sözberk hocam, sert kalkışlakrla anca tekerlere zeval getirirsin, motora şanzumana hiçbişey olmaz. bence otomatik şanzumana zarar vermek için aşağıdakiler yapılmalı.
- tam durmadan, durmaya ramak kala gibi durumlarda vitesi P ye veya R ye almak.
- baıyr aşağı hızlı inerken boşa alıp sora tekrar D ye almak. (bunu denedim bayır aşağı boşta salıp hızlanınca eğer hız belli bir seviyenin üzerindeyse mesal 80 üzeri ise, bu durumda tekrar D ye alırsanız motor 1. vitesten başlamıyor birden motor fireni yapmıyor 4. vitesten başlıyor ama hızınız fazla değilse o hızın vitesi neyse ondan başlıyor.
- bayır aşağı hızlı iken yavaşlamadan birden manuel olarak 1 e almak bu şekilde motoru bağırtmak. (gerçi böyle bir durumu da ben denedim belli bir hızın üstünde 1 e alsanda geçmiyor boşta gibi davranıyor ama önce 3 ve 2 ye alırsan geçiyor, bir miktar motor fireni yapıyor yani 3 ün ve 2 nin yaptırdığı kadar. belli bir hıza inince 1 e geçebliliyor.
- bir de kullanımla değilde bakımla alakalı haller var mesela şanzuman yağını hiç değiştirmemek, kontrol etmemek. mesela katalogda şanzuman yağı 90 binde kontrol edilir, eğer araç ağır şart aracı olarak kullanılıyor ise değiştirmek gerekebilir. yoksa değiştirmeye gerek yok diyor. eksilme varsa tamamla diyor. ama sen diyelim eksilmeyi tamamlamadın, bu durumda eksik yağ şanzumana zarar verebilir. ayrıca fazlasının da zararı varmış.
yani görüyorsunuz sadece ilk ve son hallerde zarar verme durumu olabilir. boşa ve 1,2,3 e almanın da aslında zararı yok.
güle güle kullanın otomatik şanzumanlarınızı. bu arada bozulan nasıl bozuluyor onu da merak ediyorum başından geçen varsa anlatır heralde.
- tam durmadan, durmaya ramak kala gibi durumlarda vitesi P ye veya R ye almak.
- baıyr aşağı hızlı inerken boşa alıp sora tekrar D ye almak. (bunu denedim bayır aşağı boşta salıp hızlanınca eğer hız belli bir seviyenin üzerindeyse mesal 80 üzeri ise, bu durumda tekrar D ye alırsanız motor 1. vitesten başlamıyor birden motor fireni yapmıyor 4. vitesten başlıyor ama hızınız fazla değilse o hızın vitesi neyse ondan başlıyor.
- bayır aşağı hızlı iken yavaşlamadan birden manuel olarak 1 e almak bu şekilde motoru bağırtmak. (gerçi böyle bir durumu da ben denedim belli bir hızın üstünde 1 e alsanda geçmiyor boşta gibi davranıyor ama önce 3 ve 2 ye alırsan geçiyor, bir miktar motor fireni yapıyor yani 3 ün ve 2 nin yaptırdığı kadar. belli bir hıza inince 1 e geçebliliyor.
- bir de kullanımla değilde bakımla alakalı haller var mesela şanzuman yağını hiç değiştirmemek, kontrol etmemek. mesela katalogda şanzuman yağı 90 binde kontrol edilir, eğer araç ağır şart aracı olarak kullanılıyor ise değiştirmek gerekebilir. yoksa değiştirmeye gerek yok diyor. eksilme varsa tamamla diyor. ama sen diyelim eksilmeyi tamamlamadın, bu durumda eksik yağ şanzumana zarar verebilir. ayrıca fazlasının da zararı varmış.
yani görüyorsunuz sadece ilk ve son hallerde zarar verme durumu olabilir. boşa ve 1,2,3 e almanın da aslında zararı yok.
güle güle kullanın otomatik şanzumanlarınızı. bu arada bozulan nasıl bozuluyor onu da merak ediyorum başından geçen varsa anlatır heralde.
Son düzenleme: