1.4 turboya hangi benzin

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BÜLENT.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

Tolga KARACA link' Alıntı:
Silvia mı?  ???

Evet silvia, sene 90 ların ortası üstelik. Kaçtane 7 serisi, s-klass ile dalga geçmiştik.  011zaa  Ama skyline gerçekten kimsenin denemeye kalkmadığı birşeydi. Bir sezon geldi ama sadece kendi kendine takıldı. Kimse şansını denemek istememişti  005hihih
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

eketen link' Alıntı:
ben herzaman shell 97 kullanıyorum  97 oktan performans için değil motoru korumak için... Detonasyon v.b sorunları önlemek için...

Sn. eketen sizin görüşünüze saygı duyuyorum aynı zamanda bende katılıyorum ama şunuda belitmek isterim yüksek oktanlı benzinin araçların performansını arttırdığı kimsenin karşı görüş belirtemeyeceği bir gerçektir. Ferrari araçlarından tam performans alabilmek için yakıt tercihi olarak müşterilerine ülkemizde satılmayan 100 oktan benzini tavsiye ediyor neden olarakta piston basıncından kaynaklanan erken yanmaların önüne geçtiğini belirtiyor aynı zamanda ferrariyle ortak olarak tasarlanmış 100 oktan benzin kısa bir süre ülkemizde shell istasyonlarında satıldı. şuanda bu benzinin ülkemizde satılmamasının nedenide yine araba motorlarında olduğu gibi (1.6'dan sonra yüksek vergi) 97 oktan ve üstüne yüksek vergi uygulanmasıdır. Biz niye 97 oktana yüksek vergi vermiyoruz diye düşünecek olursak bize 97 oktan diye satılan benzin aslında katkılı 95 oktandır. Genelde tüm şirketler bu benzini 97 oktan değil 97 benzin diye satmaktadır bazı istasyon pompalarında da 97'nin altında küçük puntolarla 95 oktan yazar. Performansı etkilemez dememin nedenide bizim ülkemizde yüksek oktanlı benzin satılmamasıdır eksik bilgilendirme yaptığım için yanlış anlaşılmış olabilir benim hatam. Başta belirttiğim gibi sizin görüşünüzede saygı duyuyor aynı zamanda sonuna kadar da katılıyorum özellikle süperşarjlı ve turbolu araçlarda yüksek oktan sizin dediğiniz gibi motor vuruntusunu (Detonasyonu) ve motorun kurum bağlamasını önler buna bağlı olarak motorun korunmasına katkı sağlar ama bizim ülkemizdeki katkılı 95 oktan bu etkiyi yaparmı kesinlikle çok muallakta bir konu. İnşallah yararlı ve açıklayıcı bilgi verebilmişimdir. Beni sakın yanlış anlamayın amacım size muhalefet olmak değil, bu konudaki bilinmeyenleri paylaşmak.  
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

Opel in sitesinde 140Hp için sıkıştırma oranı 9.5 : 1 iken 180Hp için 8.8 : 1 verilmiş.

140Hp için de 8.8 : 1 yazdığını net olarak hatırlıyorum, ne değişken bir site!!

Bu yüzden "140Hp liğin sıkıştırma oranı yüksek değil 97 oktana gerek yok" diyordum.
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

arkadaşlar ,,97 iyidir yok 95 daha iyi..içeçek değiliz ya :D

aracımız belli.opel mühendisleri bu motor için uygun benzini kullanıcı kataloğunda belirtmişler..

kataloğa göre :95 oktan en ideali,97 oktan kabul edilebilir..
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

arkadaşlar ,,97 iyidir yok 95 daha iyi..içeçek değiliz ya  :D

aracımız belli.opel mühendisleri bu motor için uygun benzini kullanıcı kataloğunda belirtmişler..

kataloğa göre :95 oktan en ideali,97 oktan kabul edilebilir..

+1
Konuyu bağlayan, ortak noktayı bulan mesaj işte bu olsa gerek :D
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

Sn Mert Yanlış anlamadım zaten anlaşılacak birşey söylemediniz :) Ben 97 performans için değil koruma için derken kendi kullanım açımdan söyledim genelleme olarak değil Sadece ifademden yanlış anladınız. Zaten 100 oktan olsa onu kullanırım Ferraride yüksek performanslı motorları için erken yanma ve detonasyon için 100 oktanı istiyor. Bizim motorlar ferrari motoru olmadığı için 95 yeterli . Ancak Sn 1423  aldığınız 95 oktanın tam 95 olduğundan eminseniz mesele yok ;) O yüzden ben 97 diyorum Opel in mühendisleri 95 deseler bile Onlara göre 95 95 dir 92 90 93 değil.

