Yeni Astra 1,3 cdti & Yeni c4 e-hdi Sizce hangisi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan T@zm@nic
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sizce Hangisi ?


  • Kullanılan toplam oy
    107
aracınız hayırlı olsun
ben her iki arabayı inceledim.
c4 ü de test ettim. vites geçişleri gerçekten hissedilmiyor. ses izolasyonu mükemmel. yakıt sarfiyatı 1.3 astradan daha düşük. iç mekan eski c4 e göre bayağı çekici olmuş. Özelikle vites kolu süper. malzeme kalitesi astraya yakın. bagaj hacmi hatchback bir araba için inanılmaz boyutta olmuş.Uzun zaman kullanımdan sonra fransızlardan gelen tıkırtı konusunda yorum yapmak için 1-2 yıl geçmesi lazım.
astranın en iyi yanı ise iç tasarımı. Bundan başka fazla bir artısı yok bence.

bence arabayı almakla iyi etmişsiniz. Bence bu sınıfta c4 ün rakibi dsg şanzımanlı golf veya yeni çıkan focus olabilir. Astra 1.3 motoru ile maalesef bu sınıfta nal toplayacağa benziyor. (özellikle dizel kullanıcıları için) Üstelik otomatik seçeneğide yok(dizelde).
 
aracınız hayırlı olsun
ben her iki arabayı inceledim.
c4 ü de test ettim. vites geçişleri gerçekten hissedilmiyor. ses izolasyonu mükemmel. yakıt sarfiyatı 1.3 astradan daha düşük. iç mekan eski c4 e göre bayağı çekici olmuş. Özelikle vites kolu süper. malzeme kalitesi astraya yakın. bagaj hacmi hatchback bir araba için inanılmaz boyutta olmuş.Uzun zaman kullanımdan sonra fransızlardan gelen tıkırtı konusunda yorum yapmak için 1-2 yıl geçmesi lazım.
astranın en iyi yanı ise iç tasarımı. Bundan başka fazla bir artısı yok bence.

bence arabayı almakla iyi etmişsiniz. Bence bu sınıfta c4 ün rakibi dsg şanzımanlı golf veya yeni çıkan focus olabilir. Astra 1.3 motoru ile maalesef bu sınıfta nal toplayacağa benziyor. (özellikle dizel kullanıcıları için) Üstelik otomatik seçeneğide yok(dizelde).

+1 katılıyorum , en azından otomatik değilde astra 6 ileri olsaydı.
Astra almak bana fazla mantıklı gelmedi,Skoda octavia bakmıştım adından ötürü ve euroncup 4 yıldız olmasından dolayı beni tedirgin etti malesef. Ford focus'a gelince onuda inceledim,malzeme kalitesi berbat ötesi kapılarını açın içindeki kapı çıtalarına bakın dökülüyor :( sanki birbiri ile yapıştırılmış ayrılacak his var.Bir türlü beğenemedim dış ön görünüş çok itici.özellikle panjur.VW jettada baktım eylül teslimat itici bir durum ve vw kullanıcıları memnun değil eski jettayı bile daha çok beğeniyorlar :sorry: benzinli bir araç alsaydım kesinlikle insignia alırdım.karşılaştırmalarım ve düşüncelerim sonucu c4e karar verdim ve aldım 40 km izlenimim şahane bir araç,çok keyif veriyor motor sesini duymak imkansız yalıtım mükemmel.Performans konusunda sıkıntı yok hiç zorlamıyorum bazen biraz bastıgımda bariz hissettiriyor.Umarım 2 yıl sonra araba dökülüyor demem,aracada çok iyi bakan biriyimdir ben bir sorun çıkartmayacağı kanatindeyim umarım yanılmam.çünkü bu araç gerçekten kaliteli bir his veriyor bana,pegeout 407 bakmıştık 2008 model onun kapı kapanışları acayipti değişik bir araçtı yeni c4 kaliteli diyebilirim umarım yanılmam

sevgiler saygılar (:
 
