Hyundai Accent Era Hakkında Herşey + ( Değişiklikler)

Merhaba arkadaşlar.

Son zamanlarda arabayı satmayı düşünüyorum. Satmadan ve konuyu kapatmadan önce de dikkat edilmesi gereken bir kaç parça ayrıntıyı yazmak istedim.

1- Son 2 haftadır yaşadığım rahatsızlık ve yaptığım araştırmalar sonucunda edindiğim bilgiler sonucunda debriyaj switch'inin (debriyaj müşürü) kronik bir sorun yaşattığını öğrendim.
# Bu parçanın görevi debriyaj pedalı üzerinde konum diğer tabir ile pozisyon ayarı yapması.
Bu parçanın benim aracımda yaşattığı sorun ise özellikle ilk iki viteste gazdan ayağı ani çekmelerde yada bozuk yol yüzeylerinde kullanımlarda rahatsız edici bir silkeleme yaptırmasıydı.
39lMZ0.jpg


Çözüm ise ; En yakın yetkili servise gidilip 23 liraya yenisini almak.

22o4rE.jpg


2- Tam anlamıyla kronik bir sorun olmasa da genellikle dizel araçlarda daha çok yaşanılan motor takozu (motor kulağı) sorunundan bahsedeceğim.
# Motor takozu dediğimiz parça genellikle 4 tane olur ve motorun dört bir yanında bulunur ve takım olarak değişimi de cep yakar bu sebeple de çoğu kullanıcı orjinal almak yerine yan sanayi tercih ediyor...

Neyse ki benim aracımda sadece ön tampon arkasında ki motor takozu eskidiği için problem yaratmadı.

#Ayrıca bu parçanın benim aracımda yaşattığı olumsuzluk genellikle gaza basıp çekmelerde gerek motorda gerekse vites topuzu üzerinde sarsıntı yaşatmasıydı.

Montajı ise oldukça kolay fakat parça fiyatları oldukça pahalı oluyor. Mesela servis motor takozu'nun 1 tanesine 350 lira fiyat verdi. Fakat ben servise o kadar para vermenin gereksiz olacağını düşündüğüm için kendi tedarikçim'den iskontosuz 250 liraya aldım.

LpR0JV.jpg


WVpR32.jpg


Aracın üzerinden çıkan motor takozu ise çok kötü durumdaydı. Göbek kısmında bulunan kauçuk kısım tamamen çatlamıştı ve neredeyse kopmak üzereydi , fotoğrafını çekmediğime üzüldüm. :)

Sonuç ; Aracınızda bu tür bir durumla karşılaşırsanız kesinlikle ihmal etmeyin ve orjinal almaya özen gösterin.

Herkese iyi akşamlar.
 
Merhabalar arkadaşlar

Daha önce başka bir konu açıp ayrıntılı olmasa da debriyaj ile ilgi sorun yaşadığımı belirtmiştim. Bu sorun yüzünden özellikle sabahları vites yollarını ve debriyaj pedalını kullanmak çile haline geliyordu ki son zamanlarda debriyaj pedalını pompalamadan geri vitese hiçbir türlü takılamıyordu. Bunun yanında bu tür bir sorun hatta daha ilerisini dahi bekliyordum. Sebebi de ne kadar kullanım şekliyle alakalı gibi görünse de kilometresinin 150.000'i tamamlamış olması ve daha önceki sahibinin bir bayan olması olarak görüyordum.
Neyse ki bu sorunu çok fazla bunalım haline getirmeden üzerine bir soğuk su içerek çözmeye karar verdim. :)
Bu sebeple tekrar internet üzerinden parçacı arkadaşımızın kapısını çaldık , fazla beklemeden de Valeo marka debriyaj seti (380 lira) ve Debriyaj çatalı (70 lira) temin ettim.

kjy3ov.jpg


N5RVqa.jpg


( Kutu içeriği ; Baskı , Balata ve Debriyaj Bilyesi olarak üç parçadır.)

ORp29n.jpg


N5RVrg.jpg


q4ZqBq.jpg


Not ; Valeo yan sanayi bir marka değildir. Hyundai'nin halen aktif olarak kullandığı resmi tedarikçisidir.

