- Katılım
- 23 Eki 2014
- Mesajlar
- 8
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Merhabalar
Ben 2012 model opel corsa 1.2 essentia easytronic kullanıyorum. Araç yaklaşık 4 aydır bende. Benden önce de araç bacanağımdaydı. Ve bu zamana kadar ki bütün bakımları opel yetkili servisinde yapıldı.
Aracımda yaklaşık bir haftadır vites problemi vardı. Vites probleminden kastım şu: araç normal şekilde çalışıyor ancak vites geçişlerinde araç devirden düşüyor ve yavaşlamaya başlıyor daha sonra 2-3 saniye sonra birden ileri atıyor kendini.
Bu nedenden dolayı aracı pendikte bulunan atm opel servisine götürdüm ve aracımın arızasının tespit edilmesini istedim. Bu işlemi yapabileceklerini ancak işlem ücretinin 102+kdv olduğunu bana bildirdiler. Hatta aracımın arızasını tespit ettikten sonra aracımı burada yaptırırsam bu arıza tespit ücretni almayacaklarını söylediler. Bu söylenenleri dinledikten sonra önce aracın arızası bi tespit edilsin sonra bakarız dedim. Çünkü önce bana çıkartacakları faturayı öğrenmek istedim. Her neyse aracımı saat 10:30 gibi servise soktular ve bilgisayara bağladılar. Yaklaşık 2 saat sonra ilgili danışman yanıma gelerek aracın arızasını tespit ettiklerini söyledi. Aracımın baskı balata ve bilyasının değişmesi gerektiğini çok küçük bi ihtimalle de olsa vites kutusunda problem olabileceğini ama bunun küçük bi ihtimal olduğunu söylediler. Baskı balata ve bilya için 1600 küsür tl gibi bi rakam olası bi durumda vites kutusu için de 3000 küsür tl dediler. Bende şu anda bu kadar masrafı karşılayamayacağımı söyledim. Ve 120 tl ücreti ödeyerek aracımı almak istediğimi söyledim. Ancak ilgili danışman bana aracımın çalışmadığını söyledi. İlk anda şok oldum. Bunun nasıl olabileceğini sordum. Sonuçta ben aracımı çalışır vaziyette getirmiştim. Aracı bilgisayara bağladıklarında böyle sorunlar olabileceğini ve aracın kilitlenebileceğini söylediler. Bana kaskomun olup olmadığını sordular. Var dediğimde kasko şirketinizi arayıp çekici isteyin. Aracı çekiciyle alabilirsiniz. Dediler. Ya da kendilerinin çekici ayarlayabileceklerini ancak ücretini benim vermem gerektiğini söylediler. Ben bunu kabul etmediğimi ve aracımı çalışır vaziyette bana teslim etmelerini söyledim. Birkaç saat bu şekilde direndim ve yetkili kişilere ulaşmaya çalıştım. Ancak servis müdürünün toplantısı olduğunu ve birazdan benimle görüşebileceğini söylediler. En son saat 3,5 ta opel atmnin genel müdürüyle görüşmek istediğimi söyledim. Ancak şehir dışında olduğunu söylediler. Daha sonra müşteri ilişkilerinden bir bayan gelerek bana yardımcı olmaya çalıştı. Müşteri ilişkilerinden sorumlu bayan, servis danışmanları ve servis müdürü kısa bi görüşme yaptıktan sonra bana aracımın şanzımanı sökeceklerini ve aracımı çalıştıracaklarını söylediler. İlk etapta bunu kabul ettim. Ama daha sonra şanzıman açılmışken baskı balata ve bilyayı değiştirelim diye bi teklifte bulundular. Ücreti de 1600 küsür tl den 1500 tlye çektiler. Bende tanıdığım bi ustayı arayarak durumu anlattım. O da bana madem şanzıman açılacak yapsınlar dedi. Daha sonra bu tekliflerini kabul ettim. Servisten en son çıkarken Sedat bey isimli servis danışmanına şunu sordum: aracımın baskı balata ve bilyası değişecek ve küçük bi ihtimal de olsa vites kutusunun değişme ihtimalinden bahsettiniz. Bunların haricinde herhangi bir süprizle karşılaşmayacağım dimi? diye sordum. O da bana bu söylediklerimizin haricinde herhangi sorun olmayacak, vites kutusu da küçük bi ihtimal.dedi. Benim bunu sormamdaki amaç şuydu. Daha önce de başıma bu tarz bi hadise gelmişti. A yerinde arıza var diyip daha sonra B yerinde de arıza varmış demişlerdi. Sanki içime doğmuş gibi ertesi gün beni öğlen saatlerinde aradılar. cafer bey aracınızın baskı balata ve bilyasını değiştirdik. Aracınız şu anda çalışıyor ama aracınızın vitesle ilgili sorunu devam ediyor. Vites değiştirme robotunun değişmesi gerektiğini bunun da diğer işlemle birlikte toplam 3000 küsür tlye malolacağını bana söylediler. Ben de kendilerine bu işlemi kabul etmeyeceğimi ve bana dün söylediklerinden farklı bir arıza olduğunu söylediğimde servis danışmanı Sedat bey dün biz size vites kutusuyla ilgili arıza olabileceğini söylemiştik. Dedi. Ben de kendisine vites kutusuyla, vites değiştirme robotu aynı şey mi? Diye sordum. O da bana evet aynı şey. Dedi. Ancak ben buna inanmadım. Çünkü vites kutusunun fiyatına dün 3000 küsür tl demişleri. Ama bugün söyledikleri vites değiştirme robotu 1500 tl civarında. O nedenle aracımla ilgili tüm işlemleri durdurarak aracımı kilitlemelerini ve gelip aracımın anahtarını teslim alacağımı söyledim ve telefonu kapattım. Bu arada da opelin genel müdürlüğünü arayarak yukarıda anlattığım olayı kendilerine anlattım ve şikayetçi olduğumu söyledim. Ve pendikteki atm opel yetkili servisine gittim. Servise girdiğimde servis müdürü ve danışmanlardan ikisi bilgisayarın başında bişeyler yapıyorlardı. Sanırım benim yaptığım şikayet hemen kendilerine ulaşmıştı. İçeri girer girmez ben aracımın anahtarını almaya geldim dedim. Servis müdürü olduğunu daha sonra öğrendiğim kişi bana isminiz neydi? diye sordum. İsmimi söyledim ve o şahıs bana size yardımcı olalım buyurun. Dedi. Ben de kendisine servisteki görevinin ne olduğunu sordum. ben servis müdürüyüm. Dedi. Ben de kendisine benim sizinle konuşacak bişeyim yok. Bana yardımcı olmanızı istemiyorum. Dün sizin peşinizden 3-4 saat koştum. Ama benimle konuşma tenezzülünde bulunmadınız. Şimdi sizin yardımınızı istemiyorum. Bana arabamın anahtarını verin. Ben size güvenmiyorum. İçeride aracıma ne işlem yaptığınızı bilmiyorum. Belki benim aracımı siz bozdunuz. Şimdi anahtarımı verin ve daha fazla aracımla ilgili işlem yapmayın. Dedim. Servisi müdürü de bana aracımın anahtarını veremeyeceğini ancak arabamı alıp gidebileceğimi söyledi. Ben de kendisine niçin anahtarı vermediklerini sorduğumda servis müdürü veremeyiz. Diyerek bana bi açıklama yapmadan olayı kestirip attı. Ben de kendisine peki o zaman. Ben de ilgili yerlere yasal başvuruları yapacağım. Diyerek orayı terk ettim.
1. Şimdi bu anlattığım olayla ilgili olarak bahsettiğim servisle ilgili nasıl bi yasal işlem yapabilirim?
2. bana aracımın baskı balatadaki sıkıntısından dolayı çalışmadığı söylendi. Bir aracın baskı balatasından sorun varsa araç çalışır mı çalışmaz mı? Ben bu soruyu opel genel müdürlüğünde şikayeti yaparken konuştuğum müşteri temsilcisine bile sordum. Ve bana dedi ki bu sorunun tek bi cevabı var. Araç çalışır ama yürümez. Bunun doğruluğu konusunda bilgi sahibi olmak istiyorum.
