Üstad ben 2013 1.4t cosmo sedan sahibiyim 4 yıldır bu sorunla uğraşıyorum. İlk arıza kodunu aldığımda turbocuya yönlendirdiler. manifold çatlak dedi. orjinal dersen turbo ile değişmesi gerekiyor yoksa manifold yan sanayi ürün olarak değişicek dedi. turbo maliyetli olduğu için manifold değişsin dedim. 1000 tl artı işçilik sorunu hallettik.bir sene sonra tekrar aynı arızayı aldım. başka bir turbo ustasına götürdüm. takılan manifold kelebeğimi ne deniyor bilmiyorum o tam basmadığı için kaçırıyormuş. tekrar yeni yan sanayi manifold takıldı.1500 tl işçilikle. sorun bitti dedim 1 sene geçti yine yaz ayına gelip klima ile motoru sıkıştırınca aynı arızayı verdi. Tekrar aynı ustaya götürdüm söktü baktı bu sefer turboda bi kapak varmış onun ayarı bozulmuş. turbo revize işlem derken 2000 tl daha. şimdi tekrar aynı arızayı verdi. kafayı bozdum turbosuyla manifolduyla bir hepsini değiştirecem. Arabamdan soğudum mu kesinlikle hayır. Gücü ile performansı ile bugüne kadar beni tatmin etmiş bir araba sonuçta bu kadar ağır bir kasayı seri kalksın isteyip sıkıştırırsan bir yerlerden patlak verecek. yani uzun lafın kısası manifoltuda değiştirsen turboyu revizede etsen yorumlarda bir ustamın dediği gibi ya arabayı sakin kullanacaksın yada bu arıza bedeline her sene açık olacaksın. manifold sıcaktan çatlıyor orjinali baya gitti ama değim gibi ben çok araştırdım sonradan takılan manifoldlar orjinal değil ve orjinali gibi olmuyor en iyi ihtimal 2 sene sonra tekrar çatlama yapar diyorlar ve hiç bir usta garanti vermiyor (1 ay bile).
Buda benim başımdan geçen bir olaydı.herkese hayırlı günler.