- Katılım
- 16 Mar 2009
- Mesajlar
- 276
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Corsa’da MY10.5 yenilikleri 4 ana kalemde gerçekleşiyor:
1. Daha fazla güç ve torka sahip, daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu sağlayan yeni benzinli motor serisi, mevcut benzinli motor serisinin yerini alıyor.
Tüm bezinli motorlar Euro5 emisyon normuna uyumlu hale geliyor.
2. Şaside ve direksiyon sistemindeki geliştirmeler ile Corsa’nın yol tutuşu ve sürüş konforu farkedilir düzeyde artıyor ve daha üst segmentlerin sınırlarını zorluyor.
3. 1.4 C’mon AT Corsa ürün gammına ekleniyor.
4. Mevcut Enjoy modellerinin yerini, Opel’in 111. Yıl kuruluş yıldönümü şerefine zengin ekipman seviyesine sahip Enjoy 111.Yıl modelleri alıyor.
YENİ BENZİNLİ MOTORLAR: Daha düşük yakıt tüketimi ve daha fazla güç
· Corsa’nın mevcut benzinli motorlarının yerini yeni bir motor serisi alıyor.
· Yeni benzinli motorları ile Corsa daha fazla güç ve daha fazla torku, %13 daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu ile sunuyor!
· 1.2 80 HP Euro4 motorumuzun yerini 1.2 85 HP Euro5 motor alacak!
o Yeni benzinli motorlarla Corsa’da en düşük maksimum güç 85 HP’ye yükseliyor.
o Rakiplerin giriş modellerine bakıldığında, 85 HP’lik 1.2 motorla en güçlü seçenek Corsa oluyor!
Corsa 1.2=> 85 hp; Fiesta 1.2=> 82 hp; G.Punto 1.2=> 77hp, Clio HB 1.2=> 75 hp
o Aynı rekabet üstünlüğü 100 km için ortalama yakıt ekonomisinde de kendini gösteriyor:
Corsa 1.2=>5.3lt; Fiesta 1.2=>5.7lt; G.Punto=>5.9lt; Clio HB 1.2=> 5.9 lt.
o 1.2 85 hp yeni motorla birlikte Corsa’nın ortalama yakıt tüketimi 5.8lt/100 km’den 5.3lt/100 km’ye geriliyor!
o Bu gelişme 30,000 km’de, günümüz fiyatlarıyla tam 940 TL’lik tasarruf sağlıyor!
· 1.4 90 HP Euro4 motorumuzun yerini 1.4 100 HP Euro5 motor alacak!
o 1.4 100 HP ile Corsa, rakiplerin üst motor seçeneklerine bakıldığında yine en güçlü motora sahip seçenek oluyor.
Corsa 1.4=>100 hp; Fiesta 1.4=>96 hp; Polo 1.4=>85 hp
o 1.4 MT 100 hp yeni motorla ilgili motor seçeneğinde ortalama yakıt tüketimi 5.8lt/100 km’den 5.5lt/100 km’ye geriliyor!
o Bu gelişme 30,000 km’de, günümüz fiyatlarıyla tam 564 TL’lik tasarruf sağlıyor!
o Otomatik şanzıman seçeneğinde ise yakıt tüketimi 6.5lt/100km’den 5.8 lt/100 km’ye geriliyor! Bu Corsa 1.4 AT’ye öbenmli bir rekabet avantajı getiriyor:
Corsa 1.4 AT=>5.9lt; Fiesta 1.4 AT=>6.5lt; Polo 1.4 AT=>5.8lt.
· MY10.5 motor yelpazesini ve MY10 ile karşılaştırmasını aşağıda bulabilrisiniz:
Corsa
CO2 Emisyon
30,000 km’de tasarruf
139 g/km
124 g/ km
940 TL
139 g/km
129 g/ km
564 TL
(Euro4)
119 g/km
(Euro4)
127 g/km
· Peki yukarıda görülen performans gelişmeleri nasıl elde edildi?
Corsa’nın benzinli motor serisindeki performans ve verim artışı bir takım teknik değişiklikler sonucu elde edildi.
o Yağ basıncını optimize eden ve sürtünmeyi azaltan yeni bir yağ pompası kullanılarak yakıt tüketimi düşürüldü
o Yeni değişken zamanlı eksantrik mili ile daha etkin yanma sağlanarak, maksimum güç ve tok artışını sağlandı
o Yeni motor suyu sıcaklığı sabitleme sistemi ile motorun ısınma süresini azaltılarak, yakıt tüketimi ve emisyon seviyesi düşürüldü.
o Gösterge paneline eklenen görsel vites değiştirme uyarısı ile, sürücülerin doğru zamanda vites değiştirmesi sağlanarak yakıt tasarrufu sağlandı.
YENİ ŞASİ
En önemli şasi elemanlarında yapılan değişiklikler, Corsa’nın sürüş konforunda kesinlikle hemen farkedilebilecek bir gelişim sağlamıştır. Sürüş konforunda zaten sınıf lideri olan Corsa’da sürüş konforundaki zirve, sürüş keyfinden ödün vermeyecek şekilde yaratılmıştır.
