1.4 Turbo için hangi yağ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Source
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

A14NET link' Alıntı:
Tolga Bey malesef ülkemiz yağ üreticileri için bir cennet. Yağlamayı bilmiyoruz. Haddinden fazla yağlıyoruz, gereğinden önce yağ değiştiriyoruz. Araçlarımızda kullanılan yağ ve filtreler standart olarak 30,000km ömre sahiptir. ևünkü araçlarımızın standart periyodik bakımı 30,000km de birdir. Ancak opel tr yi ikinci dünya devletlerinin arasına sokarak bir ara bakım koyuyor. Uzun lafın kısası 30,000km gidecek bir yağ - filtre takımını asla 7,500 de bir değiştirmenin faydası yoktur. Ancak çok bilmiş aslında hiçbirşey bilmeyen tamirci zihniyeti sayesinde bu insanlarımıza aşılandı. Yağ 15,000 gider miymiş? En iyisi 7,500 de bir değiştirmektir şeklinde.... şunu belirteyim şu an mobil 1 new life ın kullanım ömrü 50,000km dir. Bu da emniyetli değer. O yağ 60-70,000km dayanmayacaksa mobil ona 50,000km garanti vermezdi.

Lütfen yanlış anlamayın, amacım sizi kırmak değil. Sadece sizlerin şahsi çıkarlarını savunmaktır. 7,500 de ara bakımın ara bakımını yapmanın hiçbir ama hiçbir faydası yoktur.

Teşekkür ederim  greatt

Benimki "öyle yapmazsam araç kesin bozulur" mantığı değil de arabama düşkün olduğumdan, erken değiştirince ona iyilik etmişim gibi geliyor ki aslında servisteki tanıdık ustalar da bana "gerek yok" derler!  :D

Ama şu da var; Astra da böyle bir durum sözkonusu olmasa da dizel Focus umda da değişim periyodu 15.000km idi ve servisin koyduğu açık yağ (markasını kendileri bile net söyleyemiyorlardı!) 6-7.000 km sonra bildiğiniz çamura dönüşüyordu, dizel motorlardaki çalışma prensibi gereği olan kararmayı kastetmiyorum ama, yağ bildiğimiz çamura dönüyordu iri topaklı kayganlıktan zerre kalmamış bir su..
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

Tolga KARACA link' Alıntı:
Teşekkür ederim  greatt

Benimki "öyle yapmazsam araç kesin bozulur" mantığı değil de arabama düşkün olduğumdan, erken değiştirince ona iyilik etmişim gibi geliyor ki aslında servisteki tanıdık ustalar da bana "gerek yok" derler!  :D

Ama şu da var; Astra da böyle bir durum sözkonusu olmasa da dizel Focus umda da değişim periyodu 15.000km idi ve servisin koyduğu açık yağ (markasını kendileri bile net söyleyemiyorlardı!) 6-7.000 km sonra bildiğiniz çamura dönüşüyordu, dizel motorlardaki çalışma prensibi gereği olan kararmayı kastetmiyorum ama, yağ bildiğimiz çamura dönüyordu iri topaklı kayganlıktan zerre kalmamış bir su..
Zaten yağda belirttiğiniz gibi bilinenin aksine kararma bir bozulma belirtisi değildir. Tam tersine yağın işini düzgün yaptığını gösterir ve normaldir. Ancak iki parmağınızın arasına aldığınızda kayganlık hissi yoksa ve aşırı ince ise işte o zaman o yağ gitmiş demektir.

Normal şartlarda ve mobil, castrol gibi düzgün sentetik bir yağın 6-7,000km de dediğiniz tehlikeli duruma gelmesinin imkanı yok. Demekki Ford servisi hakkten ne yediği belirsiz bir yağ dolduruyor. şöyle izah edeyim beğenmediğimiz GM yağlarının en beğenmediğimiz versiyonu olan 10W40 yarı sentetik yağ dahi, bırakın 7,000 i 15,000km sonunda parmağıma bulaştırdığımda gayet iyi durumda idi.

