- Konuyu Başlatan
- #11
abi afedersiniz. bu kadar bakarken kendimi yorarken nedense sadece satmayı düşünüyorum artık :/
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
abi afedersiniz. bu kadar bakarken kendimi yorarken nedense sadece satmayı düşünüyorum artık :/
kusura bakmayında siz bile bile lades demişsiniz ayrıca bu kazalı taklalı arabaları kim alır kim nasıl satar bilmiyorum oda ayrı bi sektör demekkiArkadaşların dediği gibi biraz şans işi bende sizin gibi yananlardanım bende 15.500tlye 2011 nisanında direkleri işlem görmüş taklalı komple boyalı ama pert kaydı olmayan bir corsa aldım 2004 1.3 dizel manuel..
aracı kağıthanedeki bir özel servise gösterdikten sonra aldım ban 200tl masraf çıkardılar sadece motorunda hiç sorun yok dendi bende aldım.. TEMe çıktım 5 attım bastyım devir gidiyor hız sabit hop debriyaj.. Debriyaj için ustama götürdüm bana bir liste çıktı
Servisin bana çıkardığı 200tl ön takım masrafı
Turbo 500tl
Baskı-balata-bilye-volan 1000tlyi geçti
Turbonun bir borusu patlamış 250tl
Ön fren diskleri ve frenler 200tl
mazot pompası kaçırıyormuş 200tl
akü 150tl
karter kaçırıyordu
Lastiklerin derinlikleri yerindeydi biraz kullanınca fark ettim lastikler delik deşikmiş 500tl
ve daha hatırlamadığım bir ton büyük küçük parça
Birde bunların işçiliği var patlak turbodan bütün sistem yağ dolmuş onlar temizlendi ve daha yaptırmadığım
arka amortisör patlak
araç hala arada sırada 2. marşata çalışıyor marş motorunuda güçlü sistemle yenilememe rağmen
önceki sahibi zinciride zamanında değişmemiş ses yapıyor iyice bir sonraki bakımda oda var
kısacası ben 15.500tlye taklalı direkleri işlem görmüş bi araç aldım bana 18-19lara geldi ve işide bitmiyor bitcek gibide görünmüyor araç öyle bir toplanmışki tam tarafı yok 1 liralık klipslerden bile kaçılmış.. Bundan önceki aracım astrag idi sıfır almıştım 225binde sattım bana bir tek 1000tl üst kapak masrafı çıkardı artık bu araba masraf yapmaya başlar diyip sattım bu araçla 20bin yaptım 3-4bin lira harcadım hala adam gibi adam değil sizin dediğiniz gibi yolda kalabilirim diye çıkıyorum yola kısacaı bu işler hakkaten şans işi
yazılanları okudumda tahtaya vurasım geldi ..
ikinci el alırken biraz makinadan da anlamak gerek çoğu boyasına ve km sıne bakıyor halbukı 7-8 yasında bır aracın boyası olması makul karsılanmalı ,Opelin kasası 10 yıldan sonra paslanıyor bunu kabul etmek gerek, km ıse her sekılde oynanabılır... saglam bır motor ıstıyorsak once sesine begendıkse basınc kontrolu ve yag kacaklarına bakılmalı şase içinse tamponlar sökülerek alt aksamlara dıkkat edılmelı malesef kapı ve far tampon cızgılerı ıle secıyoruz bunlara ragmende masraf acar her parcanın bır ömru var en guzelı yenı almak yenı ıkende satmak imkan varsa tabi
Ben yeni alıp alıp satmak kısmına katılmıyorum.. İkinci el sıfır pazarı bir birinden çok farklı. Şuan aracım 18 yaşında en ufak yerinde çürük yok.
Aracıma 1 yılda 500tl masraf yaptım. Radyatör,kalorifer peteği,Alternatör,Benzin pompası. Bu değiştirdiklerim birdaha bana asla problem çıkarmıyacak.
Vectra 1,9 CDTI 2004 de 80.000 tl küsür idi Calibra aynı yıl dip fiyatı 10.000 tl idi. şuan 80.000 lik araba 30.000 Calibranın en ölüsü hala 10.000. Bu 8 yılda 50.000 tl kaybetti. Bu süre zarfında fazladan ödediğin vergi ve garanti bozulmasın diye yaptırdığın servis bakımlarınıda koyarsan.. Ne kadar zarar ettiğini bulursun.
Arkadaşım 159 Alfa aldı benim Calibrayı aldığım zamanlarda.. Bana laf yaptı ne yapıcan eski arabayı dökülür elinde kalır vs.vs.
Geçen gittim yanına Balıkesire, Benim arabam 150hp dizel torku bilmem nekadar atıp tutuyor. Çıkalım dedim yola gel.. Çıktık. Hakkını aldı Uzunda geçerim dedi Uzunada çıktık.. 220de tıkandı.. Yine el salladım.
İndik arabadan senin araba çok masraf açar dedi.. Dedim aldığımdan beri 500 tl.. Senin aracın yıllık vergisi nekadar dedim 1600 tl.. Benimki 220tl dedim muhabbet kapandı. Aradaki farka arabamı yılda bir kez boyatabilirim, yada komple döşeme yapabilirim en kalitelisinden. 2 yılda bir sıfır motor yapabilirm vs.vs.
Yani yeni araba almak karlı bir iş değil.
Ama parası çok olan tabiki sıfır alır.. Kimsenin kurcalamdığı bir arabaya binmeyi herkes ister.. Problem çıkartma ihtimali düşük olur, Yeni araca binmenin konforu olur.. Aracınının segmentine göre prestijin olur.. Ama zararın herzman fazla olur.
Vergi yasası bu durumu aleyhimize çevirmesse şimdilik eski araç karlı bana göre