GSi ve OPC hariç, tüm modellerin şasileri MY10.5 itibarıyla yenilenmiştir.
Şaside gerçekleşmiş olan teknik geliştirmeler aşağıdaki gibidir:
· Yeni süspansiyon yaylari ve yumusak amortisör dizayni sürüs keyfinden ödün vermeyerek konfor seviyesini arttirir.
· Yeni baglantili denge çubuklari daha yumusak olan amortisörlerin etkisini kompanse eder.
· Arka aksin optimize edilmis bükülme profili daha yüksek sasi kontrolü saglamaktadır
· Direksiyon sisteminde yapilan modifikasyonlar ,direksiyon simidi hareketlerinin hassasiyetini arttirmis ve bu sekilde daha hassas sürüs olanagi saglanmistir,
· Yeni Elektronik Direksiyon Sistemi (EPS) kalibrasyonu ile direksiyon sistemi ve sasi kontrolü modifiye edilmistir.
o Darbeleri daha fazla absorbe eden süspansiyon
o Daha yumuşak ve konforlu duruş
o Sürüş keyfinden ödün vermeden daha yumuşak süspansiyon
o Daha net direksiyon tepkisi
o Gelistirilmiş direksiyon hassasiyeti
o Daha fazla kontrol hissi
YENİ MODELLERİMİZ
1. Corsa 1.4 C’mon AT
Tam otomatik şanzıman konforunda ısrarcı olan, ancak Enjoy ekipman seviyesine çıkmak istemeyen müşterilerimiz için şimdi otomotik şanzıman konforu fiyat avantajıyla birleşiyor.
MY10.5 itibarıyla, 1.4 AT seçeneğimizi C’mon paketli Essentia modellerimizde de sunuyoruz.
o İlgili modeli Kanal 21’den 0AB68 GFA1 koduyla arayabilirsiniz.
2. Corsa Enjoy 111. Yıl Modeli
MY10.5 ile birlikte, Opel’in 111. kuruluş yılı şerefinine, Enjoy modellerimiz bazı özel ilavelerle yenilenerek Enjoy 111 modeli oluyorlar.
·
1. Daha fazla güç ve torka sahip, daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu sağlayan yeni benzinli motor serisi, mevcut benzinli motor serisinin yerini alıyor.
Tüm bezinli motorlar Euro5 emisyon normuna uyumlu hale geliyor.
2. Şaside ve direksiyon sistemindeki geliştirmeler ile Corsa’nın yol tutuşu ve sürüş konforu farkedilir düzeyde artıyor ve daha üst segmentlerin sınırlarını zorluyor.
3. 1.4 C’mon AT Corsa ürün gammına ekleniyor.
4. Mevcut Enjoy modellerinin yerini, Opel’in 111. Yıl kuruluş yıldönümü şerefine zengin ekipman seviyesine sahip Enjoy 111.Yıl modelleri alıyor.
YENİ BENZİNLİ MOTORLAR: Daha düşük yakıt tüketimi ve daha fazla güç
· Corsa’nın mevcut benzinli motorlarının yerini yeni bir motor serisi alıyor.
· Yeni benzinli motorları ile Corsa daha fazla güç ve daha fazla torku, %13 daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu ile sunuyor!
· 1.2 80 HP Euro4 motorumuzun yerini 1.2 85 HP Euro5 motor alacak!
o Yeni benzinli motorlarla Corsa’da en düşük maksimum güç 85 HP’ye yükseliyor.
o Rakiplerin giriş modellerine bakıldığında, 85 HP’lik 1.2 motorla en güçlü seçenek Corsa oluyor!
Corsa 1.2=> 85 hp; Fiesta 1.2=> 82 hp; G.Punto 1.2=> 77hp, Clio HB 1.2=> 75 hp
o Aynı rekabet üstünlüğü 100 km için ortalama yakıt ekonomisinde de kendini gösteriyor:
Corsa 1.2=>5.3lt; Fiesta 1.2=>5.7lt; G.Punto=>5.9lt; Clio HB 1.2=> 5.9 lt.
o 1.2 85 hp yeni motorla birlikte Corsa’nın ortalama yakıt tüketimi 5.8lt/100 km’den 5.3lt/100 km’ye geriliyor!
o Bu gelişme 30,000 km’de, günümüz fiyatlarıyla tam 940 TL’lik tasarruf sağlıyor!
· 1.4 90 HP Euro4 motorumuzun yerini 1.4 100 HP Euro5 motor alacak!
o 1.4 100 HP ile Corsa, rakiplerin üst motor seçeneklerine bakıldığında yine en güçlü motora sahip seçenek oluyor.