Zaten ben bu otomobil firmaların yağ paketleme hevesini de anlayamıyorum. Ford, Opel, Toyota ve en son Honda kendi yağlarını paketliyorlar. Hepside bir yerlere yaptırıyor, kendi teknolojileri değil. Ayrıca ne biliyim migrosa gidersinizde migros yoğurt vardır. Kallitelidir, fiyatıda uygundur ama en iyi yoğurt değildir işte o. Tıpkı bunun gibi. Bu işte iki dünya devi var bana göre mobil ve castrol bunun dışında bir yağ aracıma konsun istemem. ևünkü yağ gerçekten en ileri teknolojiyi kullanan bir ürün.
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

Sn A14NET

ևok güzel açıklamalar yapıyorsunuz. Ukalalık olarak anlamazsanız şunu belirteyim. Ben de dediğim gibi aracın yağını 6500-7500 km lerde değiştiren insanlardanım. Ve araba dan kendimce iyi anlarım. şimdi bildiğiniz gibi bizim araçlar yerli üretim değil ve ilk yağı da fabrikada dolduruluyor. Yani ne po ne Türk yağı içinde gelen yağ. şimdi ben 7000 de o ilk yağı değiştirdiğim zaman aynı sizin
A14NET link' Alıntı:
Ancak iki parmağınızın arasına aldığınızda kayganlık hissi yoksa ve aşırı ince ise işte o zaman o yağ gitmiş demektir.
tabirinizdeki şekilde idi hatta daha beter. Zaten aracın ilk başta sesi size söyler yağın pes dediğini. şimdi 50bin den geçtim 20bin km lik ömür hani nerede. Sözün özü şu; Ben, ne bildiğini sanan bilememişlerin ne de sonradan görmelikle değil, tamamen Türkiye ye gelen, gönderilen hiçbir ürünün Avrupa-Amerika gibi, kendi üretim ülkelerindeki olması gereken gerçek kalitelerinde olduğuna (gerçek hayat şartlarında) asla inanmadığım için bu periyodlarda değişim ile kendi tedbirimi alırım. Bunu bizim ülkemizdeki GERևEK bilen bu işin akil adamları da bu yüzden ısrarla tavsiye ediyor. Bunun böyle olmasına, efendim işte belli bir kıstas, standart var imkansız denilse bile en azından benim değiştirdiğim ORİJİNAL yağındaki durum herşeyi gösteriyor. Biz almanya da yada başka bir avrupa ülkesinde olsak şimdi yaşadığımız sorunların hangisini yaşar, hangisinde servisler -geneli gibi- umursamaz vurdum duymaz olabilirlerdi. O yüzden ister ilk dolum yağı olsun, ister servisin koyduğu yağ, isterse de X markanın kendi üretim ürünü  Türkiyede satılıyor ise mümkün değil güvenmem. Bana kendi ülkesinde satılan ile burada satılan aynı ürünün tamamen aynı olduğunu gerçekten ispatlayabilecek biri çıkana kadarda bu böyle devam eder bende :)
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

eketen link' Alıntı:
Sn A14NET

ևok güzel açıklamalar yapıyorsunuz. Ukalalık olarak anlamazsanız şunu belirteyim. Ben de dediğim gibi aracın yağını 6500-7500 km lerde değiştiren insanlardanım. Ve araba dan kendimce iyi anlarım. şimdi bildiğiniz gibi bizim araçlar yerli üretim değil ve ilk yağı da fabrikada dolduruluyor. Yani ne po ne Türk yağı içinde gelen yağ. şimdi ben 7000 de o ilk yağı değiştirdiğim zaman aynı sizin  tabirinizdeki şekilde idi hatta daha beter. Zaten aracın ilk başta sesi size söyler yağın pes dediğini. şimdi 50bin den geçtim 20bin km lik ömür hani nerede. Sözün özü şu; Ben, ne bildiğini sanan bilememişlerin ne de sonradan görmelikle değil, tamamen Türkiye ye gelen, gönderilen hiçbir ürünün Avrupa-Amerika gibi, kendi üretim ülkelerindeki olması gereken gerçek kalitelerinde olduğuna (gerçek hayat şartlarında) asla inanmadığım için bu periyodlarda değişim ile kendi tedbirimi alırım. Bunu bizim ülkemizdeki GERևEK bilen bu işin akil adamları da bu yüzden ısrarla tavsiye ediyor. Bunun böyle olmasına, efendim işte belli bir kıstas, standart var imkansız denilse bile en azından benim değiştirdiğim ORİJİNAL yağındaki durum herşeyi gösteriyor. Biz almanya da yada başka bir avrupa ülkesinde olsak şimdi yaşadığımız sorunların hangisini yaşar, hangisinde servisler -geneli gibi- umursamaz vurdum duymaz olabilirlerdi. O yüzden ister ilk dolum yağı olsun, ister servisin koyduğu yağ, isterse de X markanın kendi üretim ürünü  Türkiyede satılıyor ise mümkün değil güvenmem. Bana kendi ülkesinde satılan ile burada satılan aynı ürünün tamamen aynı olduğunu gerçekten ispatlayabilecek biri çıkana kadarda bu böyle devam eder bende :)
Estafurullah asla ukalalık v.s. gibi düşünmem.

Yağ değişim km sinde anlaşamasakta  :) söylediklerinize saygı duyuyorum. ևünkü dediğim gibi adetimdir her bakımda çıkan yağa bir parmak atarım  :) Her defasında da yağın iyi durumda olduğunu gözlemledim. Bu durum en kötü yağlardan biri olan elf doldurulan benzinli megane dan tutun tam sentetik bile olmayan gm 10W40 doldurulan CDTi a kadar aynı idi. (İkiside 15,000 de bakıma girer.) şu an aracım 10,500km de ve geçen hafta sonu kendi çapımda yaptığım kontrollerde yağın çok iyi durumda olduğunu gözlemledim.
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

Yahu ben ne yapayım şimdi bir yol gösterin daa..


30.000bakımında GM değil açık kutuda bir yağ koymuşları sorduğumda "bu GM ama varilden açık kaba koyduk" dediler içime sinmedi açıkcası, üzerine bugün servislerde 5/30 yerine 10/40 konduğunu duydum, bilmiyorum benim aracıma koydukları neydi artık..


Şimdi netten GM yağ alıp değişeyim mi yoksa aynı spesifiğe sahip P.O. dan mı alayım ne dersiniz?
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

Tolga KARACA link' Alıntı:
Yahu ben ne yapayım şimdi bir yol gösterin daa..


30.000bakımında GM değil açık kutuda bir yağ koymuşları sorduğumda "bu GM ama varilden açık kaba koyduk" dediler içime sinmedi açıkcası, üzerine bugün servislerde 5/30 yerine 10/40 konduğunu duydum, bilmiyorum benim aracıma koydukları neydi artık..


şimdi netten GM yağ alıp değişeyim mi yoksa aynı spesifiğe sahip P.O. dan mı alayım ne dersiniz?

Abooo Bunu sen mi soruyon adamım 
wow.gif
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

Castrol edge magnetic kullanmamız da bir zarar olur mu şuan piyasanın en iyisi ama iki farklı yağ olucak bu sefer öncekiyle sonraki bir değil burda sıkıntı olur mu ?
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

YunusÇelebi link' Alıntı:
Castrol edge magnetic kullanmamız da bir zarar olur mu şuan piyasanın en iyisi ama iki farklı yağ olucak bu sefer öncekiyle sonraki bir değil burda sıkıntı olur mu ?

Bence değiştirmeyin. Önceki yağlar muhtemelen gm dexos2 5w-30 dur. Bu yağ fazlası ile yeterli ve kaliteli.
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

eketen link' Alıntı:
Abooo Bunu sen mi soruyon adamım 
wow.gif

"Bu mesaj Tolga nın fake i tarafından yazılmıştır"  011zaa


Herhangi birşey yapmayacağım, arada yağ çubuğunu çekmekten başka.

Dün kontrol ettim gayet temizdi, viskozitesi de düşük görünüyordu zaten 5 yerine 10w konsaydı gaz tepkilerinde-yüksek devirlerde az da olsa nazlanma olurdu ve bunu rahatca anlardım, tam aksine motor hiç olmadığı kadar canlı, rodajı mı bitti yeni manifold mu azıcık güçlendirdi bilemedim!  okkk
 
Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?

Arkadaşlar bu konu hakkında ilk sohpetlerimizin üzerinden 7-8 ay geçmiş. Bu süre zarfında da Mobil in dexos2 onaylı ESP 0W40 yağı kutu olarak ta türkiye ye girdi. Bana göre bu yağ şu an araçlarımız için n uygun yağ. Hem dexos2 onayına sahip, hemde mobil kalitesinde.

15,000 bakımında servisi bu yağı koymak için zorlayacağım, olmazsa ilk işim servistem çıkıp tamircime girerek bu yağı doldurmak olacak.
 
Geri
Üst