Zavoli ayar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eyyup29
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bende sadece araba çalıştıktan sonraki ilk 2.viteste silkeliyor , yığılıp kalıyor araba kalp krizi geçiren biri gibi :D sonra şahlanıyor ama daha da o sorunu yapmıyor ta ki kontağı kapatıp aracı tekrar çalıştırana kadar

Bendeki BRC yalnız simit tüp var :D


aynı sorunlar gibi lpg ayarı hassas iş vesselam,herkes ustayım diye geçiniyor.
 
aynı sorunlar gibi lpg ayarı hassas iş vesselam,herkes ustayım diye geçiniyor.

Hocam bana 3 kez ayar çekildi adam laptop ile bağlanıyor lpg beynine oradan simit tank olanlar için özel ayar var onu yüklüyor kendi elle sadece tüpe geçme sıcaklığını 35 dereceden 30 dereceye düşürdü birde ışıkların seviyesini ayarladı

Mesela tüpte %5-%10 arası gaz kalırsa 1 ışık yansın %10-%30 arası kalırsa 2 ışık yansın gibi ...
 
Hocam bana 3 kez ayar çekildi adam laptop ile bağlanıyor lpg beynine oradan simit tank olanlar için özel ayar var onu yüklüyor kendi elle sadece tüpe geçme sıcaklığını 35 dereceden 30 dereceye düşürdü birde ışıkların seviyesini ayarladı

Mesela tüpte %5-%10 arası gaz kalırsa 1 ışık yansın %10-%30 arası kalırsa 2 ışık yansın gibi ...

aslında araç hareket halindeysen laptop ile bağlantı yaparak tam ayar yapabilirler ama uğraşmak istemiyorlar,en mantıklısı araç sürüş esnasında gazla nasıl benzinle nasıl besleniyor bunlara bakarak doğru ayarlamak.
 
aslında araç hareket halindeysen laptop ile bağlantı yaparak tam ayar yapabilirler ama uğraşmak istemiyorlar,en mantıklısı araç sürüş esnasında gazla nasıl benzinle nasıl besleniyor bunlara bakarak doğru ayarlamak.

Yapmıyorlar hocam yapmıyorlar işte . Senin benim gibi kaç tane araba geliyor hangi birine yapsınlar. Onlara sorsan bu cevabı verirler
 
Naçizane fikrim aracınız arıza lambası yaktıktan sonra ne kadar ayar yapsanızda yakıt ayarı bozulduğundan aracınız iyi ayar yapılamaz. Yapmanız gereken.

1. Aracınızın arızasını sildiriyorsunuz. Motor beyni ayarlarından o2 sensör hafızasını resetletiyorsunuz. (Bu işlem öncesi ve sonrasında araç hep benzinde olsun)
2. Aracı benzine alıp en az 250 km mümkünse yarım depo benzin harcıyorsunuz, bu süre zarfında aracınızı kesinlikle LPG de kullanmayacaksınız.
3. Bu süre içerisinde araç arıza lambası yakarsa sorun başka yerdedir.
4. 250km yada yarım depo benzin sonrası LPG montajı yaptırdığınız yada güvendiğiniz bir yetkili LPG servisinde aracınızın arıza lambası yanmazken yada arıza kaydı yok iken ayar yaptıryorsunuz.
5. LPG nizi kaliteli bildiğiniz yerden alıyorsunuz.
6. Ayarınızıda bir daha bozdurmuyorsunuz.

Astra H Z16XEP çok kanamalı bir motor o lamba yandımı insanı kanser eder sönene kadar. Yukarıda dediklerim Z16XEP te sorun LPG den kaynaklı ise kesinlikle arıza lambanızın sönmesini sağlar. Aracım Z16XEP olup BRC lidir, konu tecrübe ile sabir olup çoğu LPG ustası bunları yapmaz hatta yapmayı bile bilmez.

