15-40 Yağ Motora Zarar Verir Mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan alpago
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
10-40 dışında kullanma sibop başlarını bozarsın
 
10-40 dışında kullanma sibop başlarını bozarsın
yanlış bilgi veriyorsun opel zaten 15w40 veya 10w40 kullanıyor nasıl oluyorda sibop başlarını bozacak lütfen yanlış bilgi veripde kafa karıştırmayın peki 15w40 nasıl sibop başı bozarrr ?
 
vectra 07

slm arkadaslar bende vctra b 1.6 var benım araba 9000 km de 2.5lıtre yag yaktı tabı bu sure ıcınde ben aralıklarla elkedem arabada lpg yok ve kullandıgım yag castrol 15.40 cokmu yag yakmıs yoksa yaf markasınımı deyıstırmem gerekıyor sız ne dıyosunuz
 
Herzaman 10-40 yağ alırdım. Bu kez 15-40 yağ (Castrol magnatec) koydurdum. Kimileri 15-40 bizim araca zarar virir, motoru yer diyorlar. Bu doğru mu? Bilen varsa yazarsa sevinirim. Yağı yeni değiştirdim. Doğru ise yağı yeniden değiştireceğim.

Vectra b - 2,0
Benim bir usta var 15-40 yağı fazla yağ yakan araçlarda ve normalde kullandığını, yağ yakan araçta yağ yakmayı büyük oranda azalttığını söylüyor. Hatta yağ değişiminde banada aynı şeyi teklif etti ama benim araçta yağ yakma olmadığı için castrol magnetec 10w 40 kullandım. Sonuç olarak kullandığınız yağın zarar vereceği düşüncesinde değilim...
 
Herzaman 10-40 yağ alırdım. Bu kez 15-40 yağ (Castrol magnatec) koydurdum. Kimileri 15-40 bizim araca zarar virir, motoru yer diyorlar. Bu doğru mu? Bilen varsa yazarsa sevinirim. Yağı yeni değiştirdim. Doğru ise yağı yeniden değiştireceğim.

Vectra b - 2,0

15-40 yağ ile bir sorun olmaz kafana takma aracında yağ yakma sorunu varsa ve aracın motoru 100000 km devirmiş ise 15-40 yağ kullanılabilir.
 
kayserinin soğuğunda 15w-40 yağ kullanmak yerine 5w-40 yada 0w-40 kullanılsa (bu yağlar tam sentetiktir ve biraz pahalıdır) çok daha iyi olur.
Ancak bu tam sentetik yağlar kullanılamıyorsa en azından kaliteli bir marka 10w-40 kullanılmasında fayda var.

Yağlar kabiliyetlerine göre sınıflandırılırlar: Numaraları arasında nekadar büyük fark var ise o kadar kabiliyetli yağ olarak tanımlanır.
Örn: 0w-40 bu yağ soğukken sıfır numara gibi davranırken ısındığı zaman kırk numara yağ gibi davranabilir ve 40 birim hareket yeteneği gösterir.

15w-40 ise 25 birim kabiliyet gösterir ve daha ziyade tropik bölge için ideal bir yağdır.

başlanıç numarası yani W (winter) ne kadar düşükse motor ilk çalıştırmada o kadar iyi korunur.
Örn: 0W bir yağ 10W yağa göre ilk çalıştırmada 15 sn daha erken yağlama yapar ve motorun aşınması minimum seviyede tutulur.
2 yağda ısındığı zaman 40 numara olarak davranır ve kalınlıkları eşit olur.
 
kayserinin soğuğunda 15w-40 yağ kullanmak yerine 5w-40 yada 0w-40 kullanılsa (bu yağlar tam sentetiktir ve biraz pahalıdır) çok daha iyi olur.
Ancak bu tam sentetik yağlar kullanılamıyorsa en azından kaliteli bir marka 10w-40 kullanılmasında fayda var.

Yağlar kabiliyetlerine göre sınıflandırılırlar: Numaraları arasında nekadar büyük fark var ise o kadar kabiliyetli yağ olarak tanımlanır.
Örn: 0w-40 bu yağ soğukken sıfır numara gibi davranırken ısındığı zaman kırk numara yağ gibi davranabilir ve 40 birim hareket yeteneği gösterir.

15w-40 ise 25 birim kabiliyet gösterir ve daha ziyade tropik bölge için ideal bir yağdır.

başlanıç numarası yani W (winter) ne kadar düşükse motor ilk çalıştırmada o kadar iyi korunur.
Örn: 0W bir yağ 10W yağa göre ilk çalıştırmada 15 sn daha erken yağlama yapar ve motorun aşınması minimum seviyede tutulur.
2 yağda ısındığı zaman 40 numara olarak davranır ve kalınlıkları eşit olur.
tamamen katılıyorum
 
kayserinin soğuğunda 15w-40 yağ kullanmak yerine 5w-40 yada 0w-40 kullanılsa (bu yağlar tam sentetiktir ve biraz pahalıdır) çok daha iyi olur.
Ancak bu tam sentetik yağlar kullanılamıyorsa en azından kaliteli bir marka 10w-40 kullanılmasında fayda var.

Yağlar kabiliyetlerine göre sınıflandırılırlar: Numaraları arasında nekadar büyük fark var ise o kadar kabiliyetli yağ olarak tanımlanır.
Örn: 0w-40 bu yağ soğukken sıfır numara gibi davranırken ısındığı zaman kırk numara yağ gibi davranabilir ve 40 birim hareket yeteneği gösterir.

15w-40 ise 25 birim kabiliyet gösterir ve daha ziyade tropik bölge için ideal bir yağdır.

başlanıç numarası yani W (winter) ne kadar düşükse motor ilk çalıştırmada o kadar iyi korunur.
Örn: 0W bir yağ 10W yağa göre ilk çalıştırmada 15 sn daha erken yağlama yapar ve motorun aşınması minimum seviyede tutulur.
2 yağda ısındığı zaman 40 numara olarak davranır ve kalınlıkları eşit olur.


Hocam eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsinz. :good:
 
5-40 yağ daha ince galiba. km çok motorlar için uyğun degil heralde...
 
Geri
Üst