Yolda giderken araçtaki hava kalitesi düşüyor...

polen filtreli sistemlerde sizin eski doğandaki gibi hava gelmez,çok süratlendikçe 120 130 dan sonra ancak elle hissedilecek kadar giriş olur..

1. kademede fanı çalıştırmalısınız yavaş giderken..
 
yani arabaya bi eklenti mi etmek gerekiyo?Biraz daha açıklarsanız daha güzel olur;)

MOKIA nın dediği gibi Hava girişi hava akımından izole bi yerde kapalı
Bence araç hızlanınca içeri hava girmesi herzaman tercih edilecek bi durum değil. Zaten bu düşünülerek izole bi şekilde yapılmış.
Amma illa istiyorsan altaki kapağı kaldırıp hava ızgarasına uygun bir kanal ile hava alacakgı bi yere taşıyabilirsin.
Yada resimdeki işaretli bombeli kısmın ön yüzünü kesip bi ızgara oturtabilirsen yoldan gelen hava direkt havalandırmaya girer.

motorxx1.jpg
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar,arabanın bilemediğim tarafı şu havalandırma olayı.Mesela eski doğanda arabanın içine ne akdar hızlı gidersen o kadar çok hava gelir ve istediğin orana göre kanalları kapatarak içerdeki hava kalitesi yüksek olurdu,ama bu astrada bu durum öle deil illaki camı az aralık vermem gerekiyo,yada fanı açmam gerekiyo.Bunları yapmadan nasıl aracın dışardan içeri hava girmesini sağlayabilcez(elimi teyp üstündeki ızgaraya götürdüğümde çok az hava geliyo bu yetmiyo):confused:
selamlar benim aracım opel corsa d 1.2 aracımın kullanma kılavuzunda eğer fan açık değilse dışarıdan hava gelmeyeceğini yazıyor yani bu araçlarda illaki hava gelmesini istiyorsan fanı açman gerekiyor tabi fan kapalıykende bir miktar hava geliyor ama dediğin gibi bu yeterli değil polen filtresi ve hava girişinin konumu bunu engelliyor olabilir.
 
MOKIA nın dediği gibi Hava girişi hava akımından izole bi yerde kapalı
Bence araç hızlanınca içeri hava girmesi herzaman tercih edilecek bi durum değil. Zaten bu düşünülerek izole bi şekilde yapılmış.
Amma illa istiyorsan altaki kapağı kaldırıp hava ızgarasına uygun bir kanal ile hava alacakgı bi yere taşıyabilirsin.
Yada resimdeki işaretli bombeli kısmın ön yüzünü kesip bi ızgara oturtabilirsen yoldan gelen hava direkt havalandırmaya girer.

motorxx1.jpg



arkadaşı yanlış yönlendiriyorsunuz:) bahsettiğiniz yeri neden kessinki????

zaten orda hava girişi için ızgaralar var her iki yanda, fotoğraftada görülüyor!!!!

kalorifer pervanesi bu ızgaralardan giren havayı aracın içine yollar ..
kalorifer çalışmadığı zaman ise ancak 100 km yi geçince elle hissedilecek kadar hava girer bu ızgaralardan..düşük hızlarda polen filtresi engeller havayı,eski arabalarda filtre olmadığı için daha 50 ile giderken hissedilirdi hava sirkülasyonu...
 
benim aracta havalandırma kapalıyken bile hava geliyor polen filtresi yok dediginiz gibi.

gelmemesi daha iyi sıcak konumda olunca içerde bazen pişiyoruz soguk olsa üşüyoruz hiç üflemesede hava sıcaklıgı sabit kalsa istiyorum bende.
 
arkadaşı yanlış yönlendiriyorsunuz:) bahsettiğiniz yeri neden kessinki????

zaten orda hava girişi için ızgaralar var her iki yanda, fotoğraftada görülüyor!!!!

kalorifer pervanesi bu ızgaralardan giren havayı aracın içine yollar ..
kalorifer çalışmadığı zaman ise ancak 100 km yi geçince elle hissedilecek kadar hava girer bu ızgaralardan..düşük hızlarda polen filtresi engeller havayı,eski arabalarda filtre olmadığı için daha 50 ile giderken hissedilirdi hava sirkülasyonu...

Nikkfurie bence derya yapılması gerekeni açıklanmış.
Arkadaş hava nereden geliyor diye sormuyor. Gelen hava yetmiyor diyor.
Yan ızgaralar düz ve havaya bakıyor dolayısı ile gelen havayı alacak şekilde değil + O konsolun içi boydan boya geniş içeri baskı yapacak bi hava akımı oluşmaz.
O çıkıntının ön yüzü gelen rüzgarı alacak şekilde açılırsa ve kanal ile direk ızgaraya baglanırsa en ufak hızda bile havalandırmadan hava gelmeye başlar. 100 e çıkınca gelen havayı tutamazsınız artık.
Yalnız kesilmesinin sakıncası hava ızgarasının üzerine su gelirse içeri su alır.
 
Sanırım bu şekilde yaşamasını öğrenmekten başka çare kalmıyor...
Artık devamlı fanı açıcaz, ama geçenlerde arabayı yıkattıktan sonra çok fena bi rutubet kokusu geldi fanı açınca(kalorifer sıcak konumun ortasında idi).Bu her yıkattığımda böle mi olacak.Çünkü yarım saat boyunca rutubet geldi ve yarım saat boyunca camları biraz aralık bırakmak zorunda kaldım.
 
Nikkfurie bence derya yapılması gerekeni açıklanmış.
Arkadaş hava nereden geliyor diye sormuyor. Gelen hava yetmiyor diyor.
Yan ızgaralar düz ve havaya bakıyor dolayısı ile gelen havayı alacak şekilde değil + O konsolun içi boydan boya geniş içeri baskı yapacak bi hava akımı oluşmaz.
O çıkıntının ön yüzü gelen rüzgarı alacak şekilde açılırsa ve kanal ile direk ızgaraya baglanırsa en ufak hızda bile havalandırmadan hava gelmeye başlar. 100 e çıkınca gelen havayı tutamazsınız artık.
Yalnız kesilmesinin sakıncası hava ızgarasının üzerine su gelirse içeri su alır.


sevgili Mokia, arkadaşın kes dediği plastik parçayı komple çıkarsan ki sökmesi çok basittir,gene hava gelmez..yok illa hava gelsin diyorsa polen filtresini söküp deneyin bir kez de..
 
Sanırım bu şekilde yaşamasını öğrenmekten başka çare kalmıyor...
Artık devamlı fanı açıcaz, ama geçenlerde arabayı yıkattıktan sonra çok fena bi rutubet kokusu geldi fanı açınca(kalorifer sıcak konumun ortasında idi).Bu her yıkattığımda böle mi olacak.Çünkü yarım saat boyunca rutubet geldi ve yarım saat boyunca camları biraz aralık bırakmak zorunda kaldım.

Bu rutubet olayı nedir sizce???
 
Polen filtrem de var, fanı açmadan giderken de yeterli miktarda hava geliyor gelmesini istemezsem de kompresör düğmesine basıyorum gelmiyor. Çok mutluyum :)
 
Geri
Üst