Ynt: 1.6T min uzun yol tüketimi
Aslında atmosferiklerde söylediğin doğru ama turbolarda basınç basılmaya başlandığında sıkıştırmanın nerelere çıktığı malum. Motorlarımız 95 oktana göre ayarlanmış ama her ihtimali düşünmek lazım. 200sx de wastagate zırvalaması yüzünden turbo nun nasıl manyaklaştığını gördüm. Böyle bir durum oluşursa en azından belli bir tolerans elde etmiş oluruz yüksek oktanla. Zaten 97 diye geçenlerde katkılı 95. Ben şahsen turbo motorda asla standart oktan yakıt kullanmam. Yakıt son derece kaliteli bile olsa. Ayrıca golf gti 95 oktan standart benzin ile 235.8 hp çıkartırken v-power98 ile 240.9 hp vermişti.
ulas79 link' Alıntı:Aldığımdan beri opet 95 oktan kullanıyorum,özellikle yüksek oktan almıyorum çünkü bizim motorlar yüksek sıkıştırma oranına sahip değil 10:1 oranından sonra lazım oktan vuruntu yapmasın diye.oktan nekadar yüksek olursa benzin okadar geç tutuşur, yüksek oktanın amacı sıkıştırma oranı fazla olan motorlarda erken tutuşmayı kesip sarsıntılı çalışmayı önlemek yani vuruntuyu kesmek.
Aslında atmosferiklerde söylediğin doğru ama turbolarda basınç basılmaya başlandığında sıkıştırmanın nerelere çıktığı malum. Motorlarımız 95 oktana göre ayarlanmış ama her ihtimali düşünmek lazım. 200sx de wastagate zırvalaması yüzünden turbo nun nasıl manyaklaştığını gördüm. Böyle bir durum oluşursa en azından belli bir tolerans elde etmiş oluruz yüksek oktanla. Zaten 97 diye geçenlerde katkılı 95. Ben şahsen turbo motorda asla standart oktan yakıt kullanmam. Yakıt son derece kaliteli bile olsa. Ayrıca golf gti 95 oktan standart benzin ile 235.8 hp çıkartırken v-power98 ile 240.9 hp vermişti.