Bu arada arkadaşlar hyundai accent blue'yu da denedim benzinli araç olmasına rağmen bana (bize) çok performanslı geldi.Yeni dizel seçeneği var ama ne zaman çıkacak tam bilmiyorum benzinli küçük motor bile bizi adeta uçurdu :) Dizel 128 ps 0-100 hızlanması 10 sn yazıyor en çok takıldığım nokta buydu accent ve polo bluemotion düşünmüştüm.Nasip c4e oldu.Hyundai hakkında kalite için nasıl söylesem bilemiyorum, ne iyi nede kötü geldi bana orta birşeyler.Ama sanırım biraz kötü yeni araç düşünen arkadaşlara faydam olur belkide :)
 
Aracı aldım ve uzun süreden sonra yine karşınızdayım arkadaşlar.Araç 6400km'ye ulaştı.Bazı arkadaşlar bilgi edinsin diye yinede yazıyorum.

Aracı ilk aldığım günden itibaren araca hala aşıkmışım gibi beğeniyorum.Çok doğru bir tercih yaptığıma inanıyorum.Nazardan saklasın,hiç üzmedi beni citroen.İnşallahta hiç üzmez.

Aracı ilk başta c4ü test ettikten sonra,astra test edebilme şansı bulamadığım için 2 araç arasında gelip gidiyordum.Dış görünüş değil,donanım değilde astranın 1,3 motoru 5ileri seçeneği beni çok yanılgıya düşürdü malesef.Sonunda c4 aldım,iyimi yaptım kötümü yaptım derken astra test aracı gelmiş bir test edelim dedim.Test ettik,gerçekten beklediğimin altında malesef ve malesef,performansı ve kalite hissini vermedi.

Öncelikle test izlenimlerim şunlardı.Gaz pedalının altında sanki boşa basıyormuşum gibi bir his veren performans gizliydi.Aracın gerçek hızlanması 14,5sn civarında seyrediyor.Ara hızlanmalarda vasat,gerçekten araç gitmeye direniyor fakat gitmiyor.Buna itirazı olan arkadaşlarım öncelikle Astra j 1,3 motoru bırakıp astra h 1,3 araca binsinler.H kasada 90hp güç üretmesine rağmen çok daha atak,gazı diplediğinizde kafanız arkaya doğru gittiğini bariz şekilde anlayacaksınız fakat astra jde böyle değil anlayamadığım bir yığılma var.Üstelik 5 vites,önceki kasaya göre ilerlemesi gerekirken bence çok daha gerilemiş,tabi buna etmen olan 17inç jantlar ve benzeri bir takım hususlar olabilir.Ancak Bariz şekilde ASTRA H çok daha atak isterseniz birlikte teste çıkalım..2. husussa hani alman arabası derler ya hertarafı dökülmez derler.İnanın bende dökülmez diye tahmin ediyordum,fakat test ettiğimiz araç tamamen dökülüyor her tarafından ses geliyordu.özellikle kapı tutamaklarına bastırdığınızda o plastiğin içeri doğru girdiğini gördüm.Gerçekten opel benim için o andan itibaren bitti.İyiki dedim iyiki almamışım eğer alsaydım zaten astra ST alıp test etme fırsatı bulmadan alacaktım ve çok üzülecektim.Buradan arkadaşlara sesleniyorum gerçekten dış görünüşüne aldanmayın astra klasik III zaten kendini kanıtlayan bir otomobil,inanın daha performanslı daha atak daha komforlu dahada malzeme kalitesi iyi olan bir otomobil.

