1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

Ynt: 1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

1.3 cdti motor, atmosferik çoğu 1.6 motordan daha performanslıdır. Önce ki aracım Astra H 1.6 twinport'tan çok daha performanslı olduğunu rahatça söyleyebilirim. Astra J lerde şuan kullanılan 1.6 115 lik motoru hiç kullanmadım ama onlardan da aşağı kalır yanı olduğunu düşünmüyorum.
 
Ynt: 1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

Erhan42 link' Alıntı:
1.3 cdti motor, atmosferik çoğu 1.6 motordan daha performanslıdır. Önce ki aracım Astra H 1.6 twinport'tan çok daha performanslı olduğunu rahatça söyleyebilirim. Astra J lerde şuan kullanılan 1.6 115 lik motoru hiç kullanmadım ama onlardan da aşağı kalır yanı olduğunu düşünmüyorum.
ben ikisini de kullandım şehir içi kullanımda çok bir farkı yok iki motorun.ama şehirler arası yollarda aradaki 20 bg fark la ve benzinli olması avantajıyla 115likler çok daha yüksek hızlara çıkıyor.(dizeller 185 1.6 lar 220 ye kadar çıkıyor diye biliyorum)
 
Ynt: 1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

sallierim link' Alıntı:
ben ikisini de kullandım şehir içi kullanımda çok bir farkı yok iki motorun.ama şehirler arası yollarda aradaki 20 bg fark la ve benzinli olması avantajıyla 115likler çok daha yüksek hızlara çıkıyor.(dizeller 185 1.6 lar 220 ye kadar çıkıyor diye biliyorum)

Benim aslında performanstan kastım son sürattan ziyade serilikti. Eski H kasa 1.6 lık motordan  daha ağır olmasına rağmen çok daha seri. Son hız olarakda ben 1.3 le 203km hıza çıktım. 1.6 115 bg ler ilk kalkış ani hızlanma konusunda nasıldır karşılaştırmadım?
 
Ynt: 1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

Erhan42 link' Alıntı:
Benim aslında performanstan kastım son sürattan ziyade serilikti. Eski H kasa 1.6 lık motordan  daha ağır olmasına rağmen çok daha seri. Son hız olarakda ben 1.3 le 203km hıza çıktım. 1.6 115 bg ler ilk kalkış ani hızlanma konusunda nasıldır karşılaştırmadım?
kalkış ve ani hızlanması 1.3 le hemen hemen aynı.araç benzinli oldugu için 6500 devire kadar çevirmenize izin veriyor ve devri verdikten sonra araç gayet iyi hızlanıyor.ama turbosu olmadıgı için 2000 devir bandında vites attıgınız zaman araç çok hantallaşıyor.3000 altında vites atmamak 1.6 için mantıklı.iki motor da şehir içinde gayet yeten ve performans açısından sıkıntı çıkartmayan motorlar bana göre
 
Ynt: 1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

İlk kalkış (0-100) 1.6 atmosferik daha iyidir diye düşünüyorum ki teknik özellikler dökümanında da yanlış hatırlamıyorsam 2.5 saniyenin üzerinde bir fark vardı.
Ancak ara hızlanmalarda ve özellikle yokuşlarda CDTI'ın performansını merak ediyorum, hacminden beklenmedik şekilde iyi performans verebileceğini düşünüyorum yüksek torkundan dolayı.
 
Ynt: 1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

ben toyotanın dizeliyle 0-130 denedim otoyolda.büyük fark attım.ama araç otomatikti arkadaş ondan bu kadar fark attın dedi.1. viteste ve ikinin başlarında dizeller daha seri geldi sanki bana turbonun etkisiyle.ama 3. viteste 5000 deviri bulduktan sonra 1.6 alıp başını gidiyor
 
Ynt: 1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

Çoğu zaman turbo dizellerin 0-100 leri kağıt üzerinde benzinliden kötüdür ancak kullanınca sanki çok daha güçlüymüş gibi hissettirirler.


Bunun sebebi dizellerin maksimum güçlerini ortalama devirlerde vermeleridir, yani çoğunlukla kullandığımız alt ve orta devirlere benzinllerin aksine dizel motorlar tam kapasite ile hareket ederler, benzinliyi de gerek ekonomi, gerek ses düzeyi gerekse motorun sağlığı açısından alt ve orta devirlerde kullanırız bu yüzden de motor dizele göre iyi olan 0-100 değerlerini, kağıt üzerindeki beygir gücünü üst devirlere saklar.


Eğer çok sık tam kalkış yapıyor olsaydık o zaman benzinlinin üstünlüğü daha yaygın şekilde bilinecekti.
 
Ynt: 1.3CDTİ CHİO TUNİNG UYGULAMASI

1.3 dizel kullanıcısı arkadaşım var.otoyolda bir gün basit bir test yapalım diyorum yanaşmıyor 20 bg fark var gerek yok diyor.ikna edersem video çekip yüklerim siteye.
 
Geri
Üst