Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
taban daraldıkça lastiğin yere olan temas yüzeyide daralacağından lastiğin yere uygulayacağı basınç artar,dolayısıyla yer ve lastik arasında daha büyük bir baskı kuvveti oluşur ve tutunma kaabiliyeti artar. Kış lastiklerinin tabanının dar olması bu nedenle istenir. Ancak diğer yandan taban genişledikçe yerle olan temas yüzeyi artacağından bununda pozitif etkisi olduğu düşünülebilinir. O açıdan optimum taban genişliği önemlidir ki buda zaten aracın fabrika verileridir.
en güzeli tabiki orjinal ölçüler lakin o dar taban terimi eskilerde kalmış bence çünkü yeni vakumlu kar lastiklerinin çalışma prensibi değişik.lastiğin üstündeki kılcal kanalların arasına giren kar şıkışıyor oraya sıkışan karda yerdeki karla birbirine tutunuyor araç bu sayede çizgisini koruyabiliyor yani ne kadar çok kar tutursa lastik bir nevi o kadar da çok yere tutunacak