fiyatlar beklediğimden 3bin civarı yüksek.. ötv si kdvsi falan bi kenara koyun aracın satış fiyatını belirleyen ilk madde maliyetidir.. bunun da içinde kalıp yatırım maliyetlerini bi kenara koyun en temel maliyet malzeme maliyetidir..
işte burada en fazla %yi şase ve motor alıyor.. şasede özellikle bağımsız tip arka süspansiyon ve aks için vw ve ford çok pahalı olan bir sistem kullanıyor, astra ise bunu başka şekilde çözerek maliyette oldukça önemli bir avantaj elde etmişti... hatta bu arka aks yapısı fabrikanın showroom'unda tanıtılıyor.. youtube da videoları var...
neyse uzun lafın kısası arge bölümü ve yatırım bölümünün açıklamalarında yeni astra eskisinden daha ucuza mal ediliyor lafları geçiyordu ama gel gelelim bu fiyatlara bakınca alıcı için hiç katkısı olmamış bu maliyet ucuzlatmalarının...
diğer taraftan, kalitesinin yükseltildiği görüşlerine katılarak golf ve a3 ün fiyatlarına yaklaşması da normal olarak karşılanabilir...
ama bireysel alıcı olarak bunlardan bağımsız düşünelim...
33.500 e astra h enjoy elegance almak varken J kasanın aynı opsiyonlarına tekabül eden enjoy plus'ına 10bin daha fazla vermek... aşık olduysan ancak... başka türlü çok zor...
müşteri kaybedeceğini düşünüyorum bu fiyatlar yüzünden...