1.2 benzinli araç mı, 1.4 tüplü araç mı kullanmak mantıklı?

Şahsi tecrübeme göre 1.6 ile 1.4 den az yaktım, 1.4 ile 1.2 den az yaktım ki kullanım karakterim sert değildi. Ne ile kullanacaksanız kullanın ben olsam, vergi hariç her açıdan 1.4 tercih ederdim.

Icinden geçtiğin 1.4 turbolar ya park halinde ya da geri viteste manevra falan yapıyordu heralde?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Valla 1.2 mi yoksa 1.4 mü demişsin. Eğer vergiden yana sıkıntın yoksa 1.4 tercih olsun ara hızlanmalar açısından daha tatminkar olur çünkü ben tüketi değerleri yakındır diye düşünüyorum.
Ben Mart 2013 tarihinden itibaren 1.2 benzinli corsa kullanıyorum. LPG ye gerek görmedim şehir içinde 6,0 - 6,2 litre arasında yakıyorum Uzun yolda ise 5 litre civarında tüketiyorum. Aman aman sıkıştırayım şehir içinde 6,5 Litre yaktım değerler mevcut. Uzuny olda bir ankara yolculuğum var tüketim rekorum orada gerçekten sağlam gittim geldim 7 litre ortalama ile ama 140 altına az indim gibi halen ceza bekliyorum...
Araç uzun yolda sıkıştırır gitmez gibi laflara kulak asma. Aracının hangi viteste hangi debirde rampada yığılmayacağını biliyorsan hepsi sorunsuz oluyor. bugüne kadar daha rampada kalmadım. Uzun yolda full dolu bagaj 5 kişi yolculuk ederken bile üst süratları zorlayabildim. Ama şehir içinde ara hızlanmaları insan arıyor. bence 1.4 tercih edilebilir.
14.000 KM de LPG gereksinimi hissetmedim. arabanın limitlerini ve karakterini bildiğin sürece her yönden tatmin edecektir. 110 - 120 km civarlara kadar gerçekten çok ekonomik bu ortalama ile 450 km lik altınoluk yolunu 5 litre ortalama ile bitiriyorum. olcay benzinli haliylee daha sakin kullanır 4,2 lik uzun yol değerlerine ulaşmıştı.
 
Icinden geçtiğin 1.4 turbolar ya park halinde ya da geri viteste manevra falan yapıyordu heralde?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sizde saygi denilen bisi yok disaridan bakilinca kaliteli bir foruma benziosunuz ama ici seni disi beni yakar modulu.madem ole macasi yuksek olan gelir icinden bi gecerim ondan sonra konusmaya devam edersiniz.mesele kaputun altindaki beygir degil direksiyonda oturan essektir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 03:36 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 03:34 ----------

Bu son yazdigim sey fatih nickli sanada gelsin.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sizde saygi denilen bisi yok disaridan bakilinca kaliteli bir foruma benziosunuz ama ici seni disi beni yakar modulu.madem ole macasi yuksek olan gelir icinden bi gecerim ondan sonra konusmaya devam edersiniz.mesele kaputun altindaki beygir degil direksiyonda oturan essektir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 03:36 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 03:34 ----------

Bu son yazdigim sey fatih nickli sanada gelsin.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

saygı bekliyorsan saygı göstereceksin. yalan söylemeyeceksin. 1.3cdti 95 bg'lik astra j'nin dünyada hiçbir fizik kuralları dahlinde 140'lık astrayı geçme şansı yok.
şimdi saygı çerçevesinde çok iyi bir forumuzdur. otur bütün attığım mesajları oku nadirdir böyle konuştuklarım. ve direksiyondaki eşşek lafına katılıyorum 1.3 cdti ile 140'lık astraya kafa tutup hatta geçtiğine inanmak. haklısın ne diyeyim...:rolleyes:


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 08:32 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 08:30 ----------

..+1
arkadaşın yorumu ilkokul günlerimi hatırlattı sağolsun :)
niye sizde mi inanıyorsunuz 1.3 cdti 14. turbo astrayı geçtiğine o yüzden mi yorum size tuhaf geldi ;)
 


saygı bekliyorsan saygı göstereceksin. yalan söylemeyeceksin. 1.3cdti 95 bg'lik astra j'nin dünyada hiçbir fizik kuralları dahlinde 140'lık astrayı geçme şansı yok.
şimdi saygı çerçevesinde çok iyi bir forumuzdur. otur bütün attığım mesajları oku nadirdir böyle konuştuklarım. ve direksiyondaki eşşek lafına katılıyorum 1.3 cdti ile 140'lık astraya kafa tutup hatta geçtiğine inanmak. haklısın ne diyeyim...:rolleyes:


