Herkese tekrar merhabalar,
Tüm süreci tamamlamış bulunmaktayım. Bana buradan yardımcı olan herkese çok teşekkürker öncelikle. P0299 hatası alan tüm araçlarda olduğu gibi turbonun içerisinde ufak bir çatlağımız mevcut. Diğer kullanıcıların paylaşımında belirttiği gibi genellikle de hep aynı yerden çatlama problemi yaşanıyor. Görselde de görebilirsiniz.
Gelelim bu işin maliyetine. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki güvenebileceğiniz bir ustanız varsa çok şanslısınız. İnternet üzerinden tüm komple turbo siparişi verebilirsiniz. Geçen hafta yaşanan kur atağından dolayı 200-250TL daha fiyatlar yukarıya çıktı. 3900 gibi bir fiyata parçayı alsanız, sanayide 500-750TL arasında bu iş için işçilik ücreti veriyorsunuz. Yani 4500-5000TL gibi bir fiyata bu işi bitirebilirsiniz. Tabii bu dediğim normal şartlar altında. Benim araçta Turbo da yağ kaçağı da bulunmasından dolayı aşağıdaki parçalarda değişiklikler yapıldı.
-Turbo soğutucu giriş çıkış rekor
-Turbo yağ borusu
-Oring
-Soğutucu geri dönüş borusu
-Turbo soğutma su borusu
-Turbo geri dönüş borusu
-Üst kapak contası kalın
Turbonun tamamının dışında bu parçalarda 2.000TL ye yakın tuttu. Bu arada benim çok güvenebileceğim bir usta olmamasından dolayı aracı mecburi olarak yetkili servise götürmek durumunda kaldım. Toplam 7.500TL vererek bu işlemi bitirmiş oldum. Şu anda güzelcene soğuk suyumu içiyorum Zor bir dönemde bu işin başıma gelmesi oldukça üzüntü verici. Araç ortalama 1 hafta boyunca serviste kaldı. Parça tedarikleri vs... Anlayacağınız çok sıkıntılı bir süreç.
Geçirdiğim bu deneyimi sizinle de paylaşmak istedim.
Not: Araçlarınızı zamanında bakımını yaptırmaya, özellikle Motul veya Liqui Moly yağ kullanımına özen gösteriniz. Bir önemli husus daha var. Aracı düşük devir kullanırken, aniden çok fazla sıkıştırmaya çalışmayınız. Yani düşük devirden aniden yüksek devire çekmeye çalışmak araç için oldukça sıkıntılı bir durum. Aracı çalıştırdığınızda hemen yola koyulmayınız, bir 30 saniye çalıştıktan sonra haraket ediniz. Aracı şehir içinde kullandıktan sonra, park ettikten sonra 45 saniye rolantide, şehirler arası kullanım gerçekleştirdiğinizde 1.5-2 dakika rolantide motoru çalıştırmayı özen gösteriniz.
Tüm süreci tamamlamış bulunmaktayım. Bana buradan yardımcı olan herkese çok teşekkürker öncelikle. P0299 hatası alan tüm araçlarda olduğu gibi turbonun içerisinde ufak bir çatlağımız mevcut. Diğer kullanıcıların paylaşımında belirttiği gibi genellikle de hep aynı yerden çatlama problemi yaşanıyor. Görselde de görebilirsiniz.
Gelelim bu işin maliyetine. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki güvenebileceğiniz bir ustanız varsa çok şanslısınız. İnternet üzerinden tüm komple turbo siparişi verebilirsiniz. Geçen hafta yaşanan kur atağından dolayı 200-250TL daha fiyatlar yukarıya çıktı. 3900 gibi bir fiyata parçayı alsanız, sanayide 500-750TL arasında bu iş için işçilik ücreti veriyorsunuz. Yani 4500-5000TL gibi bir fiyata bu işi bitirebilirsiniz. Tabii bu dediğim normal şartlar altında. Benim araçta Turbo da yağ kaçağı da bulunmasından dolayı aşağıdaki parçalarda değişiklikler yapıldı.
-Turbo soğutucu giriş çıkış rekor
-Turbo yağ borusu
-Oring
-Soğutucu geri dönüş borusu
-Turbo soğutma su borusu
-Turbo geri dönüş borusu
-Üst kapak contası kalın
Turbonun tamamının dışında bu parçalarda 2.000TL ye yakın tuttu. Bu arada benim çok güvenebileceğim bir usta olmamasından dolayı aracı mecburi olarak yetkili servise götürmek durumunda kaldım. Toplam 7.500TL vererek bu işlemi bitirmiş oldum. Şu anda güzelcene soğuk suyumu içiyorum Zor bir dönemde bu işin başıma gelmesi oldukça üzüntü verici. Araç ortalama 1 hafta boyunca serviste kaldı. Parça tedarikleri vs... Anlayacağınız çok sıkıntılı bir süreç.
Geçirdiğim bu deneyimi sizinle de paylaşmak istedim.
Not: Araçlarınızı zamanında bakımını yaptırmaya, özellikle Motul veya Liqui Moly yağ kullanımına özen gösteriniz. Bir önemli husus daha var. Aracı düşük devir kullanırken, aniden çok fazla sıkıştırmaya çalışmayınız. Yani düşük devirden aniden yüksek devire çekmeye çalışmak araç için oldukça sıkıntılı bir durum. Aracı çalıştırdığınızda hemen yola koyulmayınız, bir 30 saniye çalıştıktan sonra haraket ediniz. Aracı şehir içinde kullandıktan sonra, park ettikten sonra 45 saniye rolantide, şehirler arası kullanım gerçekleştirdiğinizde 1.5-2 dakika rolantide motoru çalıştırmayı özen gösteriniz.
Son düzenleme: