2. el uçuk fiyatlar ve gerçek piyasa

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan usta...
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2010 nisanında G kasa CDmi 13bine vermiştim ötv indirminden sonra 2. el fiyatları biraz düşük gidiyordu galeriler 11 falan veriyordu boyada vardı 220bindeydi ama çok temizdi (zaten sonradan 120bine düşürmüşler merak edip sorgulattım öğrendim) tabi yıllarca gözüm gibi baktığım arabam ucuza gittiği için içime oturdu o zamandan beri sıklıkla g kasanın piyasasına bakıyorum gittikçe yükseliyor dövizden daha karlı valla, satıcı 13e olan araçlara bakıyor 15 yazıyor bir süre sonra 15 yazılana bakıyor benima aracım daha iyi diyor 16 yazıyor böyle böyle binilebilecek bir 98 astra cdyi 17den aşağı bulunamıyor oldu.

ilginç olanda 6 ay önce falan aracım kaç eder diye bir başlık olmuştu g kasa 2001-2002 sedan enjoydu sanırsam 23 civarı demişlerdi ben şok olmuştum hayatta satamaz diye 2 hafta içinde cidden 23 civarına satıldı yani fiyatlar gerçekten bu şişrme falan değil maalesef, maalesef diyorum çünkü yıl 2013 biz millat olarak hala bu araçlara bu paraları vermeyi uygun buluyoruz değer yükseltiyoruz.
 
Son düzenleme:
araba almaktan sogudum ben ya 19 aliriz simdi seneye 14 e duser bizdeki sans tamam binmeye aliyoruz ama bikac seneye evlilik vs var satarken baya zarar ederim diye korkmuyo degilim
 
tok satıcıdan araba alınmaz..

Dostum tok satıcıdan araba alınır, sen o pırıl pırıl vectrayı aç satıcıdan alabilir miydin hiç? Tok satıcı en ufak bişeyde paranoyak davranır arabasını alır ustaya gider, kıymetini bildiği için öldüm fiyatına vermez. Aç satıcı allem eder kallem eder aracını elden çıkarmak için fiyatı kırar da kırar, arabayı oh diye alırsın, masraf çıkardıkça ah ah yaparsın.
 
Eğer biniciyseniz yada kısa süre sonra elden çıkarma mecburiyetiniz yoksa bence de düzgün, derli toplu bir arabaya gerekirse piyasasının üzerinde vermek mantıklı. Hem kullanırken zevk alırsın hem satarken.
 
astra g 2001 elegance 17800 verdim. şimdi bende bakıyorum ancak taş çatlasın 16500 veririm. içine külçe altınımı koydularda satıyorlar. sonuçta 13 14 yaşında arabalar. illaki masraf açacak illaki belli bir yorgunluğu olacak. focus 1'e bakın derim piyasası en azından daha makul düzeyde...
 
Dostum tok satıcıdan araba alınır, sen o pırıl pırıl vectrayı aç satıcıdan alabilir miydin hiç? Tok satıcı en ufak bişeyde paranoyak davranır arabasını alır ustaya gider, kıymetini bildiği için öldüm fiyatına vermez. Aç satıcı allem eder kallem eder aracını elden çıkarmak için fiyatı kırar da kırar, arabayı oh diye alırsın, masraf çıkardıkça ah ah yaparsın.

haklısın

söyle diyeyim , vectrayi alana kadar adamın kapısında yattık resmen. sonunda zoru başardık : ) işin diğer tarafı maşallah diyeyim rutin bakımları dısında birsey yapmadım.. triger ve kayıslar sıvılar yağ su değişimi yaptım.. ki bunlar aşınan malzemeler

benim kızdıgım temiz olmayan araclara istenen paralar. tabi ki temizse 1-2 bin fazla istenir normaldir. ama yıkılmış enkaz arabalara sağlam para istenmez ayiptir
 
Adam 2000 model komple boyalı doğan a 15000 tl istiyordu. Yurdumun insanı napcan dedim bende
 
Astra'larda özellikle çok aşırı fiyatlanma var. 97 Tigra aldım geçenlerde 9000 liraya, 2000'lik de masraf hesapladık ustamla toplamda 11000'e patlamış oldu bana. (boya var, şase üst ön ufak bi kısımda bir iki düzeltme hariç komple sağlam, 136 000'de)

97 Astra alacak olsaydım diğer arkadaşların da belirttiği gibi 13-15 civarından aşağı olmayacaktı ve 16 yaşında araç illa ki 500-1000 lira masraf ettirecekti.

Bu nedenle kısa sürede satmayı düşünmeyen arkadaşların piyasası az elden çıkarması zor olan modellere bakmaları sanki daha iyi olur. En geç bir kaç seneye gelecek olan ekonomik krizi de hesaba katınca araba değerleri illa ki düşecek zaten. Devir ya ucuza alma ya da elde tutma devri.
 
Geri
Üst