Bana bu konularda yardımcı olabilecek arkadaşların desteklerini bekliyorum. Şimdiden herkese teşekkürler
Ben 2012 model opel corsa 1.2 essentia easytronic kullanıyorum. Araç yaklaşık 4 aydır bende. Benden önce de araç bacanağımdaydı. Ve bu zamana kadar ki bütün bakımları opel yetkili servisinde yapıldı.
Aracımda yaklaşık bir haftadır vites problemi vardı. Vites probleminden kastım şu: araç normal şekilde çalışıyor ancak vites geçişlerinde araç devirden düşüyor ve yavaşlamaya başlıyor daha sonra 2-3 saniye sonra birden ileri atıyor kendini.
Bu nedenden dolayı aracı pendikte bulunan atm opel servisine götürdüm ve aracımın arızasının tespit edilmesini istedim. Bu işlemi yapabileceklerini ancak işlem ücretinin 102+kdv olduğunu bana bildirdiler. Hatta aracımın arızasını tespit ettikten sonra aracımı burada yaptırırsam bu arıza tespit ücretni almayacaklarını söylediler. Bu söylenenleri dinledikten sonra önce aracın arızası bi tespit edilsin sonra bakarız dedim. Çünkü önce bana çıkartacakları faturayı öğrenmek istedim. Her neyse aracımı saat 10:30 gibi servise soktular ve bilgisayara bağladılar. Yaklaşık 2 saat sonra ilgili danışman yanıma gelerek aracın arızasını tespit ettiklerini söyledi. Aracımın baskı balata ve bilyasının değişmesi gerektiğini çok küçük bi ihtimalle de olsa vites kutusunda problem olabileceğini ama bunun küçük bi ihtimal olduğunu söylediler. Baskı balata ve bilya için 1600 küsür tl gibi bi rakam olası bi durumda vites kutusu için de 3000 küsür tl dediler. Bende şu anda bu kadar masrafı karşılayamayacağımı söyledim. Ve 120 tl ücreti ödeyerek aracımı almak istediğimi söyledim. Ancak ilgili danışman bana aracımın çalışmadığını söyledi. İlk anda şok oldum. Bunun nasıl olabileceğini sordum. Sonuçta ben aracımı çalışır vaziyette getirmiştim. Aracı bilgisayara bağladıklarında böyle sorunlar olabileceğini ve aracın kilitlenebileceğini söylediler. Bana kaskomun olup olmadığını sordular. Var dediğimde kasko şirketinizi arayıp çekici isteyin. Aracı çekiciyle alabilirsiniz. Dediler. Ya da kendilerinin çekici ayarlayabileceklerini ancak ücretini benim vermem gerektiğini söylediler. Ben bunu kabul etmediğimi ve aracımı çalışır vaziyette bana teslim etmelerini söyledim. Birkaç saat bu şekilde direndim ve yetkili kişilere ulaşmaya çalıştım. Ancak servis müdürünün toplantısı olduğunu ve birazdan benimle görüşebileceğini söylediler. En son saat 3,5 ta opel atmnin genel müdürüyle görüşmek istediğimi söyledim. Ancak şehir dışında olduğunu söylediler. Daha sonra müşteri ilişkilerinden bir bayan gelerek bana yardımcı olmaya çalıştı. Müşteri ilişkilerinden sorumlu bayan, servis danışmanları ve servis müdürü kısa bi görüşme yaptıktan sonra bana aracımın şanzımanı sökeceklerini ve aracımı çalıştıracaklarını söylediler. İlk etapta bunu kabul ettim. Ama daha sonra şanzıman açılmışken baskı balata ve bilyayı değiştirelim diye bi teklifte bulundular. Ücreti de 1600 küsür tl den 1500 tlye çektiler. Bende tanıdığım bi ustayı arayarak durumu anlattım. O da bana madem şanzıman açılacak yapsınlar dedi. Daha sonra bu tekliflerini kabul ettim. Servisten en son çıkarken Sedat bey isimli servis danışmanına şunu sordum: aracımın baskı balata ve bilyası değişecek ve küçük bi ihtimal de olsa vites kutusunun değişme ihtimalinden bahsettiniz. Bunların haricinde