Üzerinden çıkan debriyaj balatası.

6ZLR93.jpg


Ek Bilgi ; Bunun yanında Valeo markasının piyasa da çok fazla yan sanayisi vardır. Hakiki Valeo'lar Kore malıdır.

WVLAvQ.jpg


+ Debriyaj çatalı Era'larda kronik sorunlardan birisi. Bu sorundan yüzünden özellikle debriyaj pedalına basıp çekmelerde çatal ses yapmaya başlıyor , sebebi de normalde bu parçanın merkezinde bir miktar yağ mevcuttur ve sorunsuz çalışmasına yardımcı olur. Fakat zamanla parça aşınma evresine girince yağlama özelliğini kaybedip çalışırken ses yapmaya başlıyor.

Çözüm ; Şanzıman'ı indirmeden bu parçayı değiştirmek mümkün değil.

Ayrıntıları bir kenara bırakıp sökme - takma evresine geçersek en başta belirtmek isterim ki çok zor. :) Belki motoru indirmek şanzıman sökmekten daha kolay bile olabilir. Çünkü travers , akü , hava filtresi kutusu , sigorta kutusu vs vs. derken kullanımı hazır hale getirme evresi yaklaşık olarak 4-5 saat arası sürüyor olup ustanıza da hatırı sayılır bir işçilik ödemeniz gerekebilir.

6ZLRg3.jpg

rgoLyB.jpg


Tahmini 2 saat sonra da şanzımanı indirdik ;

N5RY3P.jpg

oARnzo.jpg


Üzerinden çıkan baskı ve balata ;

9VPvLN.jpg

Dl0o6O.jpg


Ayrıca üzerindeki yağı tekrardan kullanmak yerine API-GL4 ve API-GL5 onaylı Mobil 1'in 75w-90 sentetik yağı (90 lira) ile yeniledik.

Not ; Kullanım kılavuzu düz şanzıman için 75w-85 öneriyor ve API-GL4 onayı istiyor , fakat servisi aradım kendilerinin 75w-90 kullandıklarını söylediler , kısaca her ikisi de problem yaratmaz.

Ayrıca Accent Era'ların ;

# Benzinli versiyonlarının ; 1.9 litre
# Dizel versiyonlarının ise ; 2.0 litre şanzıman yağı kapasitesi var.

Montaj sonrası yaşanılan belli başlı değişimler ise ;

# Debriyaj pedalı tüy gibi oldu.
# Vites yolları olması gereken netliğe kavuştu , vites geçişleri ise tabir-i caizse hamur gibi oldu.
# İlk kalkış ve vites geçişleri daha sarsıntısız oldu.
# Alt devirler ise daha canlı hale geldi.

Not; Bunun yanında parçalar şuan alışma sürecinde olduğu için tam verimli durumda değiller. İleride hatırı sayılır bir kilometre yaptıktan sonra eskiye nazaran performans ve yakıt tüketimi farklarını da kıyaslama yaparım.
 
Son düzenleme:
İyi uğraştırmış ama belli yıl ve km den sonra zorunlu uğraşlar. İyi günlerde kullanın (:
 
İyi uğraştırmış ama belli yıl ve km den sonra zorunlu uğraşlar. İyi günlerde kullanın (:

Doğru söylüyorsun bu tür uğraşları belli bir yaş sınırını aştıktan sonra mecburen yapmak zorunda kalıyorsun. Ayrıca iyi dileklerin için teşekkür ederim.
 
Merhabalar ;

Yapmışken tam yapayım diyerek kırık olan ön davlumbazları da yenilemeye karar verdim. :)

#Yan sanayi davlumbaz takımı ; 45 lira.

#Orjinal davlumbaz takımı ; 90 lira.

Orjinal davlumbaz stock kodu ;
vgvjnv.jpg


GvO9Y7.jpg


Ayrıca davlumbazları ve paçalıklar'ı monte etmek için gereken klips ve vidalar. (Adet fiyatı 50 krş.) ;

QRoVvy.jpg
 
Doğukan kardeşim öncelikle bu güzel yazı için sana teşekkürlerimi borç bilirim. Sırf bu güzel konu için buraya üye oldum. Kısaca;

Tam 2 yıl evvel gariban 94 model escortu satıp uygun fiyatlı klimalı bir araç almaktı amacım. 2 yıldır aktif olarak kullandığım Era'mı çok makul bir rakama taksi çıkması olarak bilerek ve isteyerek aldım. Orjinal rengine boyatmadan evvel, içime sinmeyen ne varsa değiştirdim. Kapı fitilleri, ön panjur, kapı gergileri, komple detaylı iç temizlik vs. Vs. Orjinal rengine kapı içindeki etiketteki boya kodunu kullanarak sarı üzerine boyattım. Gel zaman git zaman anlam veremediğim zıplamalar yapmaya başladı. Yada başından beri vardı, ben yeni farkettim bilmiyorum. Usta amortisör patlak teki değişmez arkaların ikisini değiştirelim dedi. Maysan Mando iki arka amortisör alındı takıldı. Biraz düzelir gibi oldu, 2 ay sonra yine zıplamalar, araçların yavaşlaması için yollara konan kasislerden geçerken arka sağın dibe oturması (takoz üzerine vurma) vs başladı. Ustaya gidildi, arka sağ yine patlamış. Garantisi var dedik değiştirdik para vermeden.. 2-3 ay sonra yine... 1-2-3 derken artık anladım ki bizim yayla ilgili derdimiz var. O patlak amortisörle 5-6 gezdikten sonra arkalara sıfır yay alalım dedik. Değiştirdik orjinal hyundai yaylarla, amortisörleri değiştiröeye nakit sıkıntım oldu ancak araç yine aynı zıplama, amortisör takozu üzerine oturmaya devam etti haliyle. Bu arada yeni ev alalım aracı satalım dedim sırf bu zıplama hoplama problemi yüzünden.. Sonra dedim ki kendi kendime; araç yağ yakmıyor su eksiltmiyor. Parçaları ucuz ve çok az yakıyor. Dijital klima var buz gibi, 4 cam otomatik. 1.5 yıldır biniyorum yarım marş çalışıyor... Bir kullanıcı daha ne ister ki arabadan diyip komple 4 amortisör yay almaya karar verdim. Yarın nasipse gidip taktırayım derken geceden bi araştırma yapayım dedim. Bu kez tabi ki maysan mando almayacaktım. Monroe bakayım internetten derken burayı buldum.

Üşenmeden 7 sayfalık konunun tamamını okudum ve üye olmaya karar verdim. Aracım 2007 model 1.6 benzinli motor aldığımda orjinal ellenmemiş kilometresi 320.000 de idi. 20.000 de üzerine ben yaptım ancak dediğim gibi; klima açık araçta 4-5 kişi yokuşu patır patır tırmanıyor. Takside çalıştığı yer izmirde bir belde. Aracın evveliyatı hatasızdı ve bu yüzden almaya karar verdim. Sonuçta 7-8 bin lira ucuza mal oldu emsallerinden bana ve aracımdan süspansiyon sistemi hariç herşeyinden memnunum.

Ön takımdan gelen birkaç lokurtuyu da yukarda yazdıklarıma dahil edebiliriz. Herneyse, satmaktan vazgeçtim, dedim ya yaptırıp bineceğim. Evi de alırken krediyi fazla çektim sırf satmamak için.

Gelelim neticeye;

Yazını tamamını okudum. Hatta o kadat çok forum okudum ki Era zıplama sorunu ile ilgili, amortisör diyen var, yay diyen var... Hatta yaydaki boğum çok ise daha az zıplama yapar diyeni bile gördüm.

Öncelikle bu amortisör yay işine kafadan bi 800-900 ayırdım gibi. Yarın bakacağım ancak izmirde monroe satan yer bulamadım gibi. Sen aracının şu anki süspansiyonundan memnun musun? Kasislerden geçerken hissiyat nasıl? 90-100 le otobanda giderken hafif yol eğimlerinde benim aracın arkadı hop oturup hop kalkıyor.. Hele hele arkada 2 yada 3 kişi varsa bariz amortisör takozunun üzerine sert bir şekilde oturuyor ve inanılmaz can sıkıcı.