Allah yardımcınız olsun, hele samsun da şans yanınızda olsun inşallah.:(

ismailin söylediklerine katılıyorum ek olarak lpg için en iyi kalibrasyon haraket halinde yapılır.. soğuk motor değerleri sıcak motor değerleri benzin enjektörlerinin kaç m/s açılıp kapandığı ölçülür v.s. ve kalibre yapılır..sonrada zengin veya fakir karışım olmadığı için arıza lambası yanmaz... ayrıca lpg nin elektiriğini bobinden aldılarsa yine arıza lambası yanacaktır..
 
ismailin söylediklerine katılıyorum ek olarak lpg için en iyi kalibrasyon haraket halinde yapılır.. soğuk motor değerleri sıcak motor değerleri benzin enjektörlerinin kaç m/s açılıp kapandığı ölçülür v.s. ve kalibre yapılır..sonrada zengin veya fakir karışım olmadığı için arıza lambası yanmaz... ayrıca lpg nin elektiriğini bobinden aldılarsa yine arıza lambası yanacaktır..

montaj kusursuz bu güne kadar sorun olmadı çok fakir karışım hatası var şimdi ayarı bozdu eleman çok emin bir şekilde 2. gidişimde halloldu dedi ama nerdee.
 
lpg ayarı yaptırırken usta aracım az yaksın ayarını kısık yap dersenız hataya düşersiniz..çünkü kısık ayar her türlü sorunu yaşatır size...aracın hakkını verin ona göre ayar yaptırın..geri kalan sizde..aracınızı ancak siz az yakıt yaktırabilirsiniz o da gaz pedalı sayesinde :)
 
Benim sorun enjektörlerle alakalı onu buldum sonunda, ilk gittiğim yer mutlaka değişecek bu enjektörler arızalı dedi, bende hemen atlamadım 500 lira gibi bi para, zawoli pan evo dene enjektör takımı üretimi ve montajı yokmuş artık biri değişse set olarak 4 tane değişmek gerekiyor, otomatik kalibrasyon olmuyor elle ayarlamak lazım, çekiş kaybı ve lamba sorunu oluyor, yeni bi usta buldum enjektörler sağlam ayarları elle yapmaya çalıştık genel olarak iyi ama bir kere daha lamba yaktı 1. vites zorlamasında, yüksek devirse sorun yok, zawoli pan enjektör alsam sorun kalmayacak ama yok yere sağlam enjektörleri değiştirmek istemedim, ufak bi ayar daha yaparsak sorun kalmaz sanırım bozulana kadar devam, bu arada ankada bölge bayi izmirden daha pahalı izmirde takımı 350 lira ankarada 500 lira ve dağıtım yaptığı bölgelerde, adamlar bana bizde böyle işinize gelirse ayağı yaptılar, alırsam izmirden aldıracağım bi arkadaşa, zawoli iyi ama bu fiyatlar fazla. yakıtımda iyi havalar ısındı karışık 20 kuruş civarına düştü, hayırlısı bakalım.
 
aracımı ilk aldığımda arıza lambası yanıyordu. iyice bir araştırdım ustama sordum bilgisayara bağladık lpg kaynaklı arıza ışığı olduğu kanaatine varınca aracı aldım.kime sorduysak lpg li araçlarda twinport motorlarda arıza ışığı yanar derdiler. (usta ve çevremdeki twinport kullanıcısı birkaç dost) bendee buna güvenerek aldım. bir süre arıza ışığı ile gezdim. birkere söndürttüm tekrar yadı. sonra birsüre sanayide işim varken tekrardan söndürttüm ve lpg ayarı yaptırayım dedim. gittiğim lpg kitinin yetkili bayii çalışma,müşteri ilişkileri, işçilik konusunda bana hiç güven vermemesine rağmen ayar yaptırdım. bu ayardan sonra arıza lambası iki sene yanmadı.
birkaç ay önce sanayiye gitmişken lpg filitresini değiştireyim dedim.bu sefer gittiğim lpg servisi çok ilgili davrandı. ne sorduysam anlatmaya çalıştı. Adamlar işi biliyorlar heralde kanısıyla "usta bide ayara bak iki senedir ayarı elletmedim" dedim .hay demez olaydım :) iki ay önce lpg ayarı yapıldı iki ayda 3 defa ışık yandı. 4. ışık birgün yanıp enteresan bir şekilde kendi kendine söndü. :) birdaha yanarsa o sevmediğim servise gidip tekrardan ayar yaptıracağım sanırım :)
lpgyi düzgün ayarlayan bir usta bulana kadar birkaç yerde ayar yaptır derim. gittiğin servisi adamın konuşmasına göre değerlendirme. benim ikinci gittiğim yerde adam çok güzel anlatıyordu ama işten anlamıyormuş anlaşılan, ilk gittiğim yerinde başka konularda anlattığım üzre işçilikte sıkıntıları var ama adamlar ayar konusunda bana sıkıntı yaşatmadılar.
 
Geri
Üst