2.0 motor vectra ya tüp nasıl olur???? (ACİL)

LPG için herkes ayrı şey söylüyor. Herşeyden önce montaj ve kaliteli malzeme çok önemli. 98 Corolla'ya(sıfır km.) LPG illk çıktığında taktırdık. ve bu araba ile 185.000 km yol yaptık TIK demedi. hatta sattığımızda motor canavar idi.
Ancak;
zamanın parası ile 2000 $ vermiştik. o zaman piyasada 1000-1200 $'a takanda vardı.
KALİTE HER ZAMAN KAZANIR DERİM.
 
arkadaslar sıralı sırasız ne marka lpg taktırırsanız taktırın fakat SAKIN VOLTRAN TAKTIRMAYIN tam bi problem ,anlatsam problemlerini bitiremem en iyisi iyi tarafını soyluyeyim 1000 ytl yani fiyatı ucuz ,ayrıca montajdan sonra size ABONELİK BİLETİ veriyorlar (sanayi aboneliği) ayrıca sanayi yakınından bi ev kiralarsanız iyi olur ,son olarak lpg taktırmayı dusunenler sakın VOLTRANIN 3km. yakınından gecmeyin borclu cıkarsınız.


Maalesef aldığım aracımda abime güvendim sen ilgilen dedim(Ben o zamanlar bu işlerden hiç anlamadığım için), Voltran taktırmış. 7-8 aydır derdim çilem bitmedi. Gül gibi arabamdan soğudum, şimdi satsammı, yeni tüpmü taktırsam diye kara kara düşünmekteyim. nereden baksanız bana zararı 2.000 YTL'yi geçecek. :mad::cry:

Sayın ilkeruyucu'nun yazdıklarına %1500 katılıyorum.
 
neyse arkadaslar kotu ve pahalı bi tecrube oldu şimdi bu voltrandan kurtulmanın bi yolunu bulmak lazım ,bulan olursa ltfn bi msj atın
 
Usta ben taktır derim. Ben 6 aydır lavoto marka sıralı sistemi kullanıyorum. 1400 ytl'ye taktırdım. Hic bir kayıp hissetmiyorum kalkislarda filan. Sadece soyle bir fark var: araç lpg'deyken 200 yapabildim en fazla fakat benzinde bunu biraz daha gecebiliyorum. ama hız cok da iyi bisi degil zaten :) sunu da cok iyi ogrendim gaz aldigin yer de cok onemli. taktırırsın sonra gider kötü bir yerden alırsın pişman olursun ama kaliteli bir tercih yaparsin iyi ki taktırdım dersin. neyse cok karisti. ben taktir derim kesinlikle kendini cıkarır artı arkadaslarinda dedigi uzere sirali lpg sistemi satarkende prim yapiyor.
 
neyse arkadaslar kotu ve pahalı bi tecrube oldu şimdi bu voltrandan kurtulmanın bi yolunu bulmak lazım ,bulan olursa ltfn bi msj atın

Çok parlak bir fikir değil belki bulduğum ama son çare, söktürüp yerine 1-Romano 2-Lovato 3-Zavolli tercih sırasına göre bir tercih yapacam. (Takan sözüm ona ustanın zararımı bir nebze olsun karşılayacağını sanmıyorum ama zorlayacağım)

Tek isteğim çok sevdiğim arabama keyifle binebilmek;

1- Soğukken geç çalışma
2- Orda burda debriyaja basıldığında sönme
3- 110-120 hızlarından sonra tekleme
4-Tüpe geçerken zangır zangır sallanma

Yukarıda saydığım dertlerden kurtulduğum günü bayram ilan edeceğim.
 
Çok parlak bir fikir değil belki bulduğum ama son çare, söktürüp yerine 1-Romano 2-Lovato 3-Zavolli tercih sırasına göre bir tercih yapacam. (Takan sözüm ona ustanın zararımı bir nebze olsun karşılayacağını sanmıyorum ama zorlayacağım)

Tek isteğim çok sevdiğim arabama keyifle binebilmek;

1- Soğukken geç çalışma
2- Orda burda debriyaja basıldığında sönme
3- 110-120 hızlarından sonra tekleme
4-Tüpe geçerken zangır zangır sallanma

Yukarıda saydığım dertlerden kurtulduğum günü bayram ilan edeceğim.
araba ilk çalıştıgında benzinle çalışır.Bu halde de mi geç çalışıyor...Ateşleme sistemine baktırdın mı?Özellikle ateşleme bobini,buji kabloları ve bujilere tekleme geç çalışma nedenidir.Lpg sistemlerinde en önemli faktör ateşleme sistemidir hata affetmiyor...
Birde araçla 120 ile giderken boşa atın biraz gidin eger araç stop ederse lpg sisteminiz alması gerektiginden fazla hava alıyor demektir.
ilk çalıştırmayı yaptıkdan sonra araçınızı biraz çalıştırın gaza geçiş sıcaklıgını bilmiyorum eger20-30 arası ise 1 dk.içerisinde gaz lambaları yanıp söner zaten o zaman gaz geçirin zaten otomatik geçiş oldugu için biraz gaza basınça geçer o şekilde kullanın sallamayı kesersiniz...
(bu sabah ilk çalıştırma için)
deprajda sönme olayı dedigim gibi fazla hava emişi yapabilir arabanız...zengin fakir karışım olayı bunu düzgün bir servis halleder sen ustayı degiş yeniden ayarlattır...Benim sistem egas hiç bir sorunum yok...Bu sistemler hep aynı çalışır tek farkı servis,usta ve birazda şans...
 
araba ilk çalıştıgında benzinle çalışır.Bu halde de mi geç çalışıyor...Ateşleme sistemine baktırdın mı?Özellikle ateşleme bobini,buji kabloları ve bujilere tekleme geç çalışma nedenidir.Lpg sistemlerinde en önemli faktör ateşleme sistemidir hata affetmiyor...
Birde araçla 120 ile giderken boşa atın biraz gidin eger araç stop ederse lpg sisteminiz alması gerektiginden fazla hava alıyor demektir.
ilk çalıştırmayı yaptıkdan sonra araçınızı biraz çalıştırın gaza geçiş sıcaklıgını bilmiyorum eger20-30 arası ise 1 dk.içerisinde gaz lambaları yanıp söner zaten o zaman gaz geçirin zaten otomatik geçiş oldugu için biraz gaza basınça geçer o şekilde kullanın sallamayı kesersiniz...
(bu sabah ilk çalıştırma için)
deprajda sönme olayı dedigim gibi fazla hava emişi yapabilir arabanız...zengin fakir karışım olayı bunu düzgün bir servis halleder sen ustayı degiş yeniden ayarlattır...Benim sistem egas hiç bir sorunum yok...Bu sistemler hep aynı çalışır tek farkı servis,usta ve birazda şans...

Sayın irfan_1 ustam, inan bir usta bulsam bu sorunlarıma çözüm bulacak, havadan 500 YTL para ödülü koydum. Masraflar hariç yeterki beni bu dertlerden kurtarsın.
Geçen hafta LPG takılan yerde 3 gün süreyle araştırıldı. Açıkcası bu sorunların hiçbirini benzinde yapmıyordu benim alet. Buji kabloları orjinal değil ama yeni. Bujiler orjinal ve 1 aylık. Ateşleme bobini yeni takarak denedik sonuç yok.

Hava alma konusunda bir çözüm sunmadı bakmadı da. En son güya LPG'nin regülatörüne giden sıcak su konusunda sorun varmış güya onunla ilgili bir iki bağlantı değişikliği felan yaptığını söyledi. Sonrasında denedik tekleme ve sönme işi olmadı gerçekten.(40-50 km denedik)
Ancak geç çalışma işi hala aynı olunca marş dinamosunu değiştirdik. Tamam oldu dediler. Şimdi tüm sorunlarım aynen devam ediyor.

Buna rağmen (Yaptım oldu deyipte herşeyin aynı kalması) artık aynı ustaya gitmek bile istemiyorum çünkü elimden bir kaza çıkmasından korkuyorum.:mad:

Artık yaa arabayı satacam yada LPG'yi tamamen söküp atacağım. Satmak istemiyorum arabamı seviyorum ama bir yandanda yeni LPG'de de aynı sorunları verirse işte o an bittiğim andır diyede korkuyorum.
(Sorunlar azalmıyor artıyor, bütün bunlara ek olarak 1'de kalkarken titreme ve rölanti düzensizliği sonucu sönmeler başladı. Sanırım artık benzinde de yapmaya başladı.)

Lafı uzattım kusura bakmayın ama bu konuda öyle dertliyimki anlatamam.
Fikir ve önerileriyle yardımcı olmak isteyen herkese çok içten teşekkürlerimi sunarım.

Saygılarımla...
(NOT: Bu konuda bana yardımcı olabilecek Adana-Hatay-Osmaniye illerinden işinin ehli bir usta tavsiye edebilecekler varsa çok sevinirim.)
 
Kardeş; büyük geçmiş olsun. Sana şöyle söyleyim öncelikle sen o sıralı Voltran'ı söktür. Çevremde o kadar araç var ne kadarı VOLTRAN'sa hepsi sorunlu ve iki de bir sanayide.
Diğer sıralılarda aynı şeyler olur mu? Marka tercihin, taktıracağın yer,özellikle de ustan iyiyse herhangi bi sorun çıkarmaz. Bizde kullanıyoruz hiçbir sorun yok. Daha evvelde söyledim, normal tüplü vectralar bile sorun çıkarmazken, montajı iyi yapılan bi sıralı tadından yenmez. Olay usta ve işçiliğinde bitiyor.
Sıralı olarak BRC,Prince,Tartarini markaları gayet iyi. Zavallo,Atiker'den de memnun olmayanı duymadım.
İnşallah sorunlarından bir an evvel kurtulursun. Tekrar geçiş olsun..
 
Son düzenleme:
Çok parlak bir fikir değil belki bulduğum ama son çare, söktürüp yerine 1-Romano 2-Lovato 3-Zavolli tercih sırasına göre bir tercih yapacam. (Takan sözüm ona ustanın zararımı bir nebze olsun karşılayacağını sanmıyorum ama zorlayacağım)

Tek isteğim çok sevdiğim arabama keyifle binebilmek;

1- Soğukken geç çalışma
2- Orda burda debriyaja basıldığında sönme
3- 110-120 hızlarından sonra tekleme
4-Tüpe geçerken zangır zangır sallanma

Yukarıda saydığım dertlerden kurtulduğum günü bayram ilan edeceğim.


benim voltran yaptı yine yapacagını sabah arabayı calıstırdım fakat lpg de tık yok yani hiç bi ışığı yanmıyor, yani calısmıyor neyse gittim servise baktılar beyin bozulmus elektirik gondermiyormus ,garantili oldugu için beyni değiştirelim dedik ,benim lpg sistemi 1 yıl once takıldı garantide 2 yıllık fakat benim beyin artık üretilmiyormus yeni beyinde uymuyormus sistem tamamen değişmeliymiş ,nasıl bi işse böyle işte daha sonra 150 ytl istediler yarın sistem tamamen değişecek bakalım ne olacak gorecez
 
Easyjet orjinal İtalyan 1800 YTL ye geçen sene takdırmıştım.Çok şükür halen bir sorun yaratmadı.Tek masrafı 10000 de bir bujileride değiştiriyorum.ÇOK AŞIRI MEMNUNUM...
 
Geri
Üst