arkadaşlar ben tüm teknik verileri bilemeyebilirim ama benim babam dizel pompası yedek parçası üreticisi! bildiğim tek şey var! 1,7 dizeller bosch elektronik düz dizel pompa! 1,3 dizeller ise common rail diye tabir ettiğimiz değişik yeni nesil pompa versiyonu ve turbo sistemli! turbo doping gibi bişeydir, motrun ömrünü kısaltır! düz dizel pompaların tamiri mümkündür! ona ayar yapan sadece istanbulda bir pompacı vardır tamirini de o yapar! ama 1,3 dizellerde tamir mümkün değildir pompa komple değişir, onun yaklaşık fiyatları da 3000- 4000 ytl arasındadır! malesef bizim türkiyemizde hep boktan mazotlar olduğundan ve sürekli petrol değiştirerek alınan mazotlardan 1,3 motorlu araçlar 100.000 km yol yapabiliyor! sonra 4000 ytl ye yeni pompa taktırması gerekiyor! araba çekişten düşüyor yakıt artıyor vs. vs. benim babamların dizel üzerine fabrikası var 30 çalışanı var ve kimse dizel araç kullanmaz! her türlü dizel aracın yıllık 1000 ytl gibi bi pompa masrafı olur! ayar, enjektör, temizleme vs. ben o 1000 ytl yi pompaya harcayacağıma benzinli arabamda yakıt olarak harcarım çok daha iyi!!! yardımcı olabildiysem ne mutlu bana!!!
Nedense söylediklerine pek inanmadım. Çünkü dizel motorlar sandığın gibi masraflı değillerdir. Örneklerine gelince. Dayımda 2000 model passat 1.9tdi
ve 2003 model 1.9tdi transporter var. Ve düşünki 2000 yıllarında türkiyedeki dizel rezilliğini. Şimdi aracı 170000de(passat olan) ve hiçbir sorunu yok sadece bakımlarını yaptırıyor tamam. Bu bence direk kullanım ile alakalı. Bizde dizel mitshubishi canter ve canter intercoler var. Birisi 97 birisi 2001 model günde en az 350km yol yapıyorlar şehiriçi ama şimdiye kadar bakımları harici abartılı masrafları olmadı hele motor yüzünden hiç masrafları olmadı. Dizel motorlar günümüz teknolojisi ile benzinli motorlardan farksız hatta iyi oldukları yönler bile var. Ayrıca günümüzde Türkiye'de kullanılan dizel yakıtlarda kalitesiz değil. Turbonun motoru öldürmesi konusu ise bence tam bir komedi. Yani turbo kendi içinde atmosferik motora basınç üretir aradaki fark burda ve buda ekstra gücü sağlar. Gelelim 1.7 dti motor ve 1.3 cdti motora bunların ikisindede turbo vardır. 1.7 motoru hiç kullanmadım ama tork olarak 1.3 motordan daha az tork ürettiğini duydum ve buda rampalarda çekişinin 1.3 motora göre düşeceğini gösterir. Bende şu an corsa 1.3cdti 90hp var. Ve arkadaşlarla doluşum muğladan gökovaya gidip geldik. Muğlaya gelip oraları gören varsa nasıl yokuştur bilir. Bitmek bilmeyen yokuş ve araç banamısın demedi. yeterki yokuşta torkunu üretebildiği devirde kullan arabayı. Bu arada dizel kullanmaya yeni başlamış birisiyim bunuda söylemem gerek.
Son düzenleme: