siz 2300 civarına düşünce vites küçültün zaten bağırmaya başlar motor bar barrrr ...azcık çekin ayağınızı gazdan yolunuza kaldığınız yerden devam edin...
saygılarımla mltcdt
saygılarımla mltcdt
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
ozaman konuya çok yönlü bir giriş yapalım
rampanın uzunluğu dikliği arabanın yük-ağırlık durumu...
kimi rampa vardır,dik ama kısadır,aşağıdan biraz kaba tabirle kapatır,tek viteste sıyırırım derseniz ekonomidesiniz,
rampa hem uzundur hem diktir son viteste araba devir çevirmek istemez ağırlaşır,ister aşağıdan kapatırsınız ister kapatmadan tatlı tatlı vites düşersiniz bassanız 60-70 çıkar ama belki bir vites daha düşüp çok az gaz basarak çıkarsınız ekonomidir,
rampa çok dik değil ama uzundur,son vitesiniz elverdiği sürece arabayı bayıltmadan veya hızlanmaya uğraşmadan dokuna dokuna çıkarsınız...
kısaca sıkıştırmayınca yakmaz vites aralığı ve devir bandı olarak çok düşünmeyin...sadece arabanın en rahat çıktığı vitesi tutturmayı ve en az gaza basacağınız pozisyonu ayarlamak...
inerkende Allah ne verdiyse sallamaları hiç kaçırmayın
Hillholder yokuş kalkış desteğidir.
ek olarak uzun yokuşlarda 5 ile 2500 devirde çıkmak 4 ile 3000 devirden daha fazla ısıtırsınız motoru kayış zorlanır ve elektrik yükü artar devirsizliğe daha yakın olduğu için.minimal düzeyde bile olsa devirsizlikten dolayı motor sesinden belli olur zorlandığı işte bu hiç sağlıklı değil sübaplara bile zarar verirsiniz uzun vadede hele ki lpg li ise.arkadaşımızın dediği gibi bağırtmadan tork değerinin en yüksek olduğu devir bandında yokuş çıkmak gerekir.