- Konuyu Başlatan
- #61
Merhaba arkadaşlar.
Son zamanlarda arabayı satmayı düşünüyorum. Satmadan ve konuyu kapatmadan önce de dikkat edilmesi gereken bir kaç parça ayrıntıyı yazmak istedim.
1- Son 2 haftadır yaşadığım rahatsızlık ve yaptığım araştırmalar sonucunda edindiğim bilgiler sonucunda debriyaj switch'inin (debriyaj müşürü) kronik bir sorun yaşattığını öğrendim.
# Bu parçanın görevi debriyaj pedalı üzerinde konum diğer tabir ile pozisyon ayarı yapması.
Bu parçanın benim aracımda yaşattığı sorun ise özellikle ilk iki viteste gazdan ayağı ani çekmelerde yada bozuk yol yüzeylerinde kullanımlarda rahatsız edici bir silkeleme yaptırmasıydı.
Çözüm ise ; En yakın yetkili servise gidilip 23 liraya yenisini almak.
2- Tam anlamıyla kronik bir sorun olmasa da genellikle dizel araçlarda daha çok yaşanılan motor takozu (motor kulağı) sorunundan bahsedeceğim.
# Motor takozu dediğimiz parça genellikle 4 tane olur ve motorun dört bir yanında bulunur ve takım olarak değişimi de cep yakar bu sebeple de çoğu kullanıcı orjinal almak yerine yan sanayi tercih ediyor...
Neyse ki benim aracımda sadece ön tampon arkasında ki motor takozu eskidiği için problem yaratmadı.
#Ayrıca bu parçanın benim aracımda yaşattığı olumsuzluk genellikle gaza basıp çekmelerde gerek motorda gerekse vites topuzu üzerinde sarsıntı yaşatmasıydı.
Montajı ise oldukça kolay fakat parça fiyatları oldukça pahalı oluyor. Mesela servis motor takozu'nun 1 tanesine 350 lira fiyat verdi. Fakat ben servise o kadar para vermenin gereksiz olacağını düşündüğüm için kendi tedarikçim'den iskontosuz 250 liraya aldım.
Aracın üzerinden çıkan motor takozu ise çok kötü durumdaydı. Göbek kısmında bulunan kauçuk kısım tamamen çatlamıştı ve neredeyse kopmak üzereydi , fotoğrafını çekmediğime üzüldüm.
Sonuç ; Aracınızda bu tür bir durumla karşılaşırsanız kesinlikle ihmal etmeyin ve orjinal almaya özen gösterin.
Herkese iyi akşamlar.
Son zamanlarda arabayı satmayı düşünüyorum. Satmadan ve konuyu kapatmadan önce de dikkat edilmesi gereken bir kaç parça ayrıntıyı yazmak istedim.
1- Son 2 haftadır yaşadığım rahatsızlık ve yaptığım araştırmalar sonucunda edindiğim bilgiler sonucunda debriyaj switch'inin (debriyaj müşürü) kronik bir sorun yaşattığını öğrendim.
# Bu parçanın görevi debriyaj pedalı üzerinde konum diğer tabir ile pozisyon ayarı yapması.
Bu parçanın benim aracımda yaşattığı sorun ise özellikle ilk iki viteste gazdan ayağı ani çekmelerde yada bozuk yol yüzeylerinde kullanımlarda rahatsız edici bir silkeleme yaptırmasıydı.
Çözüm ise ; En yakın yetkili servise gidilip 23 liraya yenisini almak.
2- Tam anlamıyla kronik bir sorun olmasa da genellikle dizel araçlarda daha çok yaşanılan motor takozu (motor kulağı) sorunundan bahsedeceğim.
# Motor takozu dediğimiz parça genellikle 4 tane olur ve motorun dört bir yanında bulunur ve takım olarak değişimi de cep yakar bu sebeple de çoğu kullanıcı orjinal almak yerine yan sanayi tercih ediyor...
Neyse ki benim aracımda sadece ön tampon arkasında ki motor takozu eskidiği için problem yaratmadı.
#Ayrıca bu parçanın benim aracımda yaşattığı olumsuzluk genellikle gaza basıp çekmelerde gerek motorda gerekse vites topuzu üzerinde sarsıntı yaşatmasıydı.
Montajı ise oldukça kolay fakat parça fiyatları oldukça pahalı oluyor. Mesela servis motor takozu'nun 1 tanesine 350 lira fiyat verdi. Fakat ben servise o kadar para vermenin gereksiz olacağını düşündüğüm için kendi tedarikçim'den iskontosuz 250 liraya aldım.
Aracın üzerinden çıkan motor takozu ise çok kötü durumdaydı. Göbek kısmında bulunan kauçuk kısım tamamen çatlamıştı ve neredeyse kopmak üzereydi , fotoğrafını çekmediğime üzüldüm.
Sonuç ; Aracınızda bu tür bir durumla karşılaşırsanız kesinlikle ihmal etmeyin ve orjinal almaya özen gösterin.
Herkese iyi akşamlar.