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 08:32 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 08:30 ----------


niye sizde mi inanıyorsunuz 1.3 cdti 14. turbo astrayı geçtiğine o yüzden mi yorum size tuhaf geldi ;)

yok müdür ya kim kimi geçmiş zerre ilgilenmiyorum ama senin üslubun bana komik geldi :)
 
Sizde saygi denilen bisi yok disaridan bakilinca kaliteli bir foruma benziosunuz ama ici seni disi beni yakar modulu.madem ole macasi yuksek olan gelir icinden bi gecerim ondan sonra konusmaya devam edersiniz.mesele kaputun altindaki beygir degil direksiyonda oturan essektir.

Forum gayet saygılı bir forumdur, ki olay forumla alakalı değil üyelerlin kişisel yorumlarıyla alakalıdır, üyeler gayet dürüsttürler, saçmalayan yalan söyleyen abartan şişiren birisi olduğunda dayanamaz yapıştırıverirler lafı, huyumuz kurusun bilgiye ve bilime önem veririz, geleneksel kültürlere uyarak bir insan abuk subuk palavralar sallasa eyvallah etme olayı pek olmaz buralarda...

İstanbula bir ara gelmeyi düşünüyorum, eminim ki sizi tokatlamaktan büyük zevk alacağım, özel hobim olarak sıfırkm ve sıfıra yakın araçları güzelce tokatlarım. Turbonun gazına gelip kendinizi rezil etmenizi istemediğimizden öneri babında yorumlar yaptık sadece, bizbizeyiz ve salladığınız palavranın size kazandırdığı birşey yok malesef...
0-100 verisi 13.5saniye olan bir araçla fazla gaza gelmemeniz dileğiyle, esen kalın.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 21:03 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 21:02 ----------

Konu ne Astra j ne de 1.3 ctdi.

Arkadaş 1.2 mi 1.4 mü sormuş ve bendeniz 1.2 kullanan birisi olarak kesinlikle 1.4 derim. İster istemez performans, güç farkı var ve belli de eder. 1.2' de iyidir ama yüklü durumda inanın gitmiyor, gitmesi için pedala yüklenmek gerekiyor ve buda extra yakıt demek. 1.2 motor genellikle ekonomi anlamında fazla yüklenmeden sakin kullanımlı şehir içi ideal ve şehirdışı 90-100 gidilecek bir araç. Ayrıca yük anlamındada tıka basa doldurmamak gerek bence.

Evet bunun farkındayız ancak arkadaşımız egosunu tatmin etmeye çalışırken biraz fazla abarttı, desteksiz salladı ve tutmadı :D
 
Küçük motorlu araçların tahmin edilenin aksine büyük bir güvenlik riski teşkil ettiğine inanıyorum ve bu nedenle 1.4 öneriyorum (gönül isterdi ki 1.6'sı olsun ama yok)

Araçlarımızın ekonomik olması önemli ancak 1.2 motorlar ile 1.6 motorlar arasında bile 100 km'de 1-2 litre farktan daha fazlası pek yok (ekonomik kullanımda).

Ancak trafik içerisinde veya özellikle şehirlerarası yollarda ne zaman ne olacağı belli olmuyor. Ani hızlanmalar gerektiren, sıyrılmanız gereken anlarda 1.2 motorların birer tabut olduğuna inanıyorum. Sollamalar, üzerinize gelenler ve çok daha fazlası siz hatasız olsanız bile karşıdakinin eşşekliğinden dolayı ölümle sonuçlanabiliyor.

Dolayısıyla LPG'ye de fazla soğuk yaklaşan birisi olarak 1.4 motorlu ancak LPG takılmamış bir aracı tercih etmenizi öneririm. 10 kuruş daha az yakmak için ne arabanın anasını ağlatmaya gerek var (ki acısı bir yerlerden zaten çıkıyor) ne de güvenliği çok küçük motorla riske atmaya gerek var.
 
Sizde saygi denilen bisi yok disaridan bakilinca kaliteli bir foruma benziosunuz ama ici seni disi beni yakar modulu.madem ole macasi yuksek olan gelir icinden bi gecerim ondan sonra konusmaya devam edersiniz.mesele kaputun altindaki beygir degil direksiyonda oturan essektir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 03:36 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 03:34 ----------

Bu son yazdigim sey fatih nickli sanada gelsin.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam 1.3 CDTi çok abarttınız madem arabanıza bu kadarçok güveniyorsunuz gelin benim arabayla kapışın ondan sonra zayıfmı
güçlümü anlayın :)
 
Geri
Üst