0 km Aldığım Opel Marka Aracımın Tavanı Komple Boyalı Çıktı

geçmiş olsun,

açık söylemek gerekirse ispatlayabileceğinizi ve haklı çıkabileceğinizi düşünmüyorum... bilirkişi de tavanın boyalı olduğunu söyleyecektir o kadar... tam tersi durumu düşünelim siz aracı satan taraf olsanız ve aradan 6 yıl sonra alıcı taraf size bu aracın tavanı boyalıymış dese cevabınız ne olur... çok can sıkıcı bir durum ama bence fiyatını biraz düşürüp, kaza olmadığını belirterek ilanınızı güncelleyin... biraz daha düşük bir fiyattan satarsınız... aksi durumda adli süreç en az 2 yıl sürecektir...

0 km araç alımlarında mutlaka kaporta ekspertizi yapılmalı diyorlar ama insanın aklına bu tip çakallıklar gelmiyor ve satıcı firmaya güveniyoruz...

Tekrar geçmiş olsun...
Haklısın, 0 aldığımız aracı expertize sokmak aklımıza gelmiyor, ama aslında afedersiniz aldığımız don da bile sökük varmı diye bakıyoruz. Nedense böyle bir durumda ciddi paralar ödediğimizde yapmıyoruz.
 
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Aradan belirli yıl geçtikten sonra kabul edilebilirliği yok. Çünkü mahkemeye verdiğiniz takdirde, tüketici mahkemesi tarafından da haksız bulunabilirsiniz. Sizin yaptığınızı da düşünebilirler, her ne kadar bilirkişi vs. vs. incelemeleri olacak ama bunu aracınızın ilk 2 yıl garantisinde, fark etmiş olsanız o şekilde ortaya çıkmış olsaydı, koşulsuz şartsız iade hakkınız veyahut dediğiniz gibi değerince bir bedel yada değişim talep edebilirdiniz. Ama ne yazıkki aradan zaman geçtiği için ve malum piyasa şarlarında aracın fiyatlarında artış söz konusu olduğu için haklı bulacaklarını çok düşünmüyorum. Ama sabrınız varsa, en azından deneyin, çünkü yanlarına kalmasın. Umarım hakkaniyetli bir karar olur ve zararınızı karşılarlar.
Merhaba. Teşekkürler. Ayıplı malların zaman aşımı dediğiniz gibi 2 yıldır ancak buradaki olay gizli ayıplı. Gizli ayıplı mallar; bizler tarafından tespit edilemeyen ancak uzman kişilerce ilgili muayene yöntemleriyle tespit edilebilen mallardır ve gizli ayıplı mallarda zaman aşımı söz konusu değildir. Bundan 10 yıl sonra da bu olay başıma gelse yine haklı olacaktım. Bununla birlikte tavana vurulan 2. kat boyanın diğer taraflardaki tek kat olanlarla aynı olduğunu ekspertizler söylediler, OPEL yetkili servis uzman personeli de fabrika çıkışlı boya olduğunu söyleyebildi. Bilirkişiler burada devreye giriyor zaten, tespit yöntemleri, boya analizleri vb. yollarla bunu net şekilde belirleyecektir. Benim buradaki en büyük kozum doğru söylüyor olmam ve haklı olmam. Bilirkişinin yapacağı sadece bunları ortaya çıkarmak olacak.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Merhaba. Teşekkürler. Ayıplı malların zaman aşımı dediğiniz gibi 2 yıldır ancak buradaki olay gizli ayıplı. Gizli ayıplı mallar; bizler tarafından tespit edilemeyen ancak uzman kişilerce ilgili muayene yöntemleriyle tespit edilen mallardır ve gizli ayıplı mallarda zaman aşımı söz konusu değildir. Bundan 10 yıl sonra da bu olay başıma gelse yine haklı olacaktım. Bununla birlikte tavana vurulan 2. kat boyanın diğer taraflardaki tek kat olanlarla aynı olduğunu ekspertizler söylediler, OPEL yetkili servis uzman personeli de fabrika çıkışlı boya olduğunu söyleyebildi. Bilirkişiler burada devreye giriyor zaten, tespit yöntemleri, boya analizleri vb. yollarla bunu net şekilde belirleyecektir. Benim buradaki en büyük kozum doğru söylüyor olmam ve haklı olmam. Bilirkişinin yapacağı sadece bunları ortaya çıkarmak olacak.
gizli ayıplı mallar için aynı şeyi söyleyecektim ki konu hakkında bilginiz varmış zaten. Fabrikasyon boya ile atölyede yapılan boya işlemi farkını bilirkişiler tespit edebiliyor. Daha önce haberlerde bu tarz davaları kazananların olduğunu okumuştum. Biraz daha araştırma yapıp hatta o ilgili kişilere ulaşmaya çalışıp bilgi almayı deneyin varsa da emsal teşkil edebilecek kararlar arayın. Ama dediğim gibi hukuki süreç biraz uzun.