Corsa 1.4=>100 hp; Fiesta 1.4=>96 hp; Polo 1.4=>85 hp
o 1.4 MT 100 hp yeni motorla ilgili motor seçeneğinde ortalama yakıt tüketimi 5.8lt/100 km’den 5.5lt/100 km’ye geriliyor!
o Bu gelişme 30,000 km’de, günümüz fiyatlarıyla tam 564 TL’lik tasarruf sağlıyor!
o Otomatik şanzıman seçeneğinde ise yakıt tüketimi 6.5lt/100km’den 5.8 lt/100 km’ye geriliyor! Bu Corsa 1.4 AT’ye öbenmli bir rekabet avantajı getiriyor:
Corsa 1.4 AT=>5.9lt; Fiesta 1.4 AT=>6.5lt; Polo 1.4 AT=>5.8lt.
· MY10.5 motor yelpazesini ve MY10 ile karşılaştırmasını aşağıda bulabilrisiniz:
Corsa
CO2 Emisyon
Maksimum Güç
Maksimum Tork
Yakıt tüketimi
30,000 km’de tasarruf
1.2 MT (Euro5)139 g/km
124 g/ km
80 HP
85HP
110 Nm/ 4000 dd
115 Nm/ 4000 dd
5,8 lt/100 km
5,3 lt / 100km
940 TL
1.4 MT (Euro5)139 g/km
129 g/ km
90 HP
100 HP
125 Nm/ 4000 dd
130 Nm / 4000 dd
5,8 lt/100 km
5.5 lt /100 km
564 TL
1.3 CDTi (Euro4)
119 g/km
75 HP
170 Nm/ 1750 dd
4,5 lt/100 km
1.3 CDTi (Euro4)
127 g/km
90 HP
200 Nm/ 1750 dd
4,8 lt/100 km
· Peki yukarıda görülen performans gelişmeleri nasıl elde edildi?
Corsa’nın benzinli motor serisindeki performans ve verim artışı bir takım teknik değişiklikler sonucu elde edildi.
o Yağ basıncını optimize eden ve sürtünmeyi azaltan yeni bir yağ pompası kullanılarak yakıt tüketimi düşürüldü
o Yeni değişken zamanlı eksantrik mili ile daha etkin yanma sağlanarak, maksimum güç ve tok artışını sağlandı
o Yeni motor suyu sıcaklığı sabitleme sistemi ile motorun ısınma süresini azaltılarak, yakıt tüketimi ve emisyon seviyesi düşürüldü.
o Gösterge paneline eklenen görsel vites değiştirme uyarısı ile, sürücülerin doğru zamanda vites değiştirmesi sağlanarak yakıt tasarrufu sağlandı.
YENİ ŞASİ
En önemli şasi elemanlarında yapılan değişiklikler, Corsa’nın sürüş konforunda kesinlikle hemen farkedilebilecek bir gelişim sağlamıştır. Sürüş konforunda zaten sınıf lideri olan Corsa’da sürüş konforundaki zirve, sürüş keyfinden ödün vermeyecek şekilde yaratılmıştır.
GSi ve OPC hariç, tüm modellerin şasileri MY10.5 itibarıyla yenilenmiştir.
Şaside gerçekleşmiş olan teknik geliştirmeler aşağıdaki gibidir:
· Yeni süspansiyon yaylari ve yumusak amortisör dizayni sürüs keyfinden ödün vermeyerek konfor seviyesini arttirir.
· Yeni baglantili denge çubuklari daha yumusak olan amortisörlerin etkisini kompanse eder.
· Arka aksin optimize edilmis bükülme profili daha yüksek sasi kontrolü saglamaktadır
· Direksiyon sisteminde yapilan modifikasyonlar ,direksiyon simidi hareketlerinin hassasiyetini arttirmis ve bu sekilde daha hassas sürüs olanagi saglanmistir,
· Yeni Elektronik Direksiyon Sistemi (EPS) kalibrasyonu ile direksiyon sistemi ve sasi kontrolü modifiye edilmistir.
o Darbeleri daha fazla absorbe eden süspansiyon
o Daha yumuşak ve konforlu duruş
o Sürüş keyfinden ödün vermeden daha yumuşak süspansiyon
o Daha net direksiyon tepkisi
o Gelistirilmiş direksiyon hassasiyeti
o Daha fazla kontrol hissi
YENİ MODELLERİMİZ
1. Corsa 1.4 C’mon AT
Tam otomatik şanzıman konforunda ısrarcı olan, ancak Enjoy ekipman seviyesine çıkmak istemeyen müşterilerimiz için şimdi otomotik şanzıman konforu fiyat avantajıyla birleşiyor.
MY10.5 itibarıyla, 1.4 AT seçeneğimizi C’mon paketli Essentia modellerimizde de sunuyoruz.
o İlgili modeli Kanal 21’den 0AB68 GFA1 koduyla arayabilirsiniz.
2. Corsa Enjoy 111. Yıl Modeli
MY10.5 ile birlikte, Opel’in 111. kuruluş yılı şerefinine, Enjoy modellerimiz bazı özel ilavelerle yenilenerek Enjoy 111 modeli oluyorlar.
·