1.7 dti intercooler fan projesi

Birde turbo hakkında tüyo vereyim imkan varsa turbo hortumlarını alüminyum borularla yenileyin hem daha uzun ömürlü olur hem de borularda şişme olmayacağı doğrudan basınç olacağı için turbo lag en aza iner. Mesela benim arabamın üstünde ki çoğu turbo borusu alüminyum o yüzden alt devirlerde bile çok seri gidiyor.
 
aşağısı boşta yukarıya çıkacak doldurma ağızı sorunya çok uzun kıvrılan bişey lazım ki bu imkansızıdr sanırım yada aşağıdan doldurmak gerek ama onun içide her seferinde aracın altına yatmak gerek bu su soutmayı hala araştırıyorum o yüzden eğer geniş yerim olsaydı dire dei falan alacaktım fan işini ondan beğendim ama yüksek hızda giderken fan fayda eder mi acaba

fan bana kalırsa daha faydalı eğer çok yüksek güçlü bir araba değilse. yüksek güçler için zaten karbondioksit mi öyle birşey kullanıyolardı galiba. o işler karışık. sulu istem içinde sanırım en verimlisi alkol. sen bence 100 liraya fan al onu intercoolrın arkasına yada en kötü ihtimal önüne tak. fan sana yeterde artar bile. araç hızlandıkça fana olan ihtiyaçta azalacak sonuçta...

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:40 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:39 ----------

Birde turbo hakkında tüyo vereyim imkan varsa turbo hortumlarını alüminyum borularla yenileyin hem daha uzun ömürlü olur hem de borularda şişme olmayacağı doğrudan basınç olacağı için turbo lag en aza iner. Mesela benim arabamın üstünde ki çoğu turbo borusu alüminyum o yüzden alt devirlerde bile çok seri gidiyor.

turbo stoksa boru çapınıda büyütmemekte fayda var bu arada onuda ben ekliyeyim :) büyütünce alt devirlerde tork düşüyor direk birde lag yapıyor biraz :)tecrübeyle sabit :)
 
fan bana kalırsa daha faydalı eğer çok yüksek güçlü bir araba değilse. yüksek güçler için zaten karbondioksit mi öyle birşey kullanıyolardı galiba. o işler karışık. sulu istem içinde sanırım en verimlisi alkol. sen bence 100 liraya fan al onu intercoolrın arkasına yada en kötü ihtimal önüne tak. fan sana yeterde artar bile. araç hızlandıkça fana olan ihtiyaçta azalacak sonuçta...)



karbonmonoksit olabilir:) bunu arkasına takarsak çalışmadığı zaman araç gidekende souputma yapabilir intercooler önde fan motoru olursa o aln tamamen kör olacak gibi
alkol kullanan görmedim de yabancılar hep çeşme suyu kullanmış hatta ilaçlama pompasaından yapan bile var ilk bir japonda gördüm subaruydu sanırım aracı sonra bir amerikanda yaptı aynısından ilaçlama pompası ve bahçe sulaması washer jet gibi olanla yapmışlardı


http://tr.aliexpress.com/wholesale?...r+fan&catId=0&initiative_id=SB_20141106065906 fanın linki

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 17:01 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:59 ----------

bir sonraki projem emme pervanesini büyütmek onun için önce bu projeyi yaptım.

abi 7 inç olanlar dimi senin intercooler benimkinden boy olarak küçük o zaman ben iki tane alayım diyorum ne dersiniz bizim cdtiler aracın enine doğru uzanıyor üflemeside eğer doğruysa 1400 cfm buz gibi yapar bilgisayar işelmcisine takılan 100 cfm fan 95 dereceden 70-65 derece kadar soğutma yaptığı düşünülerse acaba 2x80 waat güç çok gelir mi araca birde abi fanı yanlış yönde takmış olabilir misiniz yapraklar sanki aracın önüne doğru açık o zaman havayı aracın önüne istikamette üflemesi gerekir
 
Son düzenleme:
dıştan içe doğru üflüyor.yön doğru.2 tane fazla olabilir.intercoolerın arkasında radyatörüde soğutuyor.hararet göstergesinin düşüşünü bile görebiliyorsun
 
dıştan içe doğru üflüyor.yön doğru.2 tane fazla olabilir.intercoolerın arkasında radyatörüde soğutuyor.hararet göstergesinin düşüşünü bile görebiliyorsun

tamam burdan ters gözüküyor o zaman:)bizim intercooler uzun sizinkilerin 2 katı kadar var sanırım ondan iki tane mi alsam dedim hararetin düşmesi normal dediğim gibi 1400 cfm ciddi bir hava üfleme değeri opcom sonuçlarını merak ediyorum almışken iki tane alayım dedim ay başında 4 5 dolar fark var nasıl olsa kargo aynı tutuyor birde aracın altına yatıp bakmam gerek birde kapalıyken yüksek hızda performans kaybı oldu mu intercoolerda baya yer kaplıyor buda akma takıldı:)
 
Proje süper bende yakın zamanda su spreyini dünüyorum abi acaba linki var mı bizim 1.3lere uyar mı ebat olarak ne dersin birde su püskürtme uygulasam acaba fan bozulur mu


Su spray işi benim aklımdada var aslında ama ben sıcaklığı temel alarak otomatik kendisi çalışan bir sistem yapmayı düşünüyorum.Sıcaklığın verilerini alabileceğim bir yer bulmam lazım yada ntc'li bir devre yapıp ntc'yi intercooler'ın petekleri içine bir yere monte edip su pompasını sıcaklığa bağlı olarak otomatik çalıştıracağım.farklı fikirleriniz varmı??
 
sıcaklığa bağlı çalışma yapacaksanız eğer motor soğutmalarda sensör için olan ara aparatlar varonlardan alıp intercooolerın girişine yada çıkışına monte etmek gerek ama geri kalan otomasyon işi beni aşar fakat bu işlemler için kaputta en azından depoyu sığdırabilecek yer şart bizim corsalarda bu üst taraflarda malesef yok akünün altı bomboş ama orası içinde depoyu doldurmak zor iş aslında güçlü silecek motoru, 3 adet washerjet ve silecek deposuyla yapılabilir fakat dediğim gibi yer şart
 
sıcaklığa bağlı çalışma yapacaksanız eğer motor soğutmalarda sensör için olan ara aparatlar varonlardan alıp intercooolerın girişine yada çıkışına monte etmek gerek ama geri kalan otomasyon işi beni aşar fakat bu işlemler için kaputta en azından depoyu sığdırabilecek yer şart bizim corsalarda bu üst taraflarda malesef yok akünün altı bomboş ama orası içinde depoyu doldurmak zor iş aslında güçlü silecek motoru, 3 adet washerjet ve silecek deposuyla yapılabilir fakat dediğim gibi yer şart

Otomasyona gerek yok, dediğin gibi basit bir müşürü, on off anahtarı olarak kullanabilir.
 
tetikleme radyatör fanından alınırsa 92 de otomatik açar .ben lüzum görmedim .
 
Geri
Üst