Yüksek Rolanti

knightrider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
787
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Merhaba arkadaşlar,

Bundan birkaç ay önce arabanın rölantisinin sürekli yüksek olması nedeniyle usta tarafından arabanın boğaz kelebeği ve rölanti motoru temizlendi ve contası değişti. Sorun bir müddet düzelmişti ama geçen gün yine uzun mesafe yolculuğun ardından arabanın rölantisinin 1000-1500 den aşağı düşmediğini farkettim. Sonuç olarak bunu neden yapar? Tekrar ustaya götürdüğümde söyleyecek bişeyler olsun bari...

Dediğim gibi boğaz kelebeği ve rolanti motoru temizlendi. Araba su da eksiltiyor, onu da söyleyeyim de belki alakalıdır.

Usta önce motor hava alıyor demişti sonra ondan değil dedi, temizliği yapınca düzelmişti bir müddet.

Görüşlerinizi bekliyorum, cumartesi götüreceğim inşallah...
 
Bu arada arkadaşlar, LPG'de rölantinin 100 devir civarında biraz daha yüksek olduğunu farkettim. Ama eskiden de oluyordu sanırsam yani benzinde 500 de ise LPG de 600 oluyordu. Problem ondan değil galiba...
 
Kardesim,bogaz kelebegi temizligi rolanti temizligi haricinde bir yerden yanlis hava aliyormu bakilir...
rolanti temizlenince is bitmez...sökük vaziyette fisini tak cikar icindeki silindir hareket ediyormu bak...sonuctaa takili kaliyordur...
 
Şu işe bir çözüm getirelim arkadaşlar hayırlısıyla.

Selim Abi, ilk zamanlarda rölanti yüksekken, kuvvetli gaz erip ayağımı çekince(4000-5000 devre kadar) devir iyice düşüyor sonra normale dönüyordu. Tabi biraz kullanınca yine yüksek kalıyordu. Şimdi gaz verip çekmek de işe yaramıyor. Bu arada usta manifoldun fişi çıkmış dedi ve alttan birşeyleri de yerine oturttu. Artık oksijen sensörü müydü neydi bilemiyorum...

Tüm bunlar doğrultusunda cevabınızı bekliyorum...

Ha, o zaman bir başka usta da komple tesisat yenilenecek demişti. Ben de inanmayıp bu yaptırdığım ustaya gitmiştim, elektrikçi tesisat yenilemeyi en son düşün demişti.
 
kardesim arabani kurcalatma..iki öge var ya vakum hortumlarindan hava emiyor,veya rolanti takili kaliyor...rolantiyi cikarsin fisini taki söksün rolantinin hareketine baksin..
arti yeni conta kullansin hava emmesin..
 
Merhaba arkadaşlar,

Bundan birkaç ay önce arabanın rölantisinin sürekli yüksek olması nedeniyle usta tarafından arabanın boğaz kelebeği ve rölanti motoru temizlendi ve contası değişti. Sorun bir müddet düzelmişti ama geçen gün yine uzun mesafe yolculuğun ardından arabanın rölantisinin 1000-1500 den aşağı düşmediğini farkettim. Sonuç olarak bunu neden yapar? Tekrar ustaya götürdüğümde söyleyecek bişeyler olsun bari...

Dediğim gibi boğaz kelebeği ve rolanti motoru temizlendi. Araba su da eksiltiyor, onu da söyleyeyim de belki alakalıdır.

Usta önce motor hava alıyor demişti sonra ondan değil dedi, temizliği yapınca düzelmişti bir müddet.

Görüşlerinizi bekliyorum, cumartesi götüreceğim inşallah...


Rölanti sensörünü değiştir. değişimden sorada bilgisayardan ayarları yeniden yüklet en son boğaz kelebeğini yeniden temizletebilirsin. sorun düzelecektir.
 
aynı sorun bendede vardı hatta ışıklarda beklerken stop ediyordu bazen ama ne olduysa buaralar rolanti normal bir sorun yok.
 
hava almıyorsa sorun rolantı motorundandır. bırde cıhazla rolantı devrı dusurulebılır. tech2 yoksa bosch kts cıhazıda dusurur ama sorun olmayacak bılgısayardan yukseltılmısse dusurmek mantıklıdır
 
sıcaklık müşirini kontrol edin tech2 de motor sıcaklığı ne gözüküyor. hararet göstergesi ile aynı olmalı. Motoru soğuk algılıyorsa rolanti yüksek olur. birde egr valfına baktırın bağlantı kısmından hava alıyor ve aşırı kurum varsa rolantiyi yükselttirebiliyor.
 
su kaynatma yapıyorsa aşırı conta yakmıştır
bu conta yakmaya başlayınca bendede bu sorunlar vardı
da ondan yazayım dedim
 
Geri
Üst