Son olarak bana verebileceğin tavsiyeler var mı? Yardım ve yorumlarını bekliyorum. Saygılar, selamlar..

Bu da benim cengaver;


RY49gG.jpg


3D3jOO.jpg
 
Doğukan kardeşim öncelikle bu güzel yazı için sana teşekkürlerimi borç bilirim. Sırf bu güzel konu için buraya üye oldum. Kısaca;

Tam 2 yıl evvel gariban 94 model escortu satıp uygun fiyatlı klimalı bir araç almaktı amacım. 2 yıldır aktif olarak kullandığım Era'mı çok makul bir rakama taksi çıkması olarak bilerek ve isteyerek aldım. Orjinal rengine boyatmadan evvel, içime sinmeyen ne varsa değiştirdim. Kapı fitilleri, ön panjur, kapı gergileri, komple detaylı iç temizlik vs. Vs. Orjinal rengine kapı içindeki etiketteki boya kodunu kullanarak sarı üzerine boyattım. Gel zaman git zaman anlam veremediğim zıplamalar yapmaya başladı. Yada başından beri vardı, ben yeni farkettim bilmiyorum. Usta amortisör patlak teki değişmez arkaların ikisini değiştirelim dedi. Maysan Mando iki arka amortisör alındı takıldı. Biraz düzelir gibi oldu, 2 ay sonra yine zıplamalar, araçların yavaşlaması için yollara konan kasislerden geçerken arka sağın dibe oturması (takoz üzerine vurma) vs başladı. Ustaya gidildi, arka sağ yine patlamış. Garantisi var dedik değiştirdik para vermeden.. 2-3 ay sonra yine... 1-2-3 derken artık anladım ki bizim yayla ilgili derdimiz var. O patlak amortisörle 5-6 gezdikten sonra arkalara sıfır yay alalım dedik. Değiştirdik orjinal hyundai yaylarla, amortisörleri değiştiröeye nakit sıkıntım oldu ancak araç yine aynı zıplama, amortisör takozu üzerine oturmaya devam etti haliyle. Bu arada yeni ev alalım aracı satalım dedim sırf bu zıplama hoplama problemi yüzünden.. Sonra dedim ki kendi kendime; araç yağ yakmıyor su eksiltmiyor. Parçaları ucuz ve çok az yakıyor. Dijital klima var buz gibi, 4 cam otomatik. 1.5 yıldır biniyorum yarım marş çalışıyor... Bir kullanıcı daha ne ister ki arabadan diyip komple 4 amortisör yay almaya karar verdim. Yarın nasipse gidip taktırayım derken geceden bi araştırma yapayım dedim. Bu kez tabi ki maysan mando almayacaktım. Monroe bakayım internetten derken burayı buldum.

Üşenmeden 7 sayfalık konunun tamamını okudum ve üye olmaya karar verdim. Aracım 2007 model 1.6 benzinli motor aldığımda orjinal ellenmemiş kilometresi 320.000 de idi. 20.000 de üzerine ben yaptım ancak dediğim gibi; klima açık araçta 4-5 kişi yokuşu patır patır tırmanıyor. Takside çalıştığı yer izmirde bir belde. Aracın evveliyatı hatasızdı ve bu yüzden almaya karar verdim. Sonuçta 7-8 bin lira ucuza mal oldu emsallerinden bana ve aracımdan süspansiyon sistemi hariç herşeyinden memnunum.

Ön takımdan gelen birkaç lokurtuyu da yukarda yazdıklarıma dahil edebiliriz. Herneyse, satmaktan vazgeçtim, dedim ya yaptırıp bineceğim. Evi de alırken krediyi fazla çektim sırf satmamak için.

