SB konusu çok tartışılan bir konu, hatta bazı arkadaşlar kullanıp da memnun olan arkadaşları kendini kandırmak hatta yalancılıkla bile suçladı.
İşin aslı şu; bir aracın maksimum gücünü nasıl elde edersiniz gaza ufak bir dokunuşta mı? Hayır, gaza sonuna kadar yüklenirsiniz ve motor belli bir devire ulaştığında size maksimum güç verir.
SB ise aracınızla tam gaz yaptığınız kalkışları daha hızlı hale getirmez, son süratinizi yükseltmez, bunlar SB ın vaadettiği şeyler değil güç artışı ile olan şeylerdir, SB ise sadece gaz pedalına verilen emirlerin motora daha erken ulaşmasını sağlayan keyfi bir cihazdır, bazı araçlarda bu etkiyi sağlayacak Sport vb gibi tuşlar da sunulmaktadır.
Araçlar fabrika çıkışı ideal yakıt karışımı sağlayacak bir gaz pedalı yazılımına sahiptirler ancak bu "genellikle" aracın hantal hissedilmesine ve gaz pedalının geç tepki vermesine neden olur, standart bir araçla aynı aracın SB takılı olanını yanyana kullanıp gaza bastığınızda SB olan daha önce hızlanmaya başlayacaktır çünkü standart gaz pedalını çok hızlı biçimde tabana yapıştırsanız bile aracın yazılımı gereği gaz motora azaltılmış ve giderek "yavaş yavaş artan" biçimde gönderilecektir, SB da ise tüketim ve emisyon gözetilmeksizin ayağınızın en ufak hareketiyle araç ileri doğru atılacaktır.
SB totalde daha hızlı kalkış ve yüksek son sürat sunmayacaktır bunu karıştırmayın, sadece günlük kullanımdaki anlık hızlanmalarda avantaj sunar.