum ve araç kodu b16xer. Termostat birebir uyumlu ve usta takıyor o zaman anladıgım kadarıyla. Bunun yanında bu radyatör katkısının da ciddi bir faydası oluyor mu?
Termostatı geliştiren kişilere sorabilirsiniz b16xer ile uyumlu mu diye. Mocool radyatör katkısı 3-4 derece düşürüyor çalışma sıcaklığını.
 
Geri
Üst