Bir de aracı satan bayiler vs. araçların bu durumda olduğunu bal gibi de biliyorlar. Ya kendileri nakil esnasında olan bir şeyden dolayı boyuyor ya da fabrikadan bu şekilde geliyor ama yanında bilgisi de geliyor.
 
gizli ayıplı mallar için aynı şeyi söyleyecektim ki konu hakkında bilginiz varmış zaten. Fabrikasyon boya ile atölyede yapılan boya işlemi farkını bilirkişiler tespit edebiliyor. Daha önce haberlerde bu tarz davaları kazananların olduğunu okumuştum. Biraz daha araştırma yapıp hatta o ilgili kişilere ulaşmaya çalışıp bilgi almayı deneyin varsa da emsal teşkil edebilecek kararlar arayın. Ama dediğim gibi hukuki süreç biraz uzun.

Bir de aracı satan bayiler vs. araçların bu durumda olduğunu bal gibi de biliyorlar. Ya kendileri nakil esnasında olan bir şeyden dolayı boyuyor ya da fabrikadan bu şekilde geliyor ama yanında bilgisi de geliyor.
Ben de dediğiniz gibi bilgileri vardır diye düşünüyorum. Bu durumlarda alıcıları haberdar etmeliler ve kusurlarına göre indirimli şekilde belki satabilirler. Tabii bunu karşılıklı imzalamak koşuluyla. Alan kişi bu durumdan haberim var diye eliyle yazmalı ve imzalamalı. Benim olayımın birebir benzerinin emsal kararı var. Davacının lehine çıkmış karar. Bu durumla ilgili kanun açık ve net zaten. Hukuki süreç kısmını da göze aldım artık. Hayırlısı ne ise o olsun.
 
En azından bayiden fabrikasyon çift kat boyalıdır diye bir ibra alırsanız satarkende problem yaşamazsınız diye düşündüm.
 
Merhaba. Teşekkürler. Ayıplı malların zaman aşımı dediğiniz gibi 2 yıldır ancak buradaki olay gizli ayıplı. Gizli ayıplı mallar; bizler tarafından tespit edilemeyen ancak uzman kişilerce ilgili muayene yöntemleriyle tespit edilen mallardır ve gizli ayıplı mallarda zaman aşımı söz konusu değildir. Bundan 10 yıl sonra da bu olay başıma gelse yine haklı olacaktım. Bununla birlikte tavana vurulan 2. kat boyanın diğer taraflardaki tek kat olanlarla aynı olduğunu ekspertizler söylediler, OPEL yetkili servis uzman personeli de fabrika çıkışlı boya olduğunu söyleyebildi. Bilirkişiler burada devreye giriyor zaten, tespit yöntemleri, boya analizleri vb. yollarla bunu net şekilde belirleyecektir. Benim buradaki en büyük kozum doğru söylüyor olmam ve haklı olmam. Bilirkişinin yapacağı sadece bunları ortaya çıkarmak olacak.
İnşallah kararı hakkaniyetli ve mağduriyetinizi giderecek bir sonuç olur. 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: muratersoy
Geçmiş olsun hukuki süreci başlatmakla en doğrusunu yapmışsınız. Merak ettim sizin tavanda sunrooflu kompozit mi?
 
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Aradan belirli yıl geçtikten sonra kabul edilebilirliği yok. Çünkü mahkemeye verdiğiniz takdirde, tüketici mahkemesi tarafından da haksız bulunabilirsiniz. Sizin yaptığınızı da düşünebilirler, her ne kadar bilirkişi vs. vs. incelemeleri olacak ama bunu aracınızın ilk 2 yıl garantisinde, fark etmiş olsanız o şekilde ortaya çıkmış olsaydı, koşulsuz şartsız iade hakkınız veyahut dediğiniz gibi değerince bir bedel yada değişim talep edebilirdiniz. Ama ne yazıkki aradan zaman geçtiği için ve malum piyasa şarlarında aracın fiyatlarında artış söz konusu olduğu için haklı bulacaklarını çok düşünmüyorum. Ama sabrınız varsa, en azından deneyin, çünkü yanlarına kalmasın. Umarım hakkaniyetli bir karar olur ve zararınızı karşılarlar.
Okan hocam Corsa B aracı olan bir kadın öğretmen Aydın'da yol bilgisayarı Türkçe olmadığı için dava açmıştı ve dava geçen sene sonuçlandı. Dikkat edin Corsa B diyorum. Yani kaç sene sonra bile mahkeme tüketiciyi haklı bularak faiziyle güncel değerinden aracı geri alma cezası verdi. Burada bilirkişiler ciddi anlamda aracın sonradan mı yoksa fabrikada mı boyandığını ortaya çıkarıyor. Ayrıca aracın fabrika kayıtları da istenebiliyor..
 
Okan hocam Corsa B aracı olan bir kadın öğretmen Aydın'da yol bilgisayarı Türkçe olmadığı için dava açmıştı ve dava geçen sene sonuçlandı. Dikkat edin Corsa B diyorum. Yani kaç sene sonra bile mahkeme tüketiciyi haklı bularak faiziyle güncel değerinden aracı geri alma cezası verdi. Burada bilirkişiler ciddi anlamda aracın sonradan mı yoksa fabrikada mı boyandığını ortaya çıkarıyor. Ayrıca aracın fabrika kayıtları da istenebiliyor..
Bilemiyorum açıkçası ülkemizde tüketici haklarının gerekli kadar savunulduğunu düşünmediğim için ama dediğim gibi inşallah doğru ve hakkaniyetli karar verirler tüketicinin yanında olurlar
 
Geri
Üst