Yeni lastikler öne mi yoksa arkaya mı takılmalıdır

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan smihci
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bunu hiç bilmiyordum. İhtiyaç olması halinde ne yapacağımızı öğrenmiş olduk. Bilgilendirme için teşekkürler.

Lastiklerin rotasyonu da önemli, 0'dan itibaren 10bin, 25bin, 40bin km'lerde lastikleri ön arka yapmak 50bin km sonunda 4 lastiğin de eşit oranda aşınmasını sağlıyor. Lastiklerden maksimum verim almış oluyoruz.

Bu konuya hiç dikkat etmeyen tanıdıklarım var. Adamın 30bin km'dir ön lastikleri aynı yerinde ve kesinlikle arkaya göre çok daha fazla aşınmış ve yıpranmış durumdalar. Gözle de bariz görülebiliyor.

50 bin dedim, bu benim düşünceme göre lastik ömrünün sonu. İsterse dişleri ilk günkü gibi olsun, hala yepyeni görünsün hiç acımam değiştiririm. Ama aynı lastik ile 100bini deviren arkadaşım da var. O da onun takdiri.

Çok şükür hiç yarılan vb lastiğim olmadı. Dolayısıyla hiç 2 lastik almadım. Gücümün yettiği markayı seçerek hep 4 lastiği birlikte değiştirdim. 2 tane yeni michelin alacağıma 4 tane dunlop alırım. En kötü sıfır lastik kabak michelin'den güvenlidir.
 
Hiçbir lastik şirketi sadece 2 lastiğin yenilenmesini tavsiye etmiyor, tavsiyeler 4 lastiğin de yenilenmesi şeklinde. Bizim ülkemizde iki lastiği yenilemek çok sık karşılaşılan bir şey, hatta 2 adet kış lastiği kullanmak çok yaygın.

Bir de arka tekeri patlayan araca ait video olacaktı. Uzun yolda arka tekeri patlayan bir aracı yolda tutmak daha zor. Eskiyen tekerin patlama oranının yeniye oranla daha fazla olduğundan yola çıkılarak böyle bir video vardı. Bulursam onu da paylaşırım.
Bu durumu bilmediğim için ben de yaklaşık 35 bin km.de arka lastiklerden birisi kaldırıma sürtme nedeniyle balon yapınca iki lastiği değiştirerek yola devam ettim. Yeni lastikleri çekiş önden mantığıyla öne taktırdım. Bugün baktığımda eski lastikler ile yeni takılan lastikler yaklaşık 20 bin km yol yaptılar birlikte ve 55 bin km.de görüntü tüm lastiklerin aşınma görüntüsü aynı sanki hepsi 55 bin km. yapmış gibi. Diş derinliği oldukça birbirine yakın durumda. Sanıyorum bu öne takmanın sonucu bir durum.

Ben de bu durumda iki lastik değişiminin mantıklı olmayacağını tecrübe ile öğrendim, özellikle km olarak 25 bin-35 bin km lere ulaşmış lastiklerde iki lastik değişimini kesinlikle kimseye tavsiye etmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci ve 06Berkay
Bunu hiç bilmiyordum. İhtiyaç olması halinde ne yapacağımızı öğrenmiş olduk. Bilgilendirme için teşekkürler.

Lastiklerin rotasyonu da önemli, 0'dan itibaren 10bin, 25bin, 40bin km'lerde lastikleri ön arka yapmak 50bin km sonunda 4 lastiğin de eşit oranda aşınmasını sağlıyor. Lastiklerden maksimum verim almış oluyoruz.

Bu konuya hiç dikkat etmeyen tanıdıklarım var. Adamın 30bin km'dir ön lastikleri aynı yerinde ve kesinlikle arkaya göre çok daha fazla aşınmış ve yıpranmış durumdalar. Gözle de bariz görülebiliyor.

50 bin dedim, bu benim düşünceme göre lastik ömrünün sonu. İsterse dişleri ilk günkü gibi olsun, hala yepyeni görünsün hiç acımam değiştiririm. Ama aynı lastik ile 100bini deviren arkadaşım da var. O da onun takdiri.

Çok şükür hiç yarılan vb lastiğim olmadı. Dolayısıyla hiç 2 lastik almadım. Gücümün yettiği markayı seçerek hep 4 lastiği birlikte değiştirdim. 2 tane yeni michelin alacağıma 4 tane dunlop alırım. En kötü sıfır lastik kabak michelin'den güvenlidir.
Mükemmel bir cevap... Bilinçli kullanıcı diye buna derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Geri
Üst