yokuş tırmanmak ???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 35cemy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
siz 2300 civarına düşünce vites küçültün zaten bağırmaya başlar motor bar barrrr ...azcık çekin ayağınızı gazdan yolunuza kaldığınız yerden devam edin...

saygılarımla mltcdt
 
ozaman konuya çok yönlü bir giriş yapalım :)
rampanın uzunluğu dikliği arabanın yük-ağırlık durumu...
kimi rampa vardır,dik ama kısadır,aşağıdan biraz kaba tabirle kapatır,tek viteste sıyırırım derseniz ekonomidesiniz,

rampa hem uzundur hem diktir son viteste araba devir çevirmek istemez ağırlaşır,ister aşağıdan kapatırsınız ister kapatmadan tatlı tatlı vites düşersiniz bassanız 60-70 çıkar ama belki bir vites daha düşüp çok az gaz basarak çıkarsınız ekonomidir,

rampa çok dik değil ama uzundur,son vitesiniz elverdiği sürece arabayı bayıltmadan veya hızlanmaya uğraşmadan dokuna dokuna çıkarsınız...


kısaca sıkıştırmayınca yakmaz vites aralığı ve devir bandı olarak çok düşünmeyin...sadece arabanın en rahat çıktığı vitesi tutturmayı ve en az gaza basacağınız pozisyonu ayarlamak...

inerkende Allah ne verdiyse sallamaları hiç kaçırmayın :)

Yazılanlara katılıyorum, en rahat çıkılabilecek vitesi tutturmak önemli. Son olarak inişte gaza basmayıp viteste inilirse yakıt harcanmaz :)
 
Elmadağ'a tırmanırken yan yana giden kamyonlar ve hunharca sollamaya çıkan broadwayler yüzünden teknik falan altüst oluyor :D
 
ek olarak uzun yokuşlarda 5 ile 2500 devirde çıkmak 4 ile 3000 devirden daha fazla ısıtırsınız motoru kayış zorlanır ve elektrik yükü artar devirsizliğe daha yakın olduğu için.minimal düzeyde bile olsa devirsizlikten dolayı motor sesinden belli olur zorlandığı işte bu hiç sağlıklı değil sübaplara bile zarar verirsiniz uzun vadede hele ki lpg li ise.arkadaşımızın dediği gibi bağırtmadan tork değerinin en yüksek olduğu devir bandında yokuş çıkmak gerekir.
 
ek olarak uzun yokuşlarda 5 ile 2500 devirde çıkmak 4 ile 3000 devirden daha fazla ısıtırsınız motoru kayış zorlanır ve elektrik yükü artar devirsizliğe daha yakın olduğu için.minimal düzeyde bile olsa devirsizlikten dolayı motor sesinden belli olur zorlandığı işte bu hiç sağlıklı değil sübaplara bile zarar verirsiniz uzun vadede hele ki lpg li ise.arkadaşımızın dediği gibi bağırtmadan tork değerinin en yüksek olduğu devir bandında yokuş çıkmak gerekir.

1.2 corsada malesef bu soyledıklerınız mumkun olmuyor , yeri geliyor ki 1. vitese düşmemek için devir bandını sonuna kadar kullanmamız gerekiyor.
 
yokuşa göre bende 4000 devirde 2 viteste çıkmak durumunda kalıyorum normal yani..
 
arkadaşlar rampada genel olarak yakıtı arka plana tarız çünki arabanın sağlıklı çıkmsı beraberinde tasarrufuda getirir bu mantıkla dik ve uzun bir rampada 5 le girersin 4 düşersin araç yorulayacak şekilde 3e düşersin 3ten aşağısını istemez muhtemelen am a3. viteste araç saat gibi tıkır tıkır gider bence en mantıklı olan bu yani uzun rampaya hızlı girmenin hiç mantığı yok normal gireceğiz hangi viteste rahap çıkıyorsa o vitese kadar hiç aracı yormayacağız.
 
2.viteste 4000 devirde ise 3. viteste 1500 devirle çok rahat çıkar bence; 3. viteste 1500 devirle sat gibi tıkır tıkır çıkar diye düşünüyorum.
 
2004 lpgli merivada 2.300-2.400 devirde 2 ile çıkıyorum. Fakat bahsettiğim rampa sivas-erzincan arası sakaltutan dağı. Harbi rampa yani..
 
Geri
Üst