1992 1.8 vectra`da tekleme ve stop etme..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sero
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu arada şunu eklemeyi unuttum..Aracın otomatik jiklesini bu arızadan 5-6 ay önce iptal ettirmiştim parçası pahalı diye..Bu bir sorun teşkil eder mi?
 
SERdar abi bişiy sorcam kızacan belki ama araç karbüratörlümü enjeksiyonlumu? karbüratörlüyse otomatik jigle olayı yok yani onu demek isteyecektim..saygılar...
 
SERdar abi bişiy sorcam kızacan belki ama araç karbüratörlümü enjeksiyonlumu? karbüratörlüyse otomatik jigle olayı yok yani onu demek isteyecektim..saygılar...
Yok estafurullah niye kızayım:) Ama araç karbüratörlü ve otomatik jikle var bu araçlarda..Yani vardı iptal ettirene kadar.Bundan eminim..Araç soğukken bir süre 1500 devir çalıştırıp sonra 900-1000 e düşürüyordu..
 
Selamlar..İlk sahibi olduğum 1992 model karbüratörlü 1.8 opel vectra-A YAKLAŞIK 4-5 AYDIR bazen yolda giderken aniden önce çekişi düşüyor daha sonra şiddetli şekilde öksürür gibi teklemeye başlıyor ve genelde hiçbir şekilde gaz yemeyerek stop ediyor.Daha sonra hemen arkasından çalıştırdığımda sorunsuz yola devam ediyorum..Ama birkaç defa da stop ettikten sonra hemen çalışmadı..Ancak arabayı birkaç dakika beklettikten sonra çalıştırabildim..Ancak 4 aydır servise her arıza tekrarında götürdüm..Maalesef serviste hiçbir sorun çıkarmadı:mad: deneme sürüşlerinde de..Önce karbüratörü temizlettim,sonra bobin değişti arıza devam etti..Sonra krank mili sensörü de değişti ama arıza tekrarladı..Benzin otomatiği değişmişti bu arızadan 1 ay önce,onu tekrar değiştirdiler ama sonuç hep aynı..Şimdi gözüme çarpan bazı noktaları yazayım ki,kıymetli ustalarımız ve arkadaşlarımız daha iyi fikir yürütebilsinler..

1-Araç genelde benzin aldıktan sonra veya rampalarda yapıyor..Ama benzin aldıktan sonra bazen 70 km sonra bazen 5 km sonra yapıyor.

2- geçengün sabah benzin aldıktan sonra yaklaşık 7o km sonra yapmaya başladı ve ilk defa son 10-15 km kala en az 7-8 defa tekrarladı..5-6 saat sonra geri dönüş yolunda(bu süre zarfında arabayı hiç çalıştırmadık) araba hiç bu arızayı tekrarlamadı.Genelde hep giderken yapıyor,dönüşlerde pek problem çıkarmıyor,yani aynı rampaları inip çıkmama rağmen..

3-Şehir içinde daha seyrek oluyor ama olmuyor değil.

4-Egzos muayenesinden önce egzosta minik bi kaçak vardı,oraya yama yapılmıştı yine bu arızadan hemen önce,alakası olabilir mi?

5-buji veya kablolarda,distribütöre bakıldı sorunsuzmuş..

6-Sürekli olmaması ama en son seferde arka arkaya 7-8 defa yapması ve arabayı dinlendirmeden marş basmaması neyin işareti olabilir acaba?

Biliyorum biraz uzattım ama her yola çıktığımda aşırı stres yapmaya başladı heran stop edebilir korkusu..Lütfen yardım ve fikirlerinizi bekliyorum..
arabanızın benzin filitresini değiştirdinizmi ? aracınızda alarm varmı yoksa bile daha önce takılmışmıydı ? çünkü alarm yapısal olarak çalınmalara karşı aracın ateşleme sisteminin elketiriğini kestiğin için alarm bozulmuş veya iptal etmiş dahi olsa tesisattaki bozulma nedeniyle bu arazıya vere bilir saygılarımla
 
Yok estafurullah niye kızayım:) Ama araç karbüratörlü ve otomatik jikle var bu araçlarda..Yani vardı iptal ettirene kadar.Bundan eminim..Araç soğukken bir süre 1500 devir çalıştırıp sonra 900-1000 e düşürüyordu..

allla alla abi o zaman ben 5 yılda bişiy öğrenememişim yada siz yanılıyorsunuz karbüratörlü araçlarda beyin yokki :S ama tek nokta enjeksiyonluysa var yani o zaman doğrudur ama normal eski karbüratörlü araçlarda otomatik jikle olmaz yanlışınız var kusura bakmada abi...saygılar..
 
Çok teşekkür ederim Okan bey fikirleriniz için.Benzin filtresi temiz çıktı ama alarm yeni sayılır.Ona bir baktırmamda fayda var.
Bu arada Özkan kardeşim,ben de 16 senedir bu aracı kullanıyorum.Araçta bildiğim kadarıyla ilkel de olsa bir beyin mevcut ama pek bir işe yaramıyor,şimdikiler gibi değil tabi ki..Ayrıca 5 sene de bişey öğrenmemişsin diye birşey yok,insan hergün yeni şeyler öğreniyor,kızma sakın bana da :))
 
yok abi estafurullah...o zaman araç enjeksiyonlu tek noktadan günümüzde çok noktadan enjeksiyonlu araçlar var yani sıfır araçlar ....karbüratör dediğiniz elektrikli karbüratör içinde tek enjektör var yani... beyin varsa enjeksiyonludur :D saygılar...
 
yok abi estafurullah...o zaman araç enjeksiyonlu tek noktadan günümüzde çok noktadan enjeksiyonlu araçlar var yani sıfır araçlar ....karbüratör dediğiniz elektrikli karbüratör içinde tek enjektör var yani... beyin varsa enjeksiyonludur :D saygılar...

Gerçekten teknik konularla ilgili pek bilgim yok,arabaya biniyorum,benzini koyuyorum o da beni götürüyor:) Götürmediği zaman doktora gidiyoruz beraber,doktor ne derse benim kafamda o kalıyor,zamanla fikir sahibi oluyorum paraları bayıldıkça:D Arabada otomatik jikle olduğuna eminim,bozulduğu ve iptal olduğu için..Tabi parçanın da tuzlu olduğunu hatırladığım için..Arabanın karbüratörlü olduğuna zaten eminim.Olmasaydı 1.8 i diye bir model olurdu o zamanlar,bu 1.8 s:D Demek ki karbüratörlü arabada ot.jikle olabiliyormuş diye düşünüyorum:good:Eyüp`te onaylamış zaten..
 
doğrudur abi haklı olabilirsin ama ben kimseden görmedim duymadım...ama hala bi gariplik var diyorum bilmem anlatabildimmi neyse abi cevap için saoL...
 
Geri
Üst