2000 Astra 1.4 16v Nb Gl.ac.orjinal Lastik Ebatlari Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan free82
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
185/65/15 ile 190/60/15 hemen hemen ayni caplara sahiptir, aracin cekisini degistirmez, tek farki birinde taban 185 mm iken digerinde 195 mm'dir. Astra g'nin 0rijinal olcusu zaten 195/60/15 tir.
Konfor icin taban genisliginden ziyade yanak yuksekliginin gercek anlamda artmasi gerekir. Yukaridaki olculer ile minimal olcude artis olur. Ve sizin soylediginiz gibi degil, tam tersine eski lastiginizde (185/65/15) yanak daha yuksektir. Zira ikinci rakam milimetre degil taban oranidir. (Hesaplayin) Ha derseniz ki 195/65/15, iste bu konforu artirir, fakat bu seferde onerilen azami + ve - olculerin disina cikildigindan performans, frenleme gibi hususlarda aracin farkli tepkiler vermesine neden olabilir ve cesitli sakincalar ortaya cikabilir.
Selamlarimla..
Seyf
 
bence en guzeli 205 55 16:D
 
SLM
BEN GEREKLİ ARARŞTIRMAYI YAPTIM.185/65/15 YERİNE 195/60/15 OLAN BİR ARAÇTA KULLANDIM.185/65/15 OLAN ARKADAŞLAR... EĞER DİYORSANIZKİ BEN YOLDA GİDERKEN ARACIM AT ARABASI EDASINDA VE ÇOK SARSINTI OLUYOR. O ZAMAN LASTİKLERİNİZİ DEĞİŞTİRDİĞİNİZ ZAMAN 195 OLANDAN TAKIN FARKI görün.KASİSLERE GİRDİĞİ ZAMAN ÇOK FARKETTĞİNİ GÖRDÜM.YOL TUTUŞTA FARKEDİYOR.195/65/15 TAKMAYIN O STANDART ÖLÇÜLERDEN ÇOK ÇIKTIĞI İÇİN ÇEKİŞ VE YAKITTA FARKEDİYOR.


Soyledigin yanlis.
185/65/15 in yanagi 195/60/15 ten daha yuksektir. dolayisiyla ilki daha yumusak olur. Senin hissettigin fark lastik havasindan ileri geliyodur. Eger 195/65/15 olsaydi dogru olurdu.
Selamlar.
Seyf
 
astra g de normalde 185/65/15 oluyor ama fabrika verilerinde 195/60/15 i de takabilirsiniz diyor, bildiğim kadarıyla.Benim orjinali 185/65/15 di ben 195/60/15 taktım.bence daha iyi.
 
ben 195 65 15 kullanıyorum ama uzun yola çıkamadım şöyle bir uzun yol konrofu nasıldır deneyemedim henüz. ama istanbul yolunda akşam vakti sakin trafikte 120 ile falan giderken güzel geldi.
 
ince lastik daha sessiz, daha konforlu olmazmı??

yanak yüksekliği ise, amortisor performansına olumlu etkimezmi?

siz konfor derken, yol tutuş, fren mesafesinden mi bahsediyorsunuz?
 
195 --> 205 bu yol tutuşun arttığını gösterir
65 --> 50 bu artık arabada herşeyi hissederek gideceğini gösterir
15 --> 17 bu da herkesin gözlerinin senin üstünde olacağını gösterir :D
 
195 --> 205 bu yol tutuşun arttığını gösterir
65 --> 50 bu artık arabada herşeyi hissederek gideceğini gösterir
15 --> 17 bu da herkesin gözlerinin senin üstünde olacağını gösterir :D

yeterince iyi bir açıklama :) tebrik ediyorum :alkis:
 
ince lastik daha sessiz, daha konforlu olmazmı??

yanak yüksekliği ise, amortisor performansına olumlu etkimezmi?

siz konfor derken, yol tutuş, fren mesafesinden mi bahsediyorsunuz?

Konfor derken (ben), yumusak suspansiyonu yani sarsintilarin emilme duzeyinin artmasini kastediyorum. Yanak yukseldikce emilim artacagindan daha tikirtisiz bir surus olacaktir. Taban genisliginin artmasi da bu konfora olumlu katki yapar. Ancak genis taban lastik, yoldaki engebelerden kaynaklanan vuruntu sesini artirmaz, sadece lastigin yolla olan surtunme sesini (jjjjjj) artirir. Bu da sorun teskil etmez. Yukari da guzel aciklamis arkadas.
Genis taban: daha iyi tutunma vb. (belli agirlikta belli olculere kadar, bu olculer asildiginda, genis taban ile karli yolda olumsuz etki ortaya cikar)
Yuksek yanak: daha fazla darbe emilimi.
 
Geri
Üst