Artı bir sebep de şudur 97 kullanmamdaki; eğer wastagate de bir sorun olur da basacağı basıncın üstünde basmaya başlarsa işte o zaman 97 motora hayat öpücüğü olur.
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

Ankara dönüşü Shell den 95 oktan benzin almıştım daha yeni bitti, üzerine bugün P.O. aldım ve -bugüne kadar hep tersi olurdu- araç içerde fazladan yolcu olmasına rağmen gaza verdiği tepkilerini hızlandırdı!

Yol ve trafik kesinlikle kötüydüyse de yolda epey eğlendim diyebilirim :D
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

Ben istasyon markasına o kadar dikkat etmiyorum. Sadece bizim memlekette Shell istasyonu çok güvenilir olduğu için Shell. Yılların istasyonu ve birçok ödüle sahip Yoksa firma sahibi bp ye geçse ben de bp ye geçerim dürüstlükleri için Neticede o kadar para ödediğimiz araçlarımız için en iyisini seçmek gerek...
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

aldığınız 95 oktanın tam 95 olduğundan eminseniz mesele yok  ;)  O yüzden ben 97 diyorum Opel in mühendisleri 95 deseler bile Onlara göre 95 95 dir 92 90 93 değil.

Sn. eketen yanlış anlaşılmadığım için sevindim :) Ayrıca sizinde belirttiğiniz gibi keşke aldığımız benzinin 95 oktan olduğuna emin olabilsek ama bunun imkansız olduğunu düşünenlerdenim. Ayrıca bu konuyla ilgili çok yararlı ve açıklayıcı bir bilgi buldum bunuda sizlerle paylaşmak isterim belki çok az fikir sahibi olmamıza yardımcı olur. (Vikipedi'den alıntıdır.)

Oktan Sayısı

Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.
Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.

Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.
Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.

Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.
Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.
Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. ևünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.
֖rneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.

Oktan Sayısının Belirlenmesi

Oktan sayısının belirlenmesi için benzin örneği, tek silindirli özel bir deney motorunda farklı sıkıştırma oranlarında kontrollü şartlarda yakılır.
Daha sonra bu deney motorunda, izooktan ve normal heptan karışımı ile hazırlanan deney örneği de eşit şartlarda yakılır. Deney karışımından elde edilen sonuçlar benzin örneği ile aynı olana kadar karışım oranları ayarlanır. Bu karışımda izooktan vuruntusuza yakın kalitede yanar, normal heptan ise vuruntuya yol açar.
Benzin örneği ile aynı sonuçları veren izooktan ve normal heptan karışımındaki izooktanın hacimce yüzdesi oktan sayısı olarak tanımlanır. Bir başka deyişle saf izooktanın oktan sayısı 100 kabul edilerek benzin örneğinin oktan sayısı belirlenir.
Oktan sayısı benzinler için 50-110 arasında değişmektedir. 50-75 oktan üçüncü sınıf yakıtlarda, 100-110 oktan ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Kullanılan benzin 50 oktan ise, yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet, pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir.

Oktan Ayarlayıcı Katkı Maddeler

Benzinin oktan sayısı katkı maddeleri kullanarak artırılabilir. Bu iş için en sık kullanılan madde kurşun tetra-etildir. Kurşun tetra-etil, benzine tümüyle karışıp tamamıyla buharlaşan bir sıvıdır.
Son zamanlarda kurşunlu benzin yerini kurşunsuz benzine bırakmaya başlamış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalitik konvertör standart donanım haline gelmiştir.
Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin, motorlara parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapmaktadır. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Karışımları kontrol edilmezse kaliteleri değişir.
 
Ynt: 1.4 turboya hangi benzin

MeRt link' Alıntı:
Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.
֖rneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

Turbo bir araçta başınıza neyin ne zaman geleceğini hiç bilemezsiniz o yüzden altımdaki araç turbo ise ve wastagate gibi bir parçanın insafına kalmışsam hele hele yaşadığım ülke Türkiye gibi türlü cambazların cirit attığı bir ülke ise ne 95 e  ne mühendise güvenirim İlk önceliğim performans değil güvenlik olur. ֜stelik envai çeşit tecrübe de yaşamışım bu konularda mühendislerin padişahı gelse 95 koyduramaz bana :)
 
Geri
Üst