herhangi bir süprizle karşılaşmayacağım dimi? diye sordum. O da bana bu söylediklerimizin haricinde herhangi sorun olmayacak, vites kutusu da küçük bi ihtimal.dedi. Benim bunu sormamdaki amaç şuydu. Daha önce de başıma bu tarz bi hadise gelmişti. A yerinde arıza var diyip daha sonra B yerinde de arıza varmış demişlerdi. Sanki içime doğmuş gibi ertesi gün beni öğlen saatlerinde aradılar. cafer bey aracınızın baskı balata ve bilyasını değiştirdik. Aracınız şu anda çalışıyor ama aracınızın vitesle ilgili sorunu devam ediyor. Vites değiştirme robotunun değişmesi gerektiğini bunun da diğer işlemle birlikte toplam 3000 küsür tlye malolacağını bana söylediler. Ben de kendilerine bu işlemi kabul etmeyeceğimi ve bana dün söylediklerinden farklı bir arıza olduğunu söylediğimde servis danışmanı Sedat bey dün biz size vites kutusuyla ilgili arıza olabileceğini söylemiştik. Dedi. Ben de kendisine vites kutusuyla, vites değiştirme robotu aynı şey mi? Diye sordum. O da bana evet aynı şey. Dedi. Ancak ben buna inanmadım. Çünkü vites kutusunun fiyatına dün 3000 küsür tl demişleri. Ama bugün söyledikleri vites değiştirme robotu 1500 tl civarında. O nedenle aracımla ilgili tüm işlemleri durdurarak aracımı kilitlemelerini ve gelip aracımın anahtarını teslim alacağımı söyledim ve telefonu kapattım. Bu arada da opelin genel müdürlüğünü arayarak yukarıda anlattığım olayı kendilerine anlattım ve şikayetçi olduğumu söyledim. Ve pendikteki atm opel yetkili servisine gittim. Servise girdiğimde servis müdürü ve danışmanlardan ikisi bilgisayarın başında bişeyler yapıyorlardı. Sanırım benim yaptığım şikayet hemen kendilerine ulaşmıştı. İçeri girer girmez ben aracımın anahtarını almaya geldim dedim. Servis müdürü olduğunu daha sonra öğrendiğim kişi bana isminiz neydi? diye sordum. İsmimi söyledim ve o şahıs bana size yardımcı olalım buyurun. Dedi. Ben de kendisine servisteki görevinin ne olduğunu sordum. ben servis müdürüyüm. Dedi. Ben de kendisine benim sizinle konuşacak bişeyim yok. Bana yardımcı olmanızı istemiyorum. Dün sizin peşinizden 3-4 saat koştum. Ama benimle konuşma tenezzülünde bulunmadınız. Şimdi sizin yardımınızı istemiyorum. Bana arabamın anahtarını verin. Ben size güvenmiyorum. İçeride aracıma ne işlem yaptığınızı bilmiyorum. Belki benim aracımı siz bozdunuz. Şimdi anahtarımı verin ve daha fazla aracımla ilgili işlem yapmayın. Dedim. Servisi müdürü de bana aracımın anahtarını veremeyeceğini ancak arabamı alıp gidebileceğimi söyledi. Ben de kendisine niçin anahtarı vermediklerini sorduğumda servis müdürü veremeyiz. Diyerek bana bi açıklama yapmadan olayı kestirip attı. Ben de kendisine peki o zaman. Ben de ilgili yerlere yasal başvuruları yapacağım. Diyerek orayı terk ettim.
1. Şimdi bu anlattığım olayla ilgili olarak bahsettiğim servisle ilgili nasıl bi yasal işlem yapabilirim?
2. bana aracımın baskı balatadaki sıkıntısından dolayı çalışmadığı söylendi. Bir aracın baskı balatasından sorun varsa araç çalışır mı çalışmaz mı? Ben bu soruyu opel genel müdürlüğünde şikayeti yaparken konuştuğum müşteri temsilcisine bile sordum. Ve bana dedi ki bu sorunun tek bi cevabı var. Araç çalışır ama yürümez. Bunun doğruluğu konusunda bilgi sahibi olmak istiyorum.
Bana bu konularda yardımcı olabilecek arkadaşların desteklerini bekliyorum. Şimdiden herkese teşekkürler