Z16let İsteksiz Devirlenme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 16letgtc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

16letgtc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
2 Eki 2020
Mesajlar
14
Tepkime puanı
7
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, 2009 gtc 1.6 t Brc Lpg’li aracım mevcut.Aracın sorunu şu; araç zaman zaman devirlenirken tekleme değil de daha hafif kesintiler yaşıyor özellikle 3-4k devir arasında ve vites geçişlerinde bazen geç tepki veriyor ve en anormali bazen aşırı istekli bazen ise aşırı isteksiz devirleniyor.Çok sıkıştırdığım zaman Limp Mode a düşüyor.

arıza kodu olarak bunları görüyorum;
p1106-12
Boost Pressure Sensor Circuit Range/Performance

(12) - Not present
p0219-5B

Aracımda son 1 ay içerisinde

Band1 konum 2 oksijen sensörü değişti
Üst kapak yapıldı ve çelik subap takıldı
Ngk buji
Delphi bobin değişti.
Ancak Problemim devam ediyor.

Önümdeki seçenekler

Turbo selenoid valfi
Turbo revizyonu
Serviste Sps ile yazılım güncelleme

Ne yapacağımı bilemez haldeyim,herhangi bir fikri olan varsa müteşekkir olurum.
 
Son düzenleme:
Motor kaputunu ac aracın bobin kablosunun olduğu yerdeki bütün kabloları tek tek soketlerini ve kabloları sigorta kutusuna kadar kontrol et kopukluk varmı diye bir sıkıntı varmı diye
 
Motor kaputunu ac aracın bobin kablosunun olduğu yerdeki bütün kabloları tek tek soketlerini ve kabloları sigorta kutusuna kadar kontrol et kopukluk varmı diye bir sıkıntı varmı diye
Hocam tekleme 3 silindire düşme arızası kadar sert bir tekleme değil ama kontrol edeceğim.Böyle saniselik kısa kısa hafif hafif kesiklikler.
 
Bazen bobin kabloları çatlıyor veya buji çatlıyor normal kullanırken pek farkedilmiyor ancak araç biraz yüke binince veya 5-6 vitesteyken devir düşük kalırsa dediğiniz gibi titremeler yapabiliyor. Kaan hocamın da dediği gibi öncelikle bobine bakmak lazım...
 
Bazen bobin kabloları çatlıyor veya buji çatlıyor normal kullanırken pek farkedilmiyor ancak araç biraz yüke binince veya 5-6 vitesteyken devir düşük kalırsa dediğiniz gibi titremeler yapabiliyor. Kaan hocamın da dediği gibi öncelikle bobine bakmak lazım...
Hocam buji ve bobin yeni değişti.buji olarak ngk bobin olarak delphi kullanıldı.
 
Benzinde de yapıyor mu? Eğer sadece araç gazdayken yapıyorsa geçen hafta başıma geldi, regülatör üzerindeki yan tarafında kalan vida zamanla aracın maruz kaldığı sarsıntılardan dolayı gevşediği için aracım dediğiniz şekilde (özellikle 2 ve 3. viteslerde hissedilir şekilde) kesik kesik hızlanıyordu.. Bobin değişimine rağmen aynı şekilde düzelmeyince Lpg tesisatım, ayarlarım gözden geçirilirken sorunum 5 dk içinde çözüme kavuşturuldu.. :)
 
Benzinde de yapıyor mu? Eğer sadece araç gazdayken yapıyorsa geçen hafta başıma geldi, regülatör üzerindeki yan tarafında kalan vida zamanla aracın maruz kaldığı sarsıntılardan dolayı gevşediği için aracım dediğiniz şekilde (özellikle 2 ve 3. viteslerde hissedilir şekilde) kesik kesik hızlanıyordu.. Bobin değişimine rağmen aynı şekilde düzelmeyince Lpg tesisatım, ayarlarım gözden geçirilirken sorunum 5 dk içinde çözüme kavuşturuldu.. :)
Bende malesef hem benzinde hem lpg de yapıyor :( yabancı forumlarda sensör arızası diyorlar sürekli ama değiştirip çözüm bulamayanda olmuş. Epey masraf ettim şu ana kadar ama hala çözüm bulamadım :(
 
Allah kolaylık versin hocam araç arıza kodu da vermeyince nokta atışı yapmak gerçekten zor oluyor.. :(
 
Allah kolaylık versin hocam araç arıza kodu da vermeyince nokta atışı yapmak gerçekten zor oluyor.. :(
Sağolun,arıza kodu olarak bunları görüyorum;
p1106-12
Boost Pressure Sensor Circuit Range/Performance

(12) - Not present
p0219-5B
 
Sağolun,arıza kodu olarak bunları görüyorum;
p1106-12
Boost Pressure Sensor Circuit Range/Performance

(12) - Not present
p0219-5B
Aynı kod için böyle birşey söylenmiş ama, konuyu bir de siz okuyun isterseniz..
Bir kaç sebebi olabilir, önce actuator ayarınızdan emin olun. Vakum hortumlarında yırtık ve çatlak olmadığına emin olun. vakum hortumlarının doğru takıldığından emin olun. bunlarin hepsi doğru ise en son map sensorunu değiştirmeniz gerekiyor. Basınç saatiniz var ise ve araba standart map ile yürüyorsa maksimum basinc 0.8 bar görünceye kadar actuator ayarını yapınız. Tahmini olurak motorun önünde iken 4 yada 5 diş yukarida olmali en sağdaki somun.
 
Geri
Üst