C4ünde tabiki hiç kusuru yokmu dediğinizde tabiki var ancak astraya nazaran ben iç mekan kalitesinin almanlara ulaştığını hatta geçtiğini düşünüyorum.Malzeme kalitesi gerçekten üst donanımdaki araçlarda çok kaliteli,performans deseniz var gazı hissedebiliyorsunuz..Donanım zaten dolu,eksiklere gelecek olursak süspansiyon sisteminin sesli çalışması.Tek beğenmediğim nokta o,derin çukurlara girdiğinizde arka süspansiyondan gelen sesli çalışma insanı soğutabiliyor biraz.Bunun yanında MCP çok iyi bir transmisyon,fakat auto'da çok düşük devir kullanımı insanın canını sıkabiliyor.Tabi bu DSGlerdede artık böyle oldu araç az yaksın diye malesef çok düşük devir kullandırıyor Auto.Manuelde bir sıkıntı yok,1-2-3 geçişleri biraz hissedilir seviyede 4-5-6 dsgden farksız denilebilir.Ayrıca katologtaki gibi 4,9LT ş.içi yakmıyor araç henüz o verilere ulaşamadım.Ş.içi 26-27km ortalama hız ile 5,5-6LT arasında değişiyor ortalama tüketim.Genel olarak aracımdan çok memnunum,bu fiyata bir daha araç alsan deseler ben yine c4'ü seçerdim.

Kısaca anlatmak istediklerim bu kadar,inşallah faydalı bilgiler olmuştur.İyi forumlar...
 
bencede c4 bilmiyorum yeni astralarin sadece ici guzel disini hic begenmedim tabi kisisel gorusum
 
bencede c4 bilmiyorum yeni astralarin sadece ici guzel disini hic begenmedim tabi kisisel gorusum

içi dışardan bakılınca evet hoş,fakat hergeçen gün opelin kötüye gitmesi beni anlamsızlaştırıyor.Bence opel,96-98 2000 yıllarının o vazgeçilmez tutkusu olan opel vectra b,opel astra g gibi modellerle sadece kendini kanıtladı ve gerçekten o yıllara bakıldığında o işçilik,sağlamlık herşey 1 numaraydı.Kafa tutan markalarda yoktu bence o yıllar opel ünvanını kazandı.Fakat günümüze geldiğimizde sanki daha kötüleşiyor opel, 98 yılındaki vw golfe bakın,birde şimdiki golfe bakın aralarında farklar var.Ancak opel bunu başaramadı,2000li yıllardan sonra bence kendini bozdu.Tabi ailevi otomobilden bahsediyorum yani gidipte opel ampera,opel insignia opc gibi araçlara taş atmıyorum.Belkide amperanın elektrik devriminde opelin üstünlüğü olacak onu bilemiyorum fakat dediğim gibi 98li yılların vectrası ve astrası bugüne kafa tutabiliyor.

Benimde şahsi fikrim ve görüşüm bu,bana katılıp katılmamanız önemli değil.herkezin kendine has kişisel yorumları var :good:
 
tamam sende benim gibi kara listeye eklendin artık :) ben toyotacı sen citroenci ibrahim maden kia cı artık bizi kazımıyor bu forum. doğrularla gerçeklerle yüzleşmek isitemiyorlar atı alan üsküdarı çoktan geçti firmalar birbirleriyle yarışıyor ben opel çok geri kaldı dedikçe günah keçisi oldum
 
c4 e-hdi kesinlikle çok iyi bir araç ve motor kombinasyonu hele birde DS4 olursa off of tadıdan yenmez.. şuan en çevreci dizel motorlardan biri ve yakıt inanılmaz makul..

bu araçta tek beğenmediğim nokta robotize şanzıman adını alan mcp ler.. çift kavramaya geçiş yapmaları şart oldu ki bu şanzıman tipi robotizelerden bahsediyorum ilk çıktıklarında felaket sorunluydu.. şuan sanırım dünya devleri arasında türünün tek örneği olarak mcp kaldı.. buda sorunsuzlaştırıldığının bir göstergesidir diye düşünüyorum..

exc. donanıma sahip aracınızın verdiği kalite hissi baz donanımlı bir astra dan tabi daha iyidir. ama cosmo donanımlı bir astra c4 ile kişiye göre kafa kafaya denk kalitededir bana göre ise astra daha kalitelidir.

fiyat/performans/yakıt/şanzıman/donanım olarak ben 2 araç arasında kalsam c4 exc. mcp 'yi ve alma imkanım olsa ds4 'ü tercih ederdim..