Gelelim neticeye;

Yazını tamamını okudum. Hatta o kadat çok forum okudum ki Era zıplama sorunu ile ilgili, amortisör diyen var, yay diyen var... Hatta yaydaki boğum çok ise daha az zıplama yapar diyeni bile gördüm.

Öncelikle bu amortisör yay işine kafadan bi 800-900 ayırdım gibi. Yarın bakacağım ancak izmirde monroe satan yer bulamadım gibi. Sen aracının şu anki süspansiyonundan memnun musun? Kasislerden geçerken hissiyat nasıl? 90-100 le otobanda giderken hafif yol eğimlerinde benim aracın arkadı hop oturup hop kalkıyor.. Hele hele arkada 2 yada 3 kişi varsa bariz amortisör takozunun üzerine sert bir şekilde oturuyor ve inanılmaz can sıkıcı.

Son olarak bana verebileceğin tavsiyeler var mı? Yardım ve yorumlarını bekliyorum. Saygılar, selamlar..

Bu da benim cengaver;


RY49gG.jpg


3D3jOO.jpg

Merhaba ;

Erman Abi , forum ortamı bana son zamanlarda çok itici geldiği için uzun bir müddet takip etmedim , mesajınıza da dikkat etmedim kusura bakmayın.

Satın almış olduğunuz araca gelirsek çok normal olduğunu söyleyebilirim , zaten genellikle taksi , şirket yada araba kiralama şirketlerinden ucuza alınıp vatandaşa satılabiliyor. Aracın temiz olduğuna'da kanaat getirdiğinize göre kilometresi yüksek olmuş , komple boyalı olmuş çok ta fark etmez..

Ayrıca 320.000 kilometre Alman otomobillerinde çok fazla sorunu beraberinde getirebilir fakat Japon -Kore malı üniteler için problem yaratmaz.

Kendi aracıma gelirsek şu anda satmış dahi olsam aramızda tarifi anlatılmaz bir bağ oluşmuştu , çokta masraf etmiştim fakat hiç üzülmüyorum , en azından değerini bilecek birine satmış olmanın sevincini yaşıyorum.

Lafı fazla uzatmadan sizin sorularınıza gelirsek ;

# Uzun müddet kullanacağınıza hesaba katarak yazıyorum.

Amortisör ; KYB (KAYABA) , Monroe , (Orjinal - Kore Menşei) Mando grubu amortisörler ile değişiminizi şiddetle tavsiye ederim , özellikle konforda çok belirgin bir artış yaşatır.

Spor yay ; İmkanınız var ise Eibach Pro-Kit 30 mm spor yay alıp amortisörler ile kombine taktırmanız yol tutuşu sorunlarını da ortadan kaldıracaktır.

Lastik ; Bu konuda şanslısınız , çünkü aracınızın üzerinde 195/55/R15 ebatlarında lastikler mevcut.
Lastiklerin durumu , kalitesini ve hamur sertliğini bilemiyorum , fakat eğer kötü durumdaysa yada sert hamurlu bir lastikse mümkünse alabileceğiniz en kaliteli ve yumuşak hamurlu lastiklere yönelin. ( Tercihen ; Continental Conti Sport , Conti Premium 3 veya 5 serisi)
Pahalı olduğunu da biliyorum fakat ilerleyen dönemlerde kıymetini anlayacaksınızdır.

Fren tertibatı ; Genel bir kontrol sonrası , ATE firmasının Dot 4 normuna uygun fren hidroliği sıvısı ile yenileyin. ( Accent Era'lar fabrikasyon DOT 3 fren hidroliği sıvısı ile gelir.)

Türkiye'de muhtemelen hiçbir servis yada kullanıcı hidrolik sıvısını değiştirmeyi akıl edemediği yada üşendiği için özelliğini zamanla yitirir ve sık kullanımlarda amiyane tabirle fren şişmesi , fren boşalması denilen hadiseler meydana gelir.

Bunun haricinde de eliniz yatkınsa güzel bir izolasyon yapmakta hiç fena olmayacaktır.

Umarım yardımcı olmuşumdur , aracınızı hayırlı olsun , dilerim kazasız belasız kullanırsınız.

Görüşmek dileğiyle.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst