Bunu hiç bilmiyordum. İhtiyaç olması halinde ne yapacağımızı öğrenmiş olduk. Bilgilendirme için teşekkürler.
Lastiklerin rotasyonu da önemli, 0'dan itibaren 10bin, 25bin, 40bin km'lerde lastikleri ön arka yapmak 50bin km sonunda 4 lastiğin de eşit oranda aşınmasını sağlıyor. Lastiklerden maksimum verim almış oluyoruz.
Bu konuya hiç dikkat etmeyen tanıdıklarım var. Adamın 30bin km'dir ön lastikleri aynı yerinde ve kesinlikle arkaya göre çok daha fazla aşınmış ve yıpranmış durumdalar. Gözle de bariz görülebiliyor.
50 bin dedim, bu benim düşünceme göre lastik ömrünün sonu. İsterse dişleri ilk günkü gibi olsun, hala yepyeni görünsün hiç acımam değiştiririm. Ama aynı lastik ile 100bini deviren arkadaşım da var. O da onun takdiri.
Çok şükür hiç yarılan vb lastiğim olmadı. Dolayısıyla hiç 2 lastik almadım. Gücümün yettiği markayı seçerek hep 4 lastiği birlikte değiştirdim. 2 tane yeni michelin alacağıma 4 tane dunlop alırım. En kötü sıfır lastik kabak michelin'den güvenlidir.
Lastiklerin rotasyonu da önemli, 0'dan itibaren 10bin, 25bin, 40bin km'lerde lastikleri ön arka yapmak 50bin km sonunda 4 lastiğin de eşit oranda aşınmasını sağlıyor. Lastiklerden maksimum verim almış oluyoruz.
Bu konuya hiç dikkat etmeyen tanıdıklarım var. Adamın 30bin km'dir ön lastikleri aynı yerinde ve kesinlikle arkaya göre çok daha fazla aşınmış ve yıpranmış durumdalar. Gözle de bariz görülebiliyor.
50 bin dedim, bu benim düşünceme göre lastik ömrünün sonu. İsterse dişleri ilk günkü gibi olsun, hala yepyeni görünsün hiç acımam değiştiririm. Ama aynı lastik ile 100bini deviren arkadaşım da var. O da onun takdiri.
Çok şükür hiç yarılan vb lastiğim olmadı. Dolayısıyla hiç 2 lastik almadım. Gücümün yettiği markayı seçerek hep 4 lastiği birlikte değiştirdim. 2 tane yeni michelin alacağıma 4 tane dunlop alırım. En kötü sıfır lastik kabak michelin'den güvenlidir.