1.4 Turbo yüksek devirde vites değiştirince yaşadığım sıkıntı

Ynt: 1.4 Turbo yüksek devirde vites değiştirince yaşadığım sıkıntı

janjan link' Alıntı:
Hocam bu sorunun cevabını 1. sayfada verdim. Kimsenin ya dikkatini çekmemiş yada kimse takmamış.

Size söylenen torku sabit tutma olayı ile bu olayın alakası olacağını hiç sanmıyorum. Neden, tork zaten 1850-4900 devir arasında sabit üretiliyor. Bu devirler arasında değiştirilen viteste devir düşse bile tork bandında kalındığı için torku sabit tutmak için gaza basma ya gerek yok. 4900 ün üzerinde ise tork düştüğü için gaza basılı tutmanın anlamı yok, kaldıki devir zaten sistem gaza bassa da üst viteste kavrama gerçekleştiği an düşecektir ki düştüğü devirde de max. tork bandı içerisine girecektir. Yani bunun torku sabit tutmayla alakası bence kel alaka. Turbonun doldur boşalt yapmaması belki mantıklı ama dump valve olan bir turboda zaten geri basınç yani turbo lag olmayacağı için böyle atraksiyonlara ne diye gerek duymuşlar anlamak zor -söylem doğru ise-.


Bunun benim fikrimce yakıt tüketimini yükseltmekten başka getirisi olduğunu sanmıyorum. Tabi her vites değişimini en erken 5-6 sn. de gerçekleştirecek yetenekte sürücüler olmadığı müddetçe.
 
Ynt: 1.4 Turbo yüksek devirde vites değiştirince yaşadığım sıkıntı

janjan link' Alıntı:
Şöyle birşey var. Arkadaşımda 2012 1.4T insignia var. Aracını kullandığımda vites geçişlerinde debriyaja basmama rağmen devri düşürmeyip sabit tutuyordu. Bir anlık afalladım sordum neden böyle diye , aldığım cevap şuydu "rampalarda yada agresif kullanımda aracın torkunun sabit tutulması ve turbonun boşalt-doldur-boşalt olmaması için kullanılan bir sistem" diyerek açıklama yapmıştı..
vallahı bu acıklamanı gormemıstım ama tork degılde turbonun devrını klesmemek ıcın devır dusurmemesı mantıklı gelıyor
 
Geri
Üst