aynı durumu bende yaşadım astra-h sedan cdti ile peugeot sw outdoor 1.6hdi premium arasında kaldım 207 b segmenti olmasına rağmen bana daha ferah ve konforlu geldi.. binen tüm arkadaşlarımda aynısını söylüyor..

iyi veya kötü bir tercih yaptık.. hayırlısı olsun..

fakat tek eleştirilmesi gereken nokta halaaaaaa halaaaaaaaaa halaaaaaaaa 1.6 DİZEL motorumuz yok..

hey f.ck off diyorum :D
 
c4 e-hdi kesinlikle çok iyi bir araç ve motor kombinasyonu hele birde DS4 olursa off of tadıdan yenmez.. şuan en çevreci dizel motorlardan biri ve yakıt inanılmaz makul..

bu araçta tek beğenmediğim nokta robotize şanzıman adını alan mcp ler.. çift kavramaya geçiş yapmaları şart oldu ki bu şanzıman tipi robotizelerden bahsediyorum ilk çıktıklarında felaket sorunluydu.. şuan sanırım dünya devleri arasında türünün tek örneği olarak mcp kaldı.. buda sorunsuzlaştırıldığının bir göstergesidir diye düşünüyorum..

exc. donanıma sahip aracınızın verdiği kalite hissi baz donanımlı bir astra dan tabi daha iyidir. ama cosmo donanımlı bir astra c4 ile kişiye göre kafa kafaya denk kalitededir bana göre ise astra daha kalitelidir.

fiyat/performans/yakıt/şanzıman/donanım olarak ben 2 araç arasında kalsam c4 exc. mcp 'yi ve alma imkanım olsa ds4 'ü tercih ederdim..

aynı durumu bende yaşadım astra-h sedan cdti ile peugeot sw outdoor 1.6hdi premium arasında kaldım 207 b segmenti olmasına rağmen bana daha ferah ve konforlu geldi.. binen tüm arkadaşlarımda aynısını söylüyor..

iyi veya kötü bir tercih yaptık.. hayırlısı olsun..

fakat tek eleştirilmesi gereken nokta halaaaaaa halaaaaaaaaa halaaaaaaaa 1.6 DİZEL motorumuz yok..

hey f.ck off diyorum :D

Yazılcak en güzel sözü zaten söylemişsiniz hocam tebrikler.:good:
Ben hiç easytronic kullanmadım tek kullandığım yarı otomatik şanzıman MCP.DSGde kullanmadım.Hiçbir sorun yaşamadım bugüne kadar,dediğim gibi sadece auto modunda çok düşük devir sürüyor,tabi düşük devirde dip gaz yaparsanız hemen düşürüp gazlıyor.Genellikle manuel kullanıyorum ben,1de full gaz verdiğinizde 3750dd gibi değiştirirseniz hiç yığılma yapmıyor mesela tamamen gaz tepkilerinize bağlı.Alışmanız lazım yani.Dip gaz yaptıktan sonra 2ye attığımızda çok az sanise gibi bir süreçte hemen öne yığılıp geriye gidiyorsunuz.Bence bu benim için pek problem değil,sonuçta altımızda ferrarimiz yok 0,4sn gibi bir rakamda değiştiriyor zaten mcp varsın 0,4 olsun.Aynı zamanda giderken boşa aldığınızda boşa atıyor aynı şekilde giderken auto moduna çektiğinizde uygun vitesi ayarlayıp o vitese takıyor.Genellikle memnunum yani.

DS4 çok güzel araç hocam ancak ne yazıkki çok pahalı.Yani ds4 alacak olsam tek düşündüğüm nokta para olur.O paraya skoda süperb gibi araç alınabilir fıstık gibi :)

malesef opel 1,3ten kurtulamadı 1,6 yapamadı 1,7 var fakat niye getirilmiyor neden h kasalarda felan sayı sınırı var anlamış değilim çok bulunmuyor yani:)

araç herne olursa olsun,herkeze kazasız belasız sürüşler diliyorum..
 
Geri
Üst