1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BÜLENT.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

sonuc bellı sımdıden zaten..her halukarda yersın.
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

Jetta chipli falan değil dimi ?
Başka türlü bu iddada bulunmak biraz mantıksız geldi bana..
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

S.O.Y link' Alıntı:
Ee bi zahmet 140 hp arac,arada 18 hp fark var scirocco gecseydi opel muhendislerine sormak lazim ne bicim motor yapiyorsunuz diye.
araçlarda herşey torktur hp sadece bir denklem sonucudur yani tork ve devir çarpımının bir değere bölümünden bulunur,  bu nedenle tork değeri yakın araçlar kafa kafaya hemen hemen gidebilirler. Dizel araçlar yüksek tork değerlerine sahip olsalar bile az devir çevirdikleri için hiç bir zaman güç konusunda benzinliler kadar avantajlı olamayacaklar.  Bu nedenle tsi lar ve tdi motorlar çok güçlü hissi verirler ve seri gelirler ancak bunun nedeni düşük devirlerde bu torku sunmalarıdır.  Ancak tsi motorlar mesela 1.4tsi golf 1500-4000 arası max tork verir ama max gücü 5000 devirde verir aradaki 1000 devir aracın boşlukta olduğu dönemdir. Astra 1.4t ise 1850-4900 arası max tork 4900-6000 arası max güç verir aralıksız ve başarılı bir motordur ama opel hiç bir zaman başarılı bir kalkış aracı yapmamıştır veya yapamamıştır bu bir tercih meselesidir bu büyüklükte araba firmaları için.  1.4 tsi ların ne kadar iyi alt deviri varsa 1.4t astra nın da o kadar iyi üst devirleri vardır ve yeterli alt deviri vardır yani ölü alt devirlere sahip bir araç değildir. Siz 2 aracın max hp değerlerine sahip olduğu aralıkta yani tsi da 5000 astra da 4900 de başlarsanız 140 hp ve 122 hp arasındaki farkı ancak o zaman anlarsınız ve gerçekten hissedersiniz motorun başarısını

not:bu nedenle scirocco kalkışta önde olurken astra rollde arayı açar
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

astraowner link' Alıntı:
ama opel hiç bir zaman başarılı bir kalkış aracı yapmamıştır veya yapamamıştır

150 lik kırmızı kafa kadett ya da astra GSİ ı denemenizi tavsiye ederim. Bunların üzerine kalkış yapabilen o klasmanda bir tane bile araç bulamazsınız. Vectra A turbo dan ise hiç bahsetmiyorum bile :)
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

Arkadaşlar Opel in eski Gsi modelleri dünyanın en fazla "çalınan" modeli olmuştur :)

Bunun sebebi ise zamanındaki efsanevi performanslarıydı; o zamanlarda Gsi lar ve Calibra lar Opel in bu konudaki imajını Bmw ye ciddi olarak yaklaştırmıştı, sonrasında yönetimin değişmesi, hatalar elektronik arızalar ve ekonomik kriz firmayı geçici (?) bir gerilemeye soktu.
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

Tolga KARACA link' Alıntı:
Arkadaşlar Opel in eski Gsi modelleri dünyanın en fazla "çalınan" modeli olmuştur :)

Bunun sebebi ise zamanındaki efsanevi performanslarıydı; o zamanlarda Gsi lar ve Calibra lar Opel in bu konudaki imajını Bmw ye ciddi olarak yaklaştırmıştı, sonrasında yönetimin değişmesi, hatalar elektronik arızalar ve ekonomik kriz firmayı geçici (?) bir gerilemeye soktu.

kadett gsi ı çok iyi biliyorum. Bugün bile 150 lik araçların %90ı onunla kalkamaz. S12 170 lik 180sx ile aynı kalkan bir araç bu.
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

Sizde ne kadar spor araç var tecrübe etmişsiniz bu konuda şanslısınız  greatt
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

Tolga KARACA link' Alıntı:
Sizde ne kadar spor araç var tecrübe etmişsiniz bu konuda şanslısınız  greatt

amcalar yurtdışında yaşayınca ve hepsi de süratli araç delisi olunca her sene tatil gerçek bir zevk haline dönüşürdü.  ;)  :) 
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

bizde de bir ara kadett gsi vardı .. almanyada o zamanlar çok popüler idiler .. ilk digital göstergeli tacho yu o araçta görmüştüm..çok hoşuma gitmişti...araç 245 yi gördüğünü biliyom..manyak bişeydi !!
 
Ynt: 1.4 122 hp scirocco ve 1.4 140 hp astra

Bizim arkadaş 2.0 GSİ'ı turboladı siz düşünün :)

Astrada Motor Performansı konusunda çok denemeler yaptım rollingler yaptım Astra j kasasının Performansta dezavantajı ağırlık, lastik-jant'dır.
yüksek hızlarda astranın ayırması jantlar ve ağırlığın artık çok fazla bir önemi kalmadığında gerçekleşiyor ve avantaja çeviriyor.
dezavantajilardan birtaneside vitesleri kemikli ve zor geçmesidir.

Rollinglerde 20-30-40 kg bile okadar önemi varki millet koltuklarını söküyor 1-2 boy daha ayıriyim diye yakıtı bile az alıyor :)
belki izlemişinizdir bazı rollinglerde bir araçta 2kişi diğer araçta 1 kişi oluyor, tek olan geçiyor ardından kamerayla çeken diğer araca geçtiğinde busefer diğer araba geçiyor buda yaklaşık 70-80kg bir farkıdır.

özetle şunu söyleyebilirim araç ağırlığına göre çok güzel bir performans sunuyor ve tabiki çok güzel duruyor jantlarıyla herşeyiyle, zaten amaç hızlı gitmek milleti geçmek olsa ben şahsım adına zaten fark bir araç alırdım.
 
Geri
Üst