Aracımın üzerinde orj. stopları vardı 3D yapmak için internette araştırma yapıyordum aşağıdaki stopları buldum ve 30 TL ye aldım. Kargoya veren arkadaş kocaman bi kutuya koyduğu için 25 TL de kargo parası verdim. Daha sonra yaptıklarımı aşama aşama aşağıda anlatıyorum.
Stopları Aldığım Zamanki Halleri. Boya atması ince çatlaklar vs var. Stobun birtanesinde vida saplamaları yok. Orj. stopların ki uydu Allahtan.
Stopları önce zımparaladım boyaya hazırlamak için. Sonra camlarını çıkardım ki bu iş baya bir zor oldu çünki tırnakların üzerinde silikon tarzı bir yapışkan vardı. Daha sonra Kağıt bant ile Reflektiv kısımlarını maskeledim. En son macun gereken kısımlar macunlandı ve boyaya hazır hale geldi. Aşağıdaki resim boyaya aşamsındaki resimler.
Boya sonrası bantların sökülmüş hali. Reflektiv kısımların durumu çok iyi değil ama aydınlatma konusunda bir sıkıntı oluşturmadı.
Daha sonra Camları monte ettim. Monte ederken siyah silikon kulandım içine su almasın diye. Biraz uğraştırdı. İlk resimde şefaf görünen büyük camı maskeleyip transparan siyah ile boyadım stoplara bütünsellik kattı ve bence süper durdu.
2 sinin bitmiş hali.
Bunlar işin kolay kısmıydı Şimdi beni en çok uğraştıran kısma gelelim. Orj stopların ampüllerinin bağlı olduğu tabla eski stopların su almasından dolayı paslanmış ve iletkenliğini kaybetmiş. Ayrıca 3D stoplara oturmadı ampüller ben de farklı bi sistem geliştirdim kendimce. Bu yaptığım sistem de şöyle bir güzellik var. İstediğim yerde istediğim ışığın yanmasını sağlayabiliyorum. Nitekim park lambasını dış alt kenara. Sinyal ve geri vitesi orta büyük kısma, fren lambalarını dış üst ve iç büyük kırmızı kısıma monteledim. Orj. Nazaran frene bastığımda farkedilebilirlik inanılmaz arttı. Güzel görüntü de cabası. Şimdi gelelim yaptığım işlemlere.
1-) Önce ORJ. Stoplara bağlanan tablanın durumuna bakalım. Görüldüğü gibi vaziyet vahim. WD-40 İle temizlediysem de artık ömrü bitmiş. Geri vites park vs çalışmıyor. İç duyları da paslanmış ve geçirgenliği kaybetmiş. Tablayı soketten ayırıyoruz kullanmayacağız.
2-) Orj. soketler üzerinden hangi kablo ne işe yarıyor buluyoruz. Bunun için
bir kontrol lambası yapmamız gerekiyor. Soket üzerindeki rakamlar bize tasnif açısından kolaylık sağlıyor. Ve bunları karıştırmamak için bir yere not ediyoruz. Çünki sağ ve sol soket kablo işlevleri farklı.YEŞİL-SARI olan her iki tarafta da ortak ve ( - ) Şase kablosu.
Bu da Not edilmiş hali. Üzerindeki duy kısmını az sonra detaylı bir şekilde anlatacağım. Bu şema birilerinini işine yarayabilir. Muhtemelen her 106 da ortaktır.
3-) 10 adet duya ihtiyacımız var. 1 tane duy hem fren hemde park yanması için çiftli olması gerekiyor ama ben fren ve parkı aynı lamba üzerinde yapmadım çünki. Çiftli ampüllde park sürekli yandığından aşırı sıcaklık üretiyor bu da ince olan camı eritebilir diye düşündüm.
Duyların Lehimlendikten sonraki hali.
4-) Az önce hangi kablonun ne işe yaradığını öğrenmiştik. Gerekli bağlantıları yapmaya geldi. Kablo kalabalığı sizi korkutmasın. 5 duyda 5 ad. şase kablosu var ve bu sadece YEŞİL - SARI kabloya bağlanacak. Sırasıyla bağlantıları yapıyoruz her defasında kontrol etmekte fayda var. Ayrıca kabloları biraz uzun bırakmak işimizi kolaylaştırır.
Bağlantıları yapılan 2 duy. Lehim kısmı açıkça resimde belli.
Tüm bağlantıların yapılıp duyların monte edilmiş hali. Pulların çapı duy deliklerinden büyük olmalı. Tırnak olmadığından 502 ile yapıştırdım. Gayette sağlam oldu. Hatta park ampülü patladı değiştirirken sökmekte zorlandım.
Ve mutlu son :heyooo:
Gece resimlerini en kısa zamanda ekleyeceğim.
Gerekli malzemeler
3d stop 2. el 30 TL
Kargo masrafı 25 TL
Duy -bant-ampül vs. 30 TL
Sınırsız sabır ve inatçılık.
Bol zaman (6saat uğraştım)
Bittikten sonra karşısına geçip bakıldığında alınan zevke ise Paha biçilemez..
Alıntı
Stopları Aldığım Zamanki Halleri. Boya atması ince çatlaklar vs var. Stobun birtanesinde vida saplamaları yok. Orj. stopların ki uydu Allahtan.
Stopları önce zımparaladım boyaya hazırlamak için. Sonra camlarını çıkardım ki bu iş baya bir zor oldu çünki tırnakların üzerinde silikon tarzı bir yapışkan vardı. Daha sonra Kağıt bant ile Reflektiv kısımlarını maskeledim. En son macun gereken kısımlar macunlandı ve boyaya hazır hale geldi. Aşağıdaki resim boyaya aşamsındaki resimler.
Boya sonrası bantların sökülmüş hali. Reflektiv kısımların durumu çok iyi değil ama aydınlatma konusunda bir sıkıntı oluşturmadı.
Daha sonra Camları monte ettim. Monte ederken siyah silikon kulandım içine su almasın diye. Biraz uğraştırdı. İlk resimde şefaf görünen büyük camı maskeleyip transparan siyah ile boyadım stoplara bütünsellik kattı ve bence süper durdu.
2 sinin bitmiş hali.
Bunlar işin kolay kısmıydı Şimdi beni en çok uğraştıran kısma gelelim. Orj stopların ampüllerinin bağlı olduğu tabla eski stopların su almasından dolayı paslanmış ve iletkenliğini kaybetmiş. Ayrıca 3D stoplara oturmadı ampüller ben de farklı bi sistem geliştirdim kendimce. Bu yaptığım sistem de şöyle bir güzellik var. İstediğim yerde istediğim ışığın yanmasını sağlayabiliyorum. Nitekim park lambasını dış alt kenara. Sinyal ve geri vitesi orta büyük kısma, fren lambalarını dış üst ve iç büyük kırmızı kısıma monteledim. Orj. Nazaran frene bastığımda farkedilebilirlik inanılmaz arttı. Güzel görüntü de cabası. Şimdi gelelim yaptığım işlemlere.
1-) Önce ORJ. Stoplara bağlanan tablanın durumuna bakalım. Görüldüğü gibi vaziyet vahim. WD-40 İle temizlediysem de artık ömrü bitmiş. Geri vites park vs çalışmıyor. İç duyları da paslanmış ve geçirgenliği kaybetmiş. Tablayı soketten ayırıyoruz kullanmayacağız.
2-) Orj. soketler üzerinden hangi kablo ne işe yarıyor buluyoruz. Bunun için
bir kontrol lambası yapmamız gerekiyor. Soket üzerindeki rakamlar bize tasnif açısından kolaylık sağlıyor. Ve bunları karıştırmamak için bir yere not ediyoruz. Çünki sağ ve sol soket kablo işlevleri farklı.YEŞİL-SARI olan her iki tarafta da ortak ve ( - ) Şase kablosu.
Bu da Not edilmiş hali. Üzerindeki duy kısmını az sonra detaylı bir şekilde anlatacağım. Bu şema birilerinini işine yarayabilir. Muhtemelen her 106 da ortaktır.
3-) 10 adet duya ihtiyacımız var. 1 tane duy hem fren hemde park yanması için çiftli olması gerekiyor ama ben fren ve parkı aynı lamba üzerinde yapmadım çünki. Çiftli ampüllde park sürekli yandığından aşırı sıcaklık üretiyor bu da ince olan camı eritebilir diye düşündüm.
Duyların Lehimlendikten sonraki hali.
4-) Az önce hangi kablonun ne işe yaradığını öğrenmiştik. Gerekli bağlantıları yapmaya geldi. Kablo kalabalığı sizi korkutmasın. 5 duyda 5 ad. şase kablosu var ve bu sadece YEŞİL - SARI kabloya bağlanacak. Sırasıyla bağlantıları yapıyoruz her defasında kontrol etmekte fayda var. Ayrıca kabloları biraz uzun bırakmak işimizi kolaylaştırır.
Bağlantıları yapılan 2 duy. Lehim kısmı açıkça resimde belli.
Tüm bağlantıların yapılıp duyların monte edilmiş hali. Pulların çapı duy deliklerinden büyük olmalı. Tırnak olmadığından 502 ile yapıştırdım. Gayette sağlam oldu. Hatta park ampülü patladı değiştirirken sökmekte zorlandım.
Ve mutlu son :heyooo:
Gece resimlerini en kısa zamanda ekleyeceğim.
Gerekli malzemeler
3d stop 2. el 30 TL
Kargo masrafı 25 TL
Duy -bant-ampül vs. 30 TL
Sınırsız sabır ve inatçılık.
Bol zaman (6saat uğraştım)
Bittikten sonra karşısına geçip bakıldığında alınan zevke ise Paha biçilemez..
Alıntı