Ynt: 1.4 Turbo için hangi yağ?
Teşekkür ederim greatt
Benimki "öyle yapmazsam araç kesin bozulur" mantığı değil de arabama düşkün olduğumdan, erken değiştirince ona iyilik etmişim gibi geliyor ki aslında servisteki tanıdık ustalar da bana "gerek yok" derler!
Ama şu da var; Astra da böyle bir durum sözkonusu olmasa da dizel Focus umda da değişim periyodu 15.000km idi ve servisin koyduğu açık yağ (markasını kendileri bile net söyleyemiyorlardı!) 6-7.000 km sonra bildiğiniz çamura dönüşüyordu, dizel motorlardaki çalışma prensibi gereği olan kararmayı kastetmiyorum ama, yağ bildiğimiz çamura dönüyordu iri topaklı kayganlıktan zerre kalmamış bir su..
A14NET link' Alıntı:Tolga Bey malesef ülkemiz yağ üreticileri için bir cennet. Yağlamayı bilmiyoruz. Haddinden fazla yağlıyoruz, gereğinden önce yağ değiştiriyoruz. Araçlarımızda kullanılan yağ ve filtreler standart olarak 30,000km ömre sahiptir. Öünkü araçlarımızın standart periyodik bakımı 30,000km de birdir. Ancak opel tr yi ikinci dünya devletlerinin arasına sokarak bir ara bakım koyuyor. Uzun lafın kısası 30,000km gidecek bir yağ - filtre takımını asla 7,500 de bir değiştirmenin faydası yoktur. Ancak çok bilmiş aslında hiçbirşey bilmeyen tamirci zihniyeti sayesinde bu insanlarımıza aşılandı. Yağ 15,000 gider miymiş? En iyisi 7,500 de bir değiştirmektir şeklinde.... şunu belirteyim şu an mobil 1 new life ın kullanım ömrü 50,000km dir. Bu da emniyetli değer. O yağ 60-70,000km dayanmayacaksa mobil ona 50,000km garanti vermezdi.
Lütfen yanlış anlamayın, amacım sizi kırmak değil. Sadece sizlerin şahsi çıkarlarını savunmaktır. 7,500 de ara bakımın ara bakımını yapmanın hiçbir ama hiçbir faydası yoktur.
Teşekkür ederim greatt
Benimki "öyle yapmazsam araç kesin bozulur" mantığı değil de arabama düşkün olduğumdan, erken değiştirince ona iyilik etmişim gibi geliyor ki aslında servisteki tanıdık ustalar da bana "gerek yok" derler!
Ama şu da var; Astra da böyle bir durum sözkonusu olmasa da dizel Focus umda da değişim periyodu 15.000km idi ve servisin koyduğu açık yağ (markasını kendileri bile net söyleyemiyorlardı!) 6-7.000 km sonra bildiğiniz çamura dönüşüyordu, dizel motorlardaki çalışma prensibi gereği olan kararmayı kastetmiyorum ama, yağ bildiğimiz çamura dönüyordu iri topaklı kayganlıktan zerre kalmamış bir su..