2001 Model 1.4 Benzin LPG' hararet problemi! KONU ACİL

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kubll22
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kubll22

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar herkese merhaba

Aracimi 3 ay önce aldım ve dikkatimi çeken bir durum var onunla ilgili bilgilenmek istiyorum bu durum sizlerdede aynımıdır diye merak ettim.

Araci çaliştirinca soğuk motor belli bir dakikadan sonra normal motor ısısı 91 gibi seviyelere geliyor ve genelde 91 civarlarında bu sirada 91 civarlarına geldiyse sicaklik ve araç rolanti calismaya devam ediyorsa yaklasık 5 dakikada bir hararet hafif hafif yükselmeye başlıyor ve fan açıyor araç hararet 90 la 100 ün tam ortasıan ulaştığında hararet yavasca düşmeye başlıyor ve 91 e iniyor tekrardan rolanti çalışırsa her 5 dakikada bir bu durum böyle olmakta.

Ayni zamanda yokuşlardada hemen artiş gösteriyor ve 96 lara çıkıyor tabi o sırada 93 te fani açıyor harareti düşürüyor. 96 nin üstüne ciktiğini daha görmedim ama yazın ne olur bu durum beni korkutuyor aslında.

Not : Hizli gidiyorsam 91-92 de sabit kaliyor hararet göstergem

Bu durumuda daha iyi test etmek için araç full doluyken uzun bir yokusu yüksek devirde ciktim yinede 96 yi geçmedi hararet

SİZCE BU DURUM NORMALMİDİR ? BENZİNLİ ARAÇLARINIZDA BÖYLE OLUYOR MU ?
 
Sürekli 91 le 96 arasinda hareket halinda olmasi normal diyosunuz yani bazi araçlarda 90 da çakılı kaldiği için hararet ondan düşündürdü beni
 
Sürekli 91 le 96 arasinda hareket halinda olmasi normal diyosunuz yani bazi araçlarda 90 da çakılı kaldiği için hararet ondan düşündürdü beni

siz bakmayın onlara.ford connecte hayran hayran bakıyordum bende adamlar yapmış banamısın demiyor hep hararet sabit diyordum meğer göstergesi o araçların sabit duruyormuş belli sıcaklık arasında. sonra elm 327 bluetooth u bağlayıp torque adlı programı açıp baktığımda opelden farkı pek yokmuş 90-100 arası geziyomuşta göstergeden anlayamıyomuşuz :D
 
++++++ konuyla ilgili yorum bekliyorum
 
Daha ne olsun aracınız gayet sağlıklı çalışıyor . Eski nesiller anlık gösteriyor tek sebeb bu. Her bir artış göstergeye yansıtıyor. Dünyada hiçbir araç 90 da çakılı çalışamaz mühendisliğe aykırı. Eğer gerekli şartları sağlarsan sabit 90 veya 89 herneyse çalışır sizin dediğiniz gibi uzun yol sabit hız sabit hava sıcaklığı gibi şartları sürekli sağlarsan aynı derecede çakılı kalır. Diğer araçlarınsa değişmemesinin sebebini arkadaş belirtmiş sizin araç herbir derece artışını yansıtıyor diğerleri ise 5-10 artık tam bilmiyorum o aralıkları göstergeye yansıtır. Dikkat et yeni nesil ve bazı eski nesil markalar fan açtığı halde 90 derecede çakılı gösterir halbuki en az 96 en fazla 100 de fan açması lazım olur anormal bir durumda yani misal 100 derece üstünü göstergeye yansıtır.
 
beklenen cevap gelmemiş anlaşılan